تاریخ انتشار: 1397/01/19 09:18
کد خبر: 153049

جنگ سه مربی سرشناس بر سر نایب قهرمانی/جدال شفر-قلعه نویی جذابتر از بقیه!

با مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس برای دومین فصل متوالی حالا جنگ برای نایب قهرمانی و صعود به لیگ قهرمانان آسیا به اوج خود رسیده است.
جنگ سه مربی سرشناس بر سر نایب قهرمانی/جدال شفر-قلعه نویی جذابتر از بقیه!

 برتری برابر پدیده در مشهد قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم را قطعی کرد تا مدافع عنوان قهرمانی در انجام وظیفه اش در راه حفظ جام به موفقیت برسد.

عنوانی که نام برانکو ایوانکوویچ را در تاریخ باشگاه پرسپولیس و لیگ برتر به عنوان دومین مربی کروات که دو سال پی در پی سرخ پوشان را به قهرمانی لیگ ایران رساند، جاودانه کرد.

پیش از این مربی استانکو پابله کوویچ بود که توانست پرسپولیس را برای دو سال متوالی در لیگ آزادگان به قهرمانی برساند و پایه گذار تیمی مدرن و مدعی برای سرخپوشان پایتخت شود که بعد از نزدیک به دو دهه این بار برانکو همان موفقیت ها را در لیگ برتر تکرار و تیمی شایسته را ساخت که با اقتدار به دومین جام متوالی خود رسید.

با بسته شدن پرونده قهرمانی لیگ در فاصله سه هفته تا اتمام رقابت ها حالا همه نگاه ها به جنگ در راه نایب قهرمانی و کسب سهمیه قطعی آسیا دوخته شده است جایی که در این جنگ شاهد رقابت سایه به سایه و دوئل های دیدنی میان سه مربی سرشناس هستیم که از این جمع جنگ شفر- قلعه نویی جذابیت بسیار بیشتری پیدا کرده است، دو مربی معروف که در این ماه ها همواره در تیررس اخبار و اتفاقات فوتبالی قرار داشته اند.

 

امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر یک بار دیگر در کورس قهرمانی از برانکو عقب افتاد تا مثل فصل گذشته چشم به نایب قهرمانی بدوزد. این مربی که نیم فصل کابوس واری را با ذوب آهن در دور رفت پشت سر گذاشت با وجود عملکرد خیره کننده در دور برگشت اما نتوانست امتیازات عقب افتاده از پرسپولیس برانکو را جبران کند تا تنها چشم به نایب قهرمانی بدوزد اما در این راه دو رقیب جدی دارد که غفلت از آنها ممکن است برای او و شاگردانش تاوان سنگینی در بر داشته باشد.

 

اولین حریف و رقیب استقلال تهران است، تیمی که با وینفرد شفر همچون ذوب آهن به یکباره از دوران ناامیدکننده دور رفت به تیمی مدرن و تاکتیکی در دور برگشت تبدیل شد که متوقف کردن آن از عهده هر تیمی برنمی آمد. مربی آلمانی که این روزها در موضوع تمدید قراردادش با استقلال حاشیه های فراوانی را تجربه کرده است بعد از برد پرگل مقابل سیاه جامگان امیدهایش برای نایب قهرمانی و کسب سهمیه آسیا بیشتر شد تا جنگ او با یک مربی استقلالی دیگر به نام امیر قلعه نویی جذابیت های فراوانی داشته باشد.

 

در کنار شفر اما علی دایی هم نیم نگاهی به نایب قهرمانی دارد آن هم با تیمی مثل سایپا که از جوانانی آینده دار بهره می برد که در هفته های گذشته به عنوان عصای دست شهریار نتایج خوبی را به ثبت رسانده اند. دایی که فصل قبل نفت ورشکسته را با رساندن به عنوان قهرمانی حذفی آن هم مقابل شاگردان قلعه نویی در تراکتورسازی به آسیا فرستاد حالا بدش نمی آید که دوباره در روزهای پایانی گوی سبقت از قلعه نویی و شفر را برباید تا به موفقیتی بزرگ در این فصل برسد.

 

با نگاهی به بازی های باقی مانده این سه مربی با ذوب آهن، استقلال و سایپا در هفته های پایانی می توان این گونه برداشت کرد که در این روزها شاهد جنگی تمام عیار میان آنها بر سر قرار گرفتن در جایگاه دوم لیگ خواهیم بود تا سهمیه سوم ایران در آسیا به یکی از آنها برسد. سهمیه ای که مشخص نیست در فصل آتی لیگ قهرمانان به چه شکل به ایران داده شود از همین رو ایستادن در این جایگاه کمی تضمین کننده سفر به آسیا خواهد بود. شاید در این جمع تنها وینفرد شفر باشد که با رساندن شاگردانش به فینال حذفی مقابل خونه به خونه دسته اولی کمی آسوده تر به بازی های باقی مانده بیاندیشد چون رفتن به آسیا از رقابت های حذفی را پیش رو دارد.

 

 

برنامه بازی های باقی مانده سه مدعی اصلی نایب قهرمانی و کسب سهمیه تا پایان لیگ به این شرح است:

 

ذوب آهن اصفهان

 

هفته 28: فولاد خوزستان – ذوب آهن

هفته 29: ذوب آهن – پرسپولیس

هفته 30:نفت تهران – ذوب آهن

 

 

استقلال تهران

 

هفته 28: گسترش فولاد – استقلال

هفته 29: استقلال – پیکان

هفته 30:سپاهان – استقلال

 

 

سایپا تهران

 

هفته 28: سیاه جامگان – سایپا

هفته 29: سایپا – گسترش فولاد

هفته 30: پیکان - سایپا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36re7e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ناکام های لیگ هفدهم!!