تاریخ انتشار: 1397/01/19 11:30
کد خبر: 153036

عملکرد متفاوت سیاه پوستان سرخابی ها/تیام درخشان تر از منشا!

تیام در حضور کوتاه خود توانسته عملکرد درخشان تری نسبت به منشا داشته باشد.
عملکرد متفاوت سیاه پوستان سرخابی ها/تیام درخشان تر از منشا!

 گادوین منشا و مامه باباتیام دو مهاجم سرخابی‌های پایتخت هستند که توانستند در رقابت‌های آسیایی و لیگ برتر به عنوان بازیکنان موفق و تاثیرگذار تیم‌های خود تبدیل شوند اما در ارزیابی عملکرد این دو بازیکن، تیام در حضور کوتاه خود توانسته عملکرد درخشان تری نسبت به منشا داشته باشد.

منشا به دلیل درخشش خوب در رقابت‌های لیگ برتر از پیکان به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست اما آن بازی‌های بسیار عالی و حملات طوفانی منشا در پیکان هرگز تکرار نشد. الماس سیاه سرخپوشان در رقابت‌های لیگ برتر فقط 4 گل به ثمر رساند. فولاد، ذوب‌آهن، تراکتورسازی و نفت تیم‌هایی هستند که منشا توانست به آنها گل بزند.

منشا در رقابت‌های آسیایی عملکرد بهتری نسبت به لیگ برتر داشت وی با گلزنی مقابل الاهلی و نسف قارشی توانست به قرمزها کمک کند تا به نتایج مورد نیاز دست پیدا کند. وی در رقابت‌های جام حذفی فقط یک گل آن هم مقابل بادران به ثمر رساند که نسبت به دوران بازی خود در پیکان عملکرد ضعیفی داشت. فرشاد احمدزاده، هافبک پرسپولیس با 5 گل زده نسبت به منشا مهاجم سرخپوشان بعد از علی علیپور در رده دوم گلزنان تیم فوتبال پرسپولیس قرار دارد.

منشا در نیم فصل نخست نمایش خوبی داشت اما رفته رفته این بازیکن با افت شدید مواجه شد تا حدی که برانکو تصمیم گرفت مهاجم نیجریه‌ای خود را نیمکت نشین کند. با حضور منشا ترکیب پرسپولیس 4-4-2 بود و علیپور و منشا به عنوان زوج بازی می‌کردند اما از زمانی که این بازیکن نیمکت نشین شد ترکیب بازی به 4-2-3-1 تغییر پیدا کرد تا با نیمکت نشینی منشا و مسلمان، وحید امیری و سیامک نعمتی گزینه‌های خوبی برای جانشینی این دو بازیکن باشند. قرمزها با همین ترکیب توانستند پدیده را شکست دهند و قهرمان لیگ هفدهم شوند.

زمانی که منشا به پرسپولیس پیوست انتظارات از این بازیکن بسیار بالا بود اما رفته رفته با بازی‌های ناامید کننده‌ای که الماس سیاه سرخپوشان انجام داد سطح توقعات نسبت به منشا کاهش یافت. در نقل و انتقالات زمستانی کسی به حضور مامه بابا تیام به استقلال خوش بین نبود کارنامه درخشانی هم این بازیکن نداشت و همه بر این باور بودند که منشا با عملکرد خوب در لیگ برتر بعد از مدتی دچار افت شد، اکنون با حضور چنین بازیکنی که گل‌های زده بسیار کمی دارد نمی‌تواند ضعف استقلال را برطرف کند.

شفر به تیام اعتماد کرد و او به استقلال پیوست. تیام در نخستین حضور خود برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال توانست یک گل و در دیدار با العین هم دو گل به ثمر رساند تا کانون توجهات به سمت این بازیکن بیشتر شود. در لیگ برتر با گلزنی مقابل فولاد توانست محبوب دل‌ها شود و در نیم فصل دوم نمایش بسیار خوبی نسبت به روزهای بد منشا در نیم فصل دوم که در پرسپولیس تجربه می‌کند داشته باشد. البته مصدومیت زودهنگام تیام کمی از عملکرد این بازیکن را تحت شعاع قرار داد اما اگر قرارداد خود را با آبی‌ها تمدید کند امکان دارد روزهای خوبی در پیش و رو داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l95k6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تقابل دو مهاجم آفریقایی سرخابی ها با پیروزی کدام تیم به پایان می‌رسد؟