تاریخ انتشار: 1397/01/26 12:34
کد خبر: 152029

نگاهی به بزرگ‌ترین تهدید تابستانی استقلال و پرسپولیس

تمدید قرارداد وینفرد شفر، حیاتی‌ترین مساله این روزهای هواداران استقلال را می‌سازد. آنها در انتظار شنیدن خبری امیدوارکننده از روند مذاکرات مدیران باشگاه با سرمربی آلمانی هستند تا خیال‌شان از بابت استوار ماندن پروژه شفر در تیم برای فصل آینده کاملا راحت شود.
نگاهی به بزرگ‌ترین تهدید تابستانی استقلال و پرسپولیس

 افزایش قابل توجه دستمزد این مربی و شرایط خاص مدنظر او برای ماندن روی نیمکت استقلال، موجب شده تماشاگران استقلال نیز درست مثل رسانه‌ها، روی موضوع تمدید قرارداد با وینفرد زوم کنند و بیشتر از هر دغدغه دیگری، در انتظار زمان امضای سرمربی‌شان پای برگه تمدید باشند. بدون تردید حفظ کردن شفر که حالا با پیشنهادهایی از لیگ‌های عربی نیز روبه‌رو شده، یک ماموریت کلیدی برای مدیران استقلال خواهد بود اما آیا این تمدید تابستانی، تنها مساله‌ای است که باشگاه باید در آستانه فصل نقل‌و‌انتقالات به آن توجه نشان بدهد؟ سهم شفر در موفقیت‌های این فصل استقلال، از هر چهره‌ دیگری آشکارتر است اما نباید فراموش کرد که قرارداد چندین و چند ستاره این باشگاه نیز با پایان فصل به پایان خواهد رسید‌. ستاره‌هایی که حضورشان برای حفظ جریان خون در شریان‌های استقلال ضروری به‌نظر می‌رسد. به محض اتمام دیدارهای این فصل استقلال، قرارداد سرور جپاروف تمام خواهد شد. سرور موثرترین بازیکن هجومی تیم شفر به شمار می‌رود و حفظ او در حالی که با پیشنهاد جدی و سنگین سپاهان نیز روبه‌رو شده، اهمیت بسیار زیادی برای استقلال خواهد داشت. نگرانی بزرگ‌تر اما از دست دادن وریا غفوری است‌. ستاره‌ای که در اوج آمادگی قرار گرفته و شاید بعد از جام‌جهانی با پیشنهادهایی جالب‌توجه روبه‌رو شود‌. فرشید باقری، علی قربانی، لئو پادووانی و پژمان منتظری نیز برای فصل بعد هیچ قراردادی با آبی‌ها ندارند. درست شبیه امید ابراهیمی و سیدحسین حسینی که حتی فکر جدایی‌شان نیز برای هوادارها عذاب آور به‌نظر می‌رسد.

بر خلاف استقلالی که تقریبا همه تمرکزشان را به سرنوشت قرارداد شفر معطوف کرده‌اند، قرمزها از مدت‌ها قبل امضای برانکو ایوانکوویچ را برای تمدید گرفته‌اند. با این وجود حفظ پرفسور نگرانی‌ها درباره سرنوشت ستاره‌های اصلی تیم را تغییر نمی‌دهد. این نگرانی از آن جهت در پرسپولیس بیشتر و عمیق‌تر از رقیب سنتی احساس می‌شود که قرمزها از حضور در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات محروم هستند و در صورتی که بازیکنی را از دست بدهند، حداقل تا پایان نیم‌فصل اول نمی‌توانند بازیکنی را به‌عنوان جانشین جذب کنند. قرارداد 8بازیکن پرسپولیس در انتهای لیگ‌برتر هفدهم به پایان خواهد رسید. در خط دروازه، بوژیدار رادوشوویچ تا پایان فصل با پرسپولیسی‌ها قرارداد دارد و در خط دفاع نیز قرارداد صادق محرمی و محمد انصاری با باشگاه به‌زودی تمام خواهد شد. صادق که حالا به چهره محبوب تماشاگران سرخ‌ها نیز تبدیل شده، از دیناموزاگرب نیز پیشنهاد دریافت کرده و ممکن است فصل بعد را در لیگ کرواسی آغاز کند. محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان نیز تنها تا پایان این فصل با باشگاه قرارداد دارند. به‌نظر می‌رسد خروج هر کدام از این مهره‌ها، پرسپولیس را با چالش بزرگی مواجه خواهد کرد. حتی در صورت حفظ این ستاره‌ها، قهرمان دو فصل اخیر فوتبال ایران کار دشواری برای رسیدن به کیفیت گذشته‌اش دارد و بی‌تردید بدون هر کدام از این نام‌ها، بخشی از ظرفیت تیم برانکو از دست خواهد رفت.

برانکو ایوانکوویچ فصل آینده را در لیگ‌برتر شروع می‌کند. اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، وینفرد شفر نیز در لیگ‌برتر هجدهم روی نیمکت استقلال حضور خواهد داشت. جدال این دو مربی بزرگ از شروع فصل تماشایی از آب در خواهد آمد اما آنها بدون ابزار لازم نمی‌توانند نتایج درخشان‌شان را تکرار کند. وینفرد شفر بدون حسین حسینی، امید ابراهیمی، سرور جپاروف و وریا غفوری دیگر یک مجموعه رویایی را در اختیار نخواهد داشت و پرفسور بدون کمال، فرشاد، محسن مسلمان، محرمی و محمد انصاری، نمی‌تواند شکل مدنظر  فوتبال‌اش را در پرسپولیس پیاده کند. اگر چه تمدید قرارداد مربیان خارجی، یک قدم بلند برای وفادار ماندن به رویای موفقیت فصل آینده است اما این رویا بدون تمدید قرارداد با ستاره‌ها، به حقیقت تبدیل نخواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a8jbg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عملکرد شفر و برانکو از نگاه آمار؛ فصل بعد بازهم پرسپولیس قهرمان می شود یا استقلال؟!