تاریخ انتشار: 1397/02/24 15:48
کد خبر: 147983

کلید واژه های مشترکی که شفر و ژنرال در مصاحبه هایشان استفاده کردند

فردا نتیجه بازی حساس استقلال و ذوب آهن در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بیش از هرچیز به تفکرات و برنامه های دو مربی باتجربه دو تیم بستگی دارد.
 کلید واژه های مشترکی که شفر و ژنرال در مصاحبه هایشان استفاده کردند

 یک روز دیگر تا بازی حساس و جذاب استقلال و ذوب آهن باقی مانده است. بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در حالی فردا در ورزشگاه آزادی برگزار می شود که ذوب بازی رفت را با نتیجه یک بر صفر برد و حالا با یک مساوی و یا حتی باخت با اختلاف یک گل اما با گل زده به مرحله بعدی صعود خواهد کرد. با این وجود استقلال در حضور هوادارانش در آزادی به دنبال برد و صعود به مرحله بعدی است. شفر و قلعه نویی سرمربی های دو تیم طبق روال مسابقات یک روز قبل از مسابقه حساس مرحله یک هشتم نهایی در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده و درباره بازی فردا و مسائلی از این دست صحبت کردند. این دو در مصاحبه شان از کلید واژه های مشترکی استفاده کردند که در زیر می خوانید:

 

قهرمانی بانوان

قهرمانی بانوان فوتسال ایران که بازتاب گسترده ای در ایران داشت نیز یکی از موضوعات مشترک امیر قلعه نوعی وینفرد شفر بود.  سرمربی ذوب آهن که این روزها نگاه خاصی به مسایل و اتفاقات اجتماعی هم دراین رابطه گفت:« قهرمانی بانوان که مایه شرف جامعه ما هستند را تبریک می گویم و امیدوارم یک سری محدودیت ها برداشته شود تا این عزیزان بتوانند در جهان نیز موفق باشند.» اما شفر نیز در همان ابتدای مصاحبه در این رابطه صحبت کرد تا نشان دهد که کاملا اتفاقات ورزش ایران را زیر نظر دارد. سرمربی آلمانی حرف های جالبی در این رابطه زد:« قهرمانی تیم فوتسال بانوان ایران در آسیا را تبریک می گویم. همه چیز خوب است و همانطور که در گذشته گفتم فوتبال می تواند یک معرفی مناسب برای همه کشورها و نه فقط ایران باشد.»

 

سبک بازی

هر دو مربی درباره سبکی که قرار است فردا بازی کنند صحبت کردند. قلعه نویی با وجود آنکه خبرنگاران از او درباره ارائه یک نمایش احتیاط آمیز و حتی احتیاط آمیز پرسیدند پاسخ داد:«  ما یک تجزیه تحلیل بیرون زمین داشتیم اما واقعیت فوتبال درون زمین است. هر تیمی بالا برود، به آنها تبریک می گویم. اگر بتوانیم خط هافبک حریف را کنترل کنیم و به نقاط آسیب پذیر ضربه بزنیم، می توانیم برنده باشیم.» شفر هم که چاره ای جز اینکه ترکیبی تهاجمی را به میدان بفرست ندارد چرا که تیم او باید فردا گل بزند و البته گل هم نخورد. شفر در این رابطه گفت:« یک ساعت در کنار کادرفنی در آپارتمان من می نشینیم و بازی ذوب آهن و لوکوموتیو را تماشا می کنیم و هنوز کار ما تمام نشده است. باید منتظر شرایط امید ابراهیمی نیز باشیم. مطمئنم تیم ما فردا با حمایت بهترین هواداران آسیا به زمین می رود تا بازی را عوض کنیم. ذوب آهن تیم بسیار خوبی است و بازیکنان خوب و قد بلندی دارد و ما باید مدافعان حریف را تحت فشار بگذاریم. باید خونسرد تر باشیم تا به برد برسیم.»

 

بازی رفت

هر دوتیم بعد از بازی رفت با انتقادهای زیادی مواجه شدند. قلعه نویی درباره بازی رفت گفت:« در بازی رفت شروع خوبی نداشتیم که باید از رشید مظاهری و دیگر بازیکنان تشکر کنیم که در دقایق ابتدایی مسابقه توانستند بازی را اداره کنند و ما گل نخوردیم. ما تعویض زودهنگام انجام دادیم و بعد از دقیقه 35 رحمتی بهترین بازیکن استقلال شد. قبل از گلی که به ثمر رساندیم، 4 دقیقه روی دروازه استقلال بودیم و در نهایت موفق شدیم گل به ثمر برسانیم.» شفر نیز در مظان این نقد قرار گرفت که تاکتیک مناسبی را برای برد برابر ذوب آهن به کار نگرفته است. شفر هم در کنفرانس گفت:« برخلاف چیزی که می گویند این بازی یکی از بهترین نمایش ها ما بود. شجاعیان یکی از بهترین بازیکنان زمین بود اما بعد از دقایقی مصدوم شد. موضوع مهم این است که ما خطای بچه گانه نزدیک محوطه جریمه مرتکب نشویم و توپ را با سرعت به چرخش در بیاوریم.»

 

حاشیه

ژنرال بعد از بازی رفت با حواشی در فضای مجازی مواجه شد و برخی تیم او را متهم به خشونتی می کردند که دستوراتش از روی نیمکت صادرشده است. قلعه نویی با ناراحتی از این موضوع گفت:« این داستان های فضای مجازی چیست؟ اگر ما بوحمدان را به زمین می آوردیم می گفتند به دنبال بازی تخریبی هستند. ما یک هافبک فانتزی آوردیم. آیا غفوری که بازیکن مستقیم بوحمدان بود مصدوم شد؟ چرا بازی قبل که دو بر یک بردیم این اتفاقات رخ نداد؟ چرا بعد از بازی خرمشهر یک سری سهم خواه این صحبت ها را می کنند. خدا به قلم قسم خورده و خبرنگاران باید به مردم راست بگویند. آقایان می گویند من به مراسم برانکو رفته ام. یک مراسم بزرگداشتی بود و من فرهنگ ایرانی را نشان دادم که ما بیرون از زمین رفیق هستیم. خدا انشاالله به فرگوسن سلامتی بدهد. ایشان بعد از بازی سیتی و یونایتد، گواردیولا را شام دعوت می کند.» اما حاشیه مربوط به شفر و استقلال خبری بود که دقایقی قبل از کنفرانس منتشر شد و مضمون آن این بود که شفر وریا غفوری را از تیم کنار گذاشته است. شفر در این باره گفت:« من اگر بخواهم راجع به همه شایعات حرف بزنم، باید 6 روز صحبت کنم. ایران نفت، فرش و خاویار دارد و البته شایعات و برخی بی شایعه نمی توانند زندگی کنند. شایعات(با خنده). این موضوع مانند برخی صحبت های ترامپ، شایعه است.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kkjrd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دست خالی قلعه نویی در بازی برگشت