تاریخ انتشار: 1397/02/24 16:56
کد خبر: 147973

سرمربی کروات پرسپولیس از علی پروین هم گذر می کند؟!

برانکو ایوانکوویچ دو سال دیگر در پرسپولیس ماندنی شد و در صورتی که تا پایان قراردادش روی نیمکت سرخ ها بماند، دومین مربی با سابقه در تاریخ این باشگاه خواهد شد.
سرمربی کروات پرسپولیس از علی پروین هم گذر می کند؟!

برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات سرخ ها ۱۱۳۴ روز پیش قراردادش با پرسپولیسی ها را در استانبول امضا کرد تا راه پر پیچ و خم و پرافتخارش با این تیم را آغاز کند. باتوجه به شرایط باشگاه پرسپولیس و سرنوشت مربیان قبلی، بعید و شاید خنده دار به نظر می رسید که راه برانکو و پرسپولیس سه ساله شود اما مدت همکاری طرفین امروز ۳ سال و ۱ ماه و ۷ روز شد و این راه تا دو سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

اسفند ۹۶ برانکو توانست رکورد آلن راجرز را بشکند و با عبور از او، پرسابقه ترین مربی خارجی تاریخ باشگاه شود. این مربی انگلیسی ۲ سال و ۱۰ ماه روی نیمکت سرخ ها نشست و در این مدت دو قهرمانی نیز برای پرسپولیس به ارمغان آورد. ایوانکوویچ در ابتدای سال ۹۷ نیز با قطعی کردن قهرمانی لیگ هفدهم، بالاتر از استانکو پوکله پوویچ عنوان پرافتخارترین مربی خارجی تاریخ باشگاه را نیز مال خود کرده بود.

او حالا تنها محراب شاهرخی و علی پروین را بالاتر از خود می بیند. شاهرخی یازدهمین مربی پرسپولیس و اولین پس از انقلاب اسلامی بود. او بیش از ۴ سال هدایت سرخ ها را بر عهده داشت و در این مدت توانست جام شهید اسپندی را برای این تیم به ارمغان بیاورد. حال در صورتی که برانکو تا پایان قراردادش روی نیمکت پرسپولیس باشد، از این مربی نیز عبور خواهد کرد و تنها علی پروین را بالاتر از خود می بیند.

پروین چهار دوره سرمربی پرسپولیس بود و هر بار افتخارات زیادی را برای تیمش به ارمغان آورد. در دوره اول ۵ سال و ۱۰ ماه، در دوره دوم ۵ سال و ۴ ماه، در سومین مرتبه ۴ سال و ۸ ماه سرمربی پرسپولیس بود اما بار آخر زمان حضورش به عنوان مرد نخست نیمکت به ۱ سال هم نرسید.

در تاریخ لیگ برتر و به جز علی پروین و برانکو ایوانکوویچ، علی دایی با دو دوره مربیگری که روی هم ۲ سال و ۹ ماه شدند، رکورد دار است. او در این مدت ۲ قهرمانی جام حذفی و یک نایب قهرمانی لیگ برای پرسپولیس کسب کرد.

در جدول پرافتخارترین مربی ها، علی پروین با ۱۶ قهرمانی صدرنشین است و برانکو ایوانکوویچ با ۳ جام، در رده دوم قرار دارد. استانکو و راجرز ۲ بار قهرمان لیگ بوده اند و علی دایی هم ۲ قهرمانی جام حذفی به دست آورده است.

۱٫ علی پروین: ۱۶ سال و ۴ ماه (۴ دوره)

۲٫ محراب شاهرخی: ۴ سال و ۷ ماه

۳٫ برانکو ایوانکوویچ: ۳ سال و ۱ ماه (تا پایان قرارداد: ۵ سال و ۱ ماه)

۴٫ آلن راجرز: ۲ سال و ۱۰ ماه

۵٫ علی دایی: ۲ سال و ۹ ماه (۲ دوره)

۶٫ استانکو پوکله پوویچ: ۱ سال و ۷ ماه

۶٫ حسین فکری: ۱ سال و ۷ ماه

۸٫ پرویز دهداری: ۱ سال و ۴ ماه

۹٫ مصطفی دنیزلی: ۱ سال و ۳ ماه (۲ دوره)

۹٫ افشین قطبی: ۱ سال و ۳ ماه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/365ayz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسطوره‌ این روزهای پرسپولیس؛ مردی که تمام معادلات را بهم ریخت!