تاریخ انتشار: 1397/02/26 15:01
کد خبر: 147725

استقلال و سایپا به بن بست رسیدند/ دردسر استقلال برای پر کردن جای خالی تیام

افتخاری در صحبت‌های خود به این نکته مهم اشاره کرد که شفر درباره خرید بازیکنان جدید با او به صورت شفاهی حرف‌هایی زده اما هنوز لیست قطعی خود را اعلام نکرده است.
استقلال و سایپا به بن بست رسیدند/ دردسر استقلال برای پر کردن جای خالی تیام

افتخاری راست می‌گوید. شفر مدت‌هاست از بازیکنان مدنظرش برای فصل بعد پرده برداشته و باشگاه استقلال را مجاب کرده تا در راستای خرید بازیکنان جدید اقدام‌هایی انجام دهند. باشگاه استقلال هم از طریق یارگیران خود با این بازیکنان مذاکراتی انجام داده اما هنوز نتوانسته در راستای جذب هیچ یک از گزینه‌های مورد نظر توفیقی به دست آورد.

در فهرست شفر بازیکنانی همچون قلی‌زاده و ترابی حضور دارند که باشگاه استقلال برای ترمیم خط حمله خود عمیقا به آنها نیاز دارد. با توجه به اینکه ممکن است مامه تیام نیز از استقلال جدا شود، حضور مهاجمان گلزن سایپا نگرانی‌های سرمربی استقلال برای فصل بعد را کاهش خواهد داد اما این دو بازیکن برای آمدن به استقلال نه تنها قولی به مسوولان این باشگاه نداده اند بلکه در انتظار پایان جام جهانی هستند تا به تیم‌های خارجی بروند. قلی زاده از لیگ بلژیک پیشنهاد دارد و مذاکرات نهایی را هم با باشگاه خواهانش انجام داده است.  ترابی نیز با پیشنهاد خارجی مواجه شده اما این بازیکن هنوز با سایپا قرارداد دارد و چنانچه بخواهد این تیم را به مقصد تیم‌های خارجی ترک کند باید رضایت باشگاه سایپا را جلب کند. در واقع ترابی نیز به مانند قلی‌زاده هدفی جز لژیونر شدن ندارد و به دنبال جدایی از سایپا و رفتن به تیم‌های اروپایی است.

در این میان گفته می‌شد که قلی زاده به مدیران باشگاه استقلال قول داه که لژیونر نشود و فصل بعد برای استقلال بازی کند اما این بازیکن چنین قول و قراری را با باشگاه استقلال منکر شده و حتی در مصاحبه‌ای صراحتا اعلام کرده هیچ  قولی به مسوولان باشگاه استقلال برای پیوستن به این تیم نداده است.

با این تفاسیراستقلال برای تقویت خط حمله خود و احتمالا پرکردن جای خالی مامه تیام با مشکلاتی مواجه است و بعید نیست که برای خط حمله خود به سراغ بازیکنان خارجی برود و با آنها قرارداد منعقد کند. تیام در تازه ترین واکنش خود به ماندن در استقلال هرگز منکر جدایی‌اش نشده است. او نیز با پیشنهادهای اغوا کننده از تیم‌های خاشیه خلیج فارس مواجه است و عمیقا دوست دارد که در تیم‌های متمول عربی بازی کند.

حال تصور کنید استقلال در غیاب تیام و در حالی که نمی‌تواند دو مهاجم خوب سایپا را به خدمت بگیرد برای فصل بعد چه شرایطی خواهد داشت؟ آیا به این استقلال می‌توان دل بست؟ قطعا هنر مسوولان و یارگیران باشگاه استقلال در نقل و انتقالات آتی مشخص خواهد شد و اگر آنها بتوانند اوضاع را به خوبی مدیریت کنند استقلال با بستن تیم مناسبی گام به رقابت‌های لیگ هجدهم خواهد گذاشت. به جز این استقلال در لیگ هجدهم با مشکلاتی شبیه آنچه در ابتدای لیگ‌های هفدهم و شانزدهم روبه رو بود، مواجه می‌شود.

خیلی‌ها دوست ندارند دوباره باشگاه استقلال اشتباه‌های نقل و انتقالاتی دو فصل پیش را تکرار کند و در مسیری قرار بگیرد که بهترین بازیکنان جذب این تیم شوند. دو فصل پیش خریدهای ناموفقی در استقلال انجام شد و از طرفی برخی ستاره‌ها نیز جدا شدند که این اشتباه‌ها موجب شد قهرمانی لیگ برای آبی‌ها از دست برود.با این تجربه حالا انتظار است که یارگیران باشگاه استقلال در نقل و انتقالات فصل آتی بهترین تصمیم‌ها را بگیرند و مانع از جدایی ستاره‌ها شوند و البته زمینه حضور بازیکنانی همچون ترابی و قلی‌زاده را در استقلال فراهم کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/365arj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش قلی‌زاده به شایعه مذاکره با استقلال