تاریخ انتشار: 1397/04/20 12:10
کد خبر: 139397

الیاسی: کریمی به خاطر استقلال، تراکتور را دور زد

سرپرست باشگاه تراکتورسازی می گوید 4 بازیکن خارجی سطح بالا جذب این تیم می شوند اما به دنبال نام های بزرگ نیستند.
الیاسی: کریمی به خاطر استقلال، تراکتور را دور زد

تیم تراکتورسازی با مالکیت محمد رضا زنوزی حدود دوماه است کارش را دنبال می کند و به دنبال موفقیت در لیگ برتر هجدهم است. تراکتورسازان اکنون در اردوی ترکیه حضور دارند و خود را برای مسابقات آماده می کنند.

عباس الیاسی، سرپرست باشگاه تراکتورسازی درباره مسائل روز این باشگاه به خصوص نقل و انتقالات و برخی موضوعات دیگر صحبت هایی انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

هر زمان از توشاک راضی نباشیم، می توانیم فسخ کنیم

اعتقاد ما بر این است که در یک سیستم نظم باید از بالا به پایین تزریق شود. در تراکتورسازی با حضور مالک جدید که امتحانش را قبلا در گسترش فولاد پس داده نیز همین شیوه عملی خواهد شد. آقای زنوزی در مسائل اقتصادی کارنامه مثبتی دارد و با رویه مناسب باشگاه کارش را شروع کرد. ما با طمانینه کادرفنی را انتخاب کردیم. قرارداد 3 ساله ای با جان توشاک امضا شد به طوری که هر زمانی باشگاه از او راضی نباشد، بتواند قرارداد را فسخ کند. از این رو آقایان رضا مهاجری، امیر حسین پیروانی و کاظم محمودی که جزو بهترین ها هستند به کادر اضافه شدند و با همه این شرایط طبق هدفگذاری خود در مسیر قهرمانی و موفقیت تراکتورسازی گام برمی داریم.

اگر 100 هزار دلار از پول ساغلام می ماند، باید 500 هزار دلار جریمه می دادیم

امضای قراردادها توسط مدیران باشگاه بسیار اهمیت دارد. من مثالی در این خصوص می زنم. قراردادی که با ارطغرول امضا شده بود، یک بند در آن وجود داشت که اگر 100 هزار دلار از پول او باقی بماند باشگاه باید 500 هزار دلار جریمه بدهد. این نوع قراردادها درست نیست. چراکه با تغییر مدیران مشکلات عدیده ای گریبان باشگاه را می گیرد و مدیر بعدی مشکلاتش بیشتر می شود. ما صد درصد با قراردادهای اینچنینی مخالف هستیم و سعی داریم جلوی این موضوعات را بگیریم.

تراکتورسازی ناگهان خالی شد

در بحث نقل و انتقالات سعی کردیم تیم جوان و یکدستی را جمع کنیم. مشکل ما این بود که ناگهان تیم مان خالی شد و دلیل آن هم شرایط مالی بهتری بود که باشگاه های دیگر برای بازیکنان مان به وجود آوردند. از طرف دیگر ما بازیکنی را که خودش را بالاتر از تراکتورسازی بداند، نمی خواهیم . به همین خاطر مجبور شدیم نفرات جوان تری را جذب کنیم. ما علاوه بر خریدهای لیگ برتری که داشتیم، بازیکنانی مثل عبدی داریم که پدیده لیگ برتر می شوند.

کریمی به استانبول آمد و غیبش زد!

علی کریمی با آقای زنوزی صحبت کرده بود. بلیتی از آلمان به استانبول برای او تهیه شد و قرار بود از استانبول به آنکارا برود و در اردوی تیم شرکت کند. او حتی به استانبول هم سفر کرد اما ناگهان از آنجا غیب شد. موبایلش را خاموش کرد و دیگر خبری نداشتیم تا اینکه شنیدیم با استقلال توافق کرده است. این در حالی است که همه توافقات انجام شده بود و خودش هم گفته بود به تراکتور می رود. این رفتارهای غیرحرفه ای است و شما شک نکنید چنین بازیکنانی حتی در تیم جدید هم تمام مایه اش را نمی گذارد.

دوره این رفتارها گذشته است

الان از گسترش فولاد یوسف سیدی و نقی زاده به ما اضافه شدند و قرار است این باشگاه فروخته شود. اما ما هر زمانی احساس کنیم آنها نیاز به تقویت دارند، حمایت شان می کنیم. چراکه فوتبال در کل دنبال به سمت بازی جوانمردانه می رود و دوره این رفتارها گذشته است.

به خاطر جام جهانی حرفی درباره ترابی نزدیم

درباره مهدی ترابی حرف زیاد شده شده اما باید برخی موضوعات را مطرح کنم. او با تراکتورسازی قرارداد دارد و قراردادش هم در باشگاه موجود است. ما به خاطر حضور ترابی در جام جهانی صحبتی با او نکردیم و می خواهیم روحیه اش خراب نشود. با این حال فردای روزی که از روسیه برگشت با او تماس گرفتیم که بیاید و تکلیف قرارداد را روشن کند. یکی، دو روز تاخیر به وجود آمد و بعد دیدیم که با پرسپولیس قرارداد بسته است. الان هم منتظریم فدراسیون در این خصوص تصمیم نهایی اش را بگیرد.

دفترچه خدمت سربازی ترابی چه شد؟

سوالی که درباره ترابی مطرح است و کسی جواب ما را نمی دهد درباره سربازی اش است. او دفترچه خدمت سربازی را پست کرده بود اما حالا به پرسپولیس رفته است. برای ما یک علامت سوال بزرگ وجود دارد که دفتر چه خدمت ترابی چه شد؟ ما روی او حساب کرده بودیم و روزی که تیم را به زنوزی منتقل کردیم گفته بودیم ترابی قرارداد بسته است.

جذب اتوئو؟

ما در نظر داریم 4 بازیکن باکیفیت خارجی به خدمت بگیریم، اما اسامی که مانند اتوئو و... در رسانه ها مطرح می شود، مد نظر ما نیستند. ما بازیکنی جذب می کنیم که به تاکتیک تیم مان بخورد و بتواند به تیم کمک کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/365bqj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کمالوند: به من بی‌احترامی و توهین شده است اما به دنبال غلبه بر استقلال هستم