تاریخ انتشار: 1397/05/17 18:50
کد خبر: 135280

کمک بزرگ فراری دهنده تیام به آبی پوشان استقلالی

استقلال سه بازیکن خارجی جذب کرد.خرید این بازیکنان از سوی باشگاه چیز عجیبی نیست ولی اینکه چرا تنها از یک ایجنت بازیکن می‌گیرند، تبدیل به علامت سؤال بزرگی شده است.
کمک بزرگ فراری دهنده تیام به آبی پوشان استقلالی

وینفرد شفر بعد از جدایی تیام و جپاروف، سریعاً جبران کرد و از باشگاه خواست تا بازیکنان جدیدی جذب کند. باشگاه هم روی لیستی که این مربی داد، به جای دو بازیکن، سه خارجی جذب کرد. خرید این بازیکنان از سوی استقلال چیز عجیبی نیست ولی اینکه چرا تنها از یک ایجنت بازیکن می‌گیرند، تبدیل به علامت سؤال بزرگی شده است. استقلال تهران سال گذشته از طریق ایجنتی به نام شرمن، مامه تیام و بویان را جذب کرد. اولی خوب از آب درآمد ولی دومی خریدی نامناسب بود که تنها بار مالی برای استقلال داشت. استقلال با ضرر بویان را رد کرد ولی قصد داشت مامه را نگه دارد، اما شرمن در این راه به باشگاه کمک نکرد. تیام حالا به عجمان ملحق شده و هرچند شرمن به استقلالی‌ها ادعا کرده در جریان این انتقال نقشی نداشته، اما به هر حال او مدیر برنامه‌های تیام است و می‌توانست از ابتدا نقشی کلیدی بازی کند، نه اینکه دو ماه باشگاه را بازی دهد. با وجود این اتفاقات، اما شفر و پسرش دوباره از طریق شرمن بازیکن جذب کردند! مایر هافبک جدید استقلال و الحاجی گرو دو بازیکنی هستند که این ایجنت آن‌ها را به ایران آورده است. جالب اینجاست او در انتقال این دو بازیکن به مراتب سود بیشتری از انتقال تیام و بویان برده است. رقم قرارداد مایر با استقلال چیزی حدود ۴۵۰ هزار دلار است. شنیده می‌شود گرو هم حول و حوش ۴۵۰ هزار دلار از استقلال می‌خواهد. یعنی مبلغ قرارداد این بازیکن روی هم ۹۰۰ هزار دلار می‌شود. طبیعتاً استقلال اگر می‌خواست چنین پولی دهد، می‌توانست سرور جپاروف را که در تیم آزمایش پس داده بود، حفظ کند، اما انگار باید این بازیکن از استقلال جدا می‌شد. یکی از عمده نگرانی‌ها این است که چه کسی قرارداد بازیکنان جدید استقلال را امضا می‌کند؟ نکند این قرارداد‌ها هم مثل قرارداد‌های قبلی برای باشگاه دردسرساز شود.

مکانیزم جذب بازیکنان خارجی در استقلال این نگرانی‌ها را به وجود آورده است. آنچه مشخص است، دوباره استقلال به خارجی‌ها با توجه به وضع ارز، پول زیادی می‌دهد. اخیراً همام طارق هم با قراردادی به این باشگاه ملحق شد. در ماجرای انتقال او هم این مسئله به وضوح دیده می‌شود. طارق در جوانان الاهلی و الظفره بازی می‌کرد. قرارداد او در باشگاه دوم چیزی حدود ۳۰۰ هزار دلار بود. بعد به عراق بازگشت. حالا به ایران آمده و قراردادی نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار بسته است. تازه این قرارداد بدون آپشن اوست و استقلال آپشن‌هایی در آن گنجانده است. در عراق به فوتبالیست‌ها پول‌های این‌چنینی نمی‌دهند و حالا باید از استقلالی‌ها پرسید چرا حاضر شده‌اند به طارق ۴۰۰ هزار دلار بپردازند؟

باشگاه همواره باید به آینده نگاه داشته باشد و بسیار حساب‌شده عمل کند. غیر از طارق، دیگر بازیکنان را شفر آورده و طبیعتاً اگر او با استقلال به مشکل بخورد، این باشگاه در آینده از نظر ارزی با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3exb69

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وینفرد شفر و ماجرای مهاجم اروپا ندیده!