تاریخ انتشار: 1397/05/18 12:29
کد خبر: 135216

تکرار ماجرای جباروف و تیام با جذب زوج نیومایر- گرو؟

لیگ هجدهم برای استقلال برخلاف فصل گذشته با حواشی زیادی آغاز شد. تیمی که به دلیل حضور چهار ملی‌پوش در مسابقات جام‌جهانی 2018 تمریناتش را نسبت به سایر مدعیان دیرتر آغاز کرده بود در بحث تمدید قراردادها بی‌دقت عمل کرد و ستاره‌های تیمش را از دست داد.
تکرار ماجرای جباروف و تیام با جذب زوج نیومایر- گرو؟

 امید ابراهیمی، امید نورافکن، سرور جبارف، سید مجید حسینی و مامه بابا تیام پنج بازیکن تاثیرگذار فصل پیش بودند که در لیگ و آسیا گزینه اول سرمربی آلمانی در زمین محسوب می‌شدند. حسینی ترکیه را انتخاب کرد، نورافکن در شارلوا با کاوه رضایی هم‌تیمی شد، جبارف به لیگ قزاقستان و تیمی ناشناس پیوست، امید ابراهیمی، فرمانده آبی‌ها در الاهلی قطر با محمدرضا خانزاده هم‌تیمی است و طی روزهای اخیر بحث توافق تیام با باشگاه عجمان مطرح شده است.

  بندهای دردسرساز در قراردادها

هر کدام از این بازیکنان با بندهای عجیبی که در قراردادشان داشتند موفق شدند راهی برای ترک ایران پیدا کنند و راهی لیگ‌های مختلف شوند. ابراهیمی بازیکن آزاد بود و بدون پرداخت پول از آبی‌ها جدا شد، امیرحسین فتحی پس از انتخاب به‌عنوان سرپرست جدید باشگاه موفق شد حق رشد نورافکن و حسینی را دریافت کند و تنها در پرونده تیام آنها با مشکل بزرگی روبه‌رو شدند.

مهاجم سنگالی طبق قراردادی که با استقلال داشت و یک فصل از آن باقی مانده بود نمی‌توانست بدون پرداخت مبلغ رضایتنامه‌اش تهران را ترک کند و شایعه شده او حاضر به امضای قراردادی به ارزش زیر 400 هزار دلار می‌شود تا به حساب باشگاه استقلال پولی واریز نکند. مهاجمی که موفق شد در نیم‌فصل دوم در لیگ ایران و آسیا برای استقلال درخشش بی‌نظیری داشته باشد، پس از پایان فصل گذشته راهی کشورش شد و به بهانه‌های مختلف - به گفته مسئولان وقت باشگاه - مذاکره برای ادامه همکاری را به تعویق انداخت.

  تکرار یک اشتباه؟

نکته جالب درباره جدایی سرور جبارف و مامه بابا تیام، مدیربرنامه‌های مشترک آنهاست که همچنین امور کاری وینفرد شفر در ایران را برعهده دارد. این مرد آلمانی چندین بار هفته گذشته به دفتر باشگاه مراجعه کرد تا درخواست خروج تیام را صادر کند که استقلالی‌ها نپذیرفتند و در این رابطه به فیفا نامه‌ای ارسال کردند. نکته جالب‌تر درباره این مدیربرنامه جنجالی به خریدهای جدید شفر مربوط می‌شود. مارکوس نیومایر و الحاجی گرو از طریق همین مدیربرنامه به تهران آمدند و قرار است فصل جدید برای آبی‌ها به میدان بروند. حال سوال اینجاست که اگر باشگاه با این مدیربرنامه مشکل دارد و نتوانسته برای تمدید قرارداد تیام و جبارف به توافق برسند چرا دوباره بازیکنان مدنظر او را جذب می‌کنند و همچنان تصمیم به ادامه همکاری با او را دارند.

  واکنش معاون باشگاه

هادی مباشری، معاون اجرایی باشگاه استقلال تهران در این باره گفت: «قطعا این مشکل برای بازیکنان جدید پیش نمی‌آید و قراردادهای جدید را بیشتر سفت و محکم بسته‌ایم و طبق قوانین پیش می‌رویم؛ سعی داشتیم در قراردادها بند کمتری داشته باشیم و مطمئن باشید دیگر این اتفاق‌ها نمی‌افتد و همچنین قراردادها بیشتر به نفع باشگاه خواهد بود تا به نفع بازیکنان. ما با مدیربرنامه تیام مشکل نداریم و مشکل خود تیام است که تصمیم ندارد به ایران بیاید. این مدیربرنامه همیشه با ما همکاری کرده است و تنها درباره تیام ما نتوانستیم به توافق برسیم. تمامی مدارک تیام را به فیفا ارسال کردیم و مراجع قانونی در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند.  با این همه هنوز این سوال مهم تا حدی بی‌جواب مانده که با وجود تجربه قراردادهای عجیب مامه بابا تیام و سرور جبارف که به آنها اجازه داد به‌راحتی تیم را ترک کنند، چرا مدیران باشگاه دوباره از طریق مدیربرنامه همین نفرات که در بستن قراردادشان نقش مستقیم داشته سراغ نفراتی بعدی رفتند و احتمالا با وجود تاکید مدیران باشگاه، قرارداد بازیکنان جدید نیز بیش از آنکه به نفع باشگاه باشد به سود بازیکنان و مدیربرنامه‌شان است!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ppzzr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پشت پرده جدایی تیام از استقلال