تاریخ انتشار: 1397/05/21 15:18
کد خبر: 134791

دژاگه در صورت آمادگی با هنرش لیگ را جذابتر می‌کند

اتفاق ویژه بازی استقلال - تراکتورسازی اولین حضور اشکان دژاگه در لیگ برتر ایران بود.
دژاگه در صورت آمادگی با هنرش لیگ را جذابتر می‌کند

هرچند جریان بازی باب میل او پیش نرفت و ورزشگاه آزادی را با ناراحتی ترک کرد، ولی بازگشت او به فوتبال پس از مصدومیتی که به قیمت از دست رفتن جام جهانی روسیه تمام شد، اتفاق مثبتی است که می‌تواند به نفع لیگ و تیم ملی باشد. از همان روزهایی که اشکان به درخواست کی‌روش پاسخ مثبت داد و به تیم ملی پیوست، زمزمه حضورش در لیگ برتر ایران شنیده می‌شد. رسانه‌ها بارها از پیشنهاد استقلال و پرسپولیس به دژاگه نوشتند، ولی هر بار این شایعات تکذیب شد و او ترجیح داد بازی‌اش را در کشور دیگری ادامه بدهد

البته اوضاع برای دژاگه بعد از قهرمانی تاریخی با ولفسبورگ در بوندس‌لیگا خوب پیش نرفت. اشکان در روزهای اوج فوتبالش به فولام رفت تا بازی در لیگ برتر انگلیس را هم تجربه کند، ولی در پایان فصل 14-2013 که از سوی هواداران به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد، تیم لندنی به چمپیونشیپ سقوط کرد و او مجبور به جدایی شد. هافبک تیم ملی بعد از جام جهانی 2014 با قراردادی گران راهی العربی قطر شد، ولی در ترکیب یکی از تیم‌های متوسط لیگ ستارگان، کار زیادی از پیش نبرد و پس از دو سال و نیم مجبور به جدایی شد. اشکان برای نیمه دوم فصل 17-2016 به ولفسبورگ برگشت، جایی که محبوب هواداران بود، ولی مصدوم شد و دقایق کوتاهی فرصت بازی پیدا کرد. ولفسبورگ در ماموریت بقا موفق بود، ولی قرارداد اشکان تمدید نشد و او یک نیم‌فصل بدون تیم بود تا دوباره راهی انگلیس شود. دژاگه برای نیمه دوم فصل گذشته پیراهن ناتینگهام فارست در چمپیونشیپ را پوشید، ولی باز هم یک مصدومیت شدید اجازه نداد او فرصت بازی زیادی پیدا کند. این مصدومیت آن قدر طولانی شد که اشکان حتی فرصت بازی در جام جهانی روسیه را هم از دست داد و کی‌روش در هیچکدام از بازی‌ها نتوانست از کاپیتان تیمش استفاده کند.

اشکان پس از چند تجربه تلخ در لیگ‌های مختلف اروپا و آسیایی که پایان خوشی نداشت، این بار ترجیح داد بختش را در لیگ برتر ایران آزمایش کند. انتظار می‌رفت او پیراهن یکی از دو تیم مدعی پایتخت را بپوشد، ولی با انتخاب تراکتورسازی همه را شگفت‌زده کرد؛ تیمی که مالک جدیدش سیاست «نام‌های بزرگ» را در پیش گرفته. اشکان برای شروع ماموریت سختی داشت و در برابر یکی از مدعیان قهرمانی نتوانست تیمش را نجات دهد. او مدت‌ها از شرایط مسابقه دور بوده، ولی جمعه مجبور شد نود دقیقه مقابل هافبک‌های استقلال بجنگد. مشکل دیگر دژاگه برای این بازی ناهماهنگی با بازیکنان کناری‌اش بود، چرا که زمان زیادی با این تیم تمرین نکرده. در یکی از صحنه‌ها، وقتی اشکان توپ را به بازیکن کناری سپرد و به سمت پرچم کرنر استارت زد و منتظر پاس بود، هافبک تراکتور ترجیح داد به عمق دفاع استقلال بزند و توپ را از دست داد. اشکان برای نجات این توپ تا لحظه آخر تلاش کرد، ولی با پوشش مدافع استقلال توپ از خط عرضی بیرون رفت تا او از شدت خشم ضربه‌ای به چوب کرنر بزند.

جان توشاک هم در پایان بازی اعتراف کرد که استفاده از دژاگه و شجاعی در ترکیب اصلی تصمیم درستی نبود و اشتباهش را می‌پذیرد. این مربی باتجربه ادامه داد که در مجموعه تراکتورسازی از مالک و مدیر گرفته تا سرمربی و نیمی از بازیکنان تازه‌وارد هستند و برای هماهنگی به زمان نیاز دارند.

این تغییرات پرشمار ماموریت تراکتورسازی برای موفقیت در لیگ هجدهم را سخت‌ می‌کند، با این حال اشکان در این تیم فرصت دارد دوباره به روزهای اوج برگردد و البته حضورش فرصتی برای تماشاگران است که از دیدن کیفیت بازی او لذت ببرند. دژاگه هرچند هنوز کاملا آماده نیست، ولی مقابل استقلال گوشه‌هایی از هنرش را نشان داد. چرخش‌، شتاب گرفتن، دریبل یا پاس‌های او در دفعاتی که صاحب توپ می‌شد، کلاس بالای بازی‌اش را نشان داد. مشابه این حرکات را بارها در بازی‌های خانگی تیم ملی در ورزشگاه آزادی دیده بودیم و حالا قرار است هر هفته از دیدن بازی اشکان لذت ببریم. حضور اشکان در لیگ برتر با کارنامه فوق‌العاده‌اش یکی از جذاب‌ترین اتفاقات فصل است و اگر او در شرایط بازی باشد و تراکتورسازی بتواند به خوبی از او بهره بگیرد، وزن لیگ بالاتر خواهد رفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vvyxj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قرارداد گرو با استقلال امشب نهایی میشود؟