تاریخ انتشار: 1397/06/03 20:42
کد خبر: 132988

جانشین تیام، چیزی که برای استقلال پیدا نمی‌شود

استقلال در نقل و انتقالات تابستانی ستاره‌های بسیاری از دست داده و جای خالی آنها حتی با جذب بازیکنان جدید پر نشده. ستاره‌ها اغلب خارجی بودند، بازیکنانی نظیر سرور جباروف و مامه بابا تیام. در مورد جدایی بویان البته کسی از همان ابتدا هم نگران نشد چون نه کیفیت آنچنانی داشت و نه بازی‌های خارق العاده‌ای در ترکیب استقلال انجام داد.
جانشین تیام، چیزی که برای استقلال پیدا نمی‌شود

، برای جایگزینی تیام و جباروف، استقلال دست روی دو بازیکن خارجی گذاشت. الحاجی گرو از اوسترسوند و مارکوس نیومایر از لیگ ترکیه. بازیکنانی که قرار بود به استقلال بیایند، در ترکیب قرار بگیرند و ستاره‌هایی مانند تیام و جباروف شوند.تا امروز که دو، سه هفته از حضور نیومایر و گرو گذشته، آنها به هیچ عنوان خواسته‌ها را برآورده نکرده‌اند. حتی در همان دقایق کوتاهی که در زمین حاضر شده و در ترکیب استقلال قرار گرفته‌اند. نیومایر بخصوص مقابل فولاد، نه موقعیتی برای مهاجمان ساخت و نه با کارهای ترکیبی توانست گره‌ها را باز کند. اتفاقی که شاید با حضور جباروف رخ می‌داد اما نیومایر نتوانست درهای خط دفاع فولاد را باز کند.

الحاجی گرو در اوسترسوند مهاجم چارچوب شناسی نبود. این را آمار او نشان می‌دهد. آماری نه چندان درخشان و فقط 15 گل زده در 5 فصل. با این آمار نمی‌توان انتظار ویژه‌ای از گرو داشت. مهاجمی که خوب گل نمی‌زند و بیشتر یک مهاجم تخریبی است. به همین دلیل انتظاری که از گرو برای پر کردن جای خالی تیام وجود دارد، انتظاری غیر منطقی است. نه گرو توانایی‌های تیام را دارد و نه سبک بازی‌اش به او نزدیک است.استقلال و شفر، در پروژه یافت جانشین‌های تیام و جباروف فعلا نمره مردودی گرفته‌اند. دو بازیکنی که قرار بود در استقلال بمانند اما در آخرین لحظات به امارات و قزاقستان رفتند و دست استقلال را در حنا گذاشتند.

حالا حرف جواد زرینچه را بیشتر از قبل می‌پذیریم. او چند روز قبل گفت: «اگر جای مدیران و کادر فنی استقلال بودم، پول دو بازیکن را به تیام می‌دادم و او را در تیم حفظ می‌کردم.» زرینچه اشتباه نمی‌کند و حرفش کاملا منطقی است. جانشین‌های تیام در استقلال، حتی یک گل هم به ثمر نرسانده‌اند.  روح‌ا... باقری که در تمام بازی‌ها-جز فولاد- در ترکیب ثابت قرار گرفته و گرو که تازه سه هفته است آمده اما نشان داده راه دروازه‌ها را نمی‌شناسد. این دو ما را برای پذیرش صحبت‌های زرینچه ترغیب می‌کنند و البته در آستانه بازی مقابل السد، نگرانی را به اردوی استقلال می‌آورند. نگران برای غیبت بازیکنانی که بتوانند نقش جباروف و تیام را به بهترین شکل ممکن بازی کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ppk76

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پروژه تازه شفر در استقلال همچنان ادامه دارد