تاریخ انتشار: 1397/06/21 12:02
کد خبر: 130708

داستان های عباس زاده و پرسپولیس

مهاجم گلزن نساجی انگیزه زیادی برای بازی امروز با پرسپولیس دارد؛ او که همیشه خودش را پرسپولیسی معرفی کرده حالا رودرروی تیم سابقش قرار می گیرد.
داستان های عباس زاده و پرسپولیس

مهاجم پرسروصدا و با انگیزه قائمشهری که همیشه به پوشیدن پیراهن سرخ (پرسپولیس یا نساجی) افتخار می کند حالا در هفته ششم مسابقات لیگ برتر پس از صعود تیمش به لیگ برتر برای دومین بار مقابل تیم محبوبش به میدان خواهد رفت.

 

او مانند سال گذشته که پیراهن سایپا را برتن داشت برای بازی مقابل پرسپولیس انگیزه بسیاری دارد و می خواهد با درخشش در این بازی یک بار دیگر نگاه های هواداران سرخپوشان تهرانی را به مانند زمان حضورش در پرسپولیس به خود معطوف کند. عباس زاده البته این بار حمایت پرشورهای همشهری را پشت سر خود دارد و با تشویق یکپارچه او در ورزشگاه آزادی یاد و خاطره پوشیدن پیراهن پرسپولیس را برای خود زنده خواهد کرد. داستان های عباس زاده و پرسپولیس هرکدام روایت های مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره شده است:

 

1) جلب اعتماد علی دایی و پوشیدن پیراهن پرسپولیس

محمد عباس زاده مهاجم قائمشهری نساجی در سن 22 سالگی پس از حضور علی دایی روی نیمکت پرسپولیس و جانشینی او به جای مانوئل ژوزه به این تیم دعوت شد  بازی های خوبی هم برای این تیم به نمایش گذاشت. عباس زاده در سال اول حضورش با وجود کم تجربگی و کم سن و سالی توانست در اکثر دیدارها برای پرسپولیس به میدان برود اما او خیلی در گلزنی موفق نبود و گل های کمی برای این تیم به ثمر رساند اما او در دومین سال حضورش در این تیم درخشش خوبی داشت و با وجود آنکه خیلی برای پرسپولیس به میدان نرفت اما گل های به نسبت بیشتری را به ثمر رساند. عباس زاده با وجود آنکه به درخواست علی دایی به این تیم آمده بود اما در سال دوم با حمید درخشان در پرسپولیس کارش را ادامه داد و او به دلایل انضباطی طبق گفته سرپرست وقت محمود خوردبین کمتر به میدان فرستاده شد.

 

2) تجربه کوتاه با برانکو

پرسپولیس در فصل پانزدهم تغییرات بسیاری داشت و پس از جدایی علی دایی از این تیم و انتخاب حمید درخشان و حضور کوتاه مدت این سرمربی در نهایت تصمیم به استخدام برانکو ایووانکوویچ گرفت و او در روزهای پایانی سال 93 هدایت این تیم را عهده دار شد. در همان زمان محمد عباس زاده به دلایلی که سرمربی و سرپرست آن زمان (خوردبین و درخشان) اعلام کرده بودند کمتر به میدان فرستاده شد و این اتفاقات بعد از حضور برانکو نیز برای این مهاجم شمالی ادامه دار شد تا جایی که او فقط در زمان حضور برانکو یک بار آن هم در دیدار با گسترش فولاد برای پرسپولیس به میدان رفت و دیگر بعد از آن با وجود حضور در کنار این تیم در فصل پانزدهم دیگر رنگ پوشیدن پیراهن پرسپولیس و بازی کردن برای این تیم را ندید.

 

3) تاخیر در صدور رضایتنامه

عباس زاده پس از پوشیدن پیراهن پرسپولیس 38 بازی در یک فصل و نیم حضورش برای سرخ ها انجام داد و حتی زمان سرمربیگری برانکو او در تمرینات و در تک مسابقه ای که به میدان فرستاده شد بد کار نکرد اما او در شروع فصل شانزدهم با وجود قرار گرفتن در لیست پرسپولیس به مدت ۵ ماه قراردادش را با این تمدید نکرد و خیلی دیر رضایتش را صادر کردند به نحوی که او تا نیم فصل دوم و زمان نقل و انتقالات منتظر ماند و پس از آن راه آهن را برای ادامه کار انتخاب کرد.

 

4) شماره 33 به جای 10 و انتخاب همیشگی

مهاجم قائمشهری ها که پیش از حضور در پرسپولیس در تیم نساجی شماره ۱۰ را برتن می کرد بعد از حضور در این تیم بنابر سیاست باشگاه نتوانست این شماره را برتن کند و از همین رو شماره ۳۳ را انتخاب می کند که چون خاطرات خوبی با این شماره پیراهن در پرسپولیس داشته دیگر بعد از آن به هر تیمی که می رود این شماره را انتخاب می کند که به نظرش خوش یمن می آید. البته او سال گذشته پس از بازگشت مجدد به تیم شهرش در یک نیم فصل شماره 99 را می پوشید که با صعود این تیم به لیگ برتر او دوباره به شماره پیراهن محبوبش دست پیدا کرد.

 

5) انگیزه آقای گلی و رکوردزنی

محمد عباس زاده که قبل از حضور در پرسپولیس در نساجی خود رکورد گلزنی در این دوره از مسابقات را جابه جا کرده بود با رفتن به تیم محبوبش و بازگشت دوباره انگیزه گلزنی اش دوچندان شد و خود بار دیگر رکورد خود را جابجا کرد. او در 2 فصل پیش در لیگ دسته اول با به ثمر رساندن 24 گل که با یاد هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس این انگیزه را در خود ایجاد کرده بود توانست یکی از رکوردزنان فوتبال ایران در لیگ دسته اول شود. او برای اثبات خود و زنده کردن یاد و خاطره همشهری و کاپیتان تیم محبوبش با انگیزه توانست رکوردزنی کند. البته او سال گذشته با وجود یک نیم فصل حضور در لیگ دسته اول و به ثمر رساندن 15 گل آمار خوبی از خود بجای گذاشت و اگر یک فصل کامل در این تیم بازی می کرد می توانست برای بار سوم رکوردش را تغییر دهد. البته عباس زاده در نیم فصل اول با پوشیدن پیراهن نارنجی پوشان در لیگ برتر تنها موفق به زدن 6 گل برای آنها شد که در پایان نیم فصل اول او با همین تعداد گل در بین بازیکنان ارزشمند لیگ برتر قرار گرفت اما اگر او با مجموع 21 گلی که سال گذشته برای دو تیم سایپا و نساجی به ثمر رساند می توانست فقط برای نساجی این تعداد گل را به ثمر برساند برای بار سوم آقای گلی لیگ دسته اول را از آن خود می کرد. او حالا با حضور نساجی در لیگ برتر رویای آقای گلی در لیگ برتر را با تیم شهرش که چند سالی از آن دور مانده را در سر می پروراند که با وجود مهاجمانی مثل علی علیپور، مرتضی تبریزی، وحید خشتان، امین قاسمی نژاد و ... باید دید آیا او می تواند از این نام ها گذر کند و به آنچه می خواهد دست پیدا کند یا خیر.

 

6) اعتماد و احیای دایی در لیگ برتر

عباس زاده پس از رکوردزنی در لیگ دسته اول توانست برای بار دوم از نساجی به تیم تحت هدایت دایی برود و شاگردی او را تجربه کند. او در زمان حضورش در سایپا به مانند روزهای اول حضورش در پرسپولیس شاید خیلی پرفروغ نبود اما بد هم کار نکرد. البته در سایپا با وجود درخشش قلی زاده و ترابی در خط حمله نام عباس زاده کمتر به چشم می آمد ولی او باز هم تلاش خود را در کسب موفقیت برای این تیم به کار برد و تا جایی که توانست در زمان حضورش در کنار نارنجی پوشان شرایط خوبی برای این تیم در خط حمله ایجاد کند. در واقع عباس زاده نیاز به یک استارت دوباره در لیگ برتر داشت که این اتفاق توسط علی دایی افتاد و او با انتخاب علی دایی و جلب اعتماد او دوباره در لیگ برتر احیا شد و با روحیه ای مضاعف به تیم شهرش بازگشت.

 

7) بازگشت به نساجی و صعود به لیگ برتر

در زمان حضور عباس زاده در سایپا نساجی روزهای خوبی پس از سال ها حضور در لیگ دسته اول را تجربه کرد، آنها با وجود استارتی خوب با مهدی پاشازاده به طور ناگهانی این سرمربی را کنار گذاشتند و با داود مهابادی کارشان را ادامه دادند که دوران فروغ این تیم در آن زمان رکود کرد و آنها تصمیم به انتخاب جواد نکونام سرمربی جوانی که در نیم فصل اول حضورش در بابل توانسته بود خونه به خونه را به روزهای اوجش نزدیک کند گرفتند و او در ادامه راه هدایت نساجی را عهده دار شد. در همین زمان قائمشهری ها برای تقویت خط حمله و ایجاد فضای مناسب برای گلزنی تیمشان به دنبال بازگرداندن مهاجم مستعد و پرتلاش شهرشان رفتند که این اتفاق پس از درخواست های بیشمار هواداران از عباس زاده صورت گرفت و او با کسب تکلیف از علی دایی اجازه جدایی اش از سایپا و برگشت به تیم شهرش را از علی دایی خواستار شد و او با جدایی عباس زاده موافقت کرد. او پس از بازگشت به تیم شهرش و پوشیدن این تیم با خود عهد کرد که به هر نحو شده تیمش را لیگ برتری کند که در نهایت همین هم شد و قائمشهری ها پس از سال ها حضور در لیگ دسته اول توانستند به لیگ برتر صعود کنند؛ در واقع این اتفاق یکی از دو آرزوی همیشگی عباس زاده بود که یکی از آنها محقق شده و دیگری پوشیدن دوباره پیراهن پرسپولیس است که باید دید آیا آن هم به حقیقت خواهد پیوست یا نه.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3exdja

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس-نساجی؛تقابل دیدنی علیپور و عباس زاده با تیم های سابق خود