تاریخ انتشار: 1397/06/23 13:21
کد خبر: 130443

اثرات مثبت و منفی لغو بازی با نفت مسجدسلیمان برای استقلالی‌ها

جدال استقلال و نفت مسجدسلیمان به‌دلیل حضور آبی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به زمانی دیرتر از همه دیدارهای دیگر هفته ششم لیگ موکول شد.
اثرات مثبت و منفی لغو بازی با نفت مسجدسلیمان برای استقلالی‌ها

این بازی اما حتی در تاریخ تعیین‌شده نیز برگزار نشد. سهم زیاد استقلال در فهرست جدید کارلوس کی‌روش برای اردوی ازبکستان، تیم شفر را از شرایط مسابقه خارج کرد و سازمان لیگ نیز درخواست این باشگاه برای لغو دیدار با نفت را پذیرفت. تعویق مسابقه با حریف جنوبی، طرفداران استقلال را از نگرانی بازی بدون مهره‌های پرشمار ملی‌پوش خارج می‌کند اما این موضوع الزاما به آن معنا نیست که تصمیم سازمان لیگ، به سود آبی‌پوشان رقم خورده است. بدون تردید وینفرد شفر ترجیح می‌داد که بازیکنان کمتری از تیم او به تیم کارلوس کی‌روش دعوت می‌شدند و دیدار با نفت مسجدسلیمان نیز طبق همان برنامه اعلام‌شده صورت می‌گرفت. چرا‌که ممکن است در برنامه فشرده ادامه فصل، برگزاری این جدال برای تیم شفر دردسرساز باشد. بازی‌نکردن با نفت، تأثیرات مثبت و منفی خاص خودش را بر ادامه مسیر استقلال در طول فصل خواهد داشت.
با لغو مسابقه هفته ششم، آبی‌ها این هفته رنج یک سفر طولانی را به جان نمی‌خرند و بعد مسافت را تا مسجدسلیمان تحمل نمی‌کنند. علاوه بر این، بازی‌نکردن در گرمای شهریورماه جنوب ایران نیز یک مزیت برای این باشگاه به شمار می‌رود. استقلالی‌هایی که ملی‌پوش نیستند، تا قبل از بازی با السد استراحت می‌کنند و به‌خوبی می‌توانند برای چند دیدار حساس پیش‌رو، شاداب بمانند. این تیم قبل از مواجهه با غول‌های قطری، با احتمال مصدومیت بازیکنانش در بازی‌ها روبه‌رو نخواهد شد و علاوه بر این، دیگر هیچ بازیکنی از استقلال در خطر محرومیت از شهرآورد پایتخت قرار نخواهد گرفت. اینکه آبی‌ها تا قبل از جدال حساس با پرسپولیس یک بازی کمتر از این تیم انجام می‌دهند نیز می‌تواند تیم شفر را در شرایطی بهتر از رقیب سنتی قرار بدهد. با وجود این، نباید اثرات منفی لغو این مسابقه را در اردوی استقلال نیز نادیده گرفت. وینفرد شفر در دیدار نه‌چندان دشوار با نفت مسجدسلیمان، از این شانس برخوردار بود که در غیاب ستاره‌های ملی‌پوش، نفرات جدیدی را در ترکیب تیمش امتحان کند و قبل از رسیدن به یکی از حساس‌ترین مقاطع فصل، برخی از مهره‌های نیمکت‌نشین تیمش را محک بزند. مرد آلمانی هنوز درباره ترکیب اصلی تیمش مطمئن نشده و هر مسابقه، فرصت خوبی برای نزدیک‌‌تر‌شدن او به پازل ذهنی موردعلاقه‌اش در استقلال است. طبیعتا لغو هر بازی، این فرصت را از او دریغ می‌کند و زمان شکل‌گرفتن ترکیب نهایی در ایده‌های این مربی را افزایش می‌دهد. این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که نفت مسجدسلیمان، روی کاغذ حریف چندان دشواری برای استقلال به شمار نمی‌رفت و آنها می‌توانستند با کنار‌زدن این حریف و سر و سامان دادن به وضعیت‌شان در جدول لیگ برتر، از مرزهای بحران فاصله بگیرند. به‌نظر می‌رسد استقلال شانس زیادی برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشد اما اگر این معجزه رخ بدهد، پیدا‌کردن یک جای خالی در تقویم این تیم برای گنجاندن بازی با نفت، بسیار سخت خواهد شد.
با لغو دیدار در مقابل نفت مسجدسلیمان، استقلالی‌ها از السد تا السد در هیچ مسابقه‌ای حاضر نشده‌اند. روزهای دشوار و نبردهای سرنوشت‌ساز این باشگاه از دیدار برگشت با حریف قطری کلید خواهند خورد. تیم شفر بعد از جنگ دوم با ژاوی هرناندز و همبازی‌ها، باید به قائمشهر برود و در جو سنگین ورزشگاه وطنی، یک جدال پرفشار را پشت سر بگذارد. بلافاصله بعد از این بازی نیز، دربی انتظار آبی‌ها را خواهد کشید. شاید سرنوشت این فصل استقلال، به این 3مسابقه وابسته باشد. اگر این تیم در هر سه دیدار ناکام شود، آینده شغلی شفر در فوتبال ایران به خطر خواهد افتاد اما اگر استقلالی‌ها زنده از این مخمصه عبور کنند، شاید به مرور زمان در باشگاه همه‌‌چیز سر جای خودش قرار بگیرد. نفت مسجدسلیمان می‌توانست یک پیش‌درآمد کم‌دردسر برای روزهای سخت باشگاه باشد اما حالا این تیم باید مستقیما برای 3 رقابت نفسگیر آماده شود؛ دوئل با سد قطری، سد قائمشهری و سد قرمرنگ!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vvmnz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داوران بازی استقلال و پرسپولیس در آسیا مشخص شدند