تاریخ انتشار: 1397/07/18 17:01
کد خبر: 126818

پرسپولیس امتیاز میزبانی دیدار فینال را از دست نمی‌دهد

کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۹ ایراد را به استادیوم آزادی تهران وارد کرده و از فدراسیون فوتبال خواسته این ایرادات را تا زمان بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا برطرف نماید.
پرسپولیس امتیاز میزبانی دیدار فینال را از دست نمی‌دهد

 اگر چه کنفدراسیون فوتبال آسیا به استادیوم آزادی ایراد گرفته و از فدراسیون فوتبال خواسته کاری کند که ایرادات تا ۱۹ آبان حل شود، اما عدم رفع این مشکلات میزبانی پرسپولیس در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا را به مخاطره نخواهد انداخت و گرفتن میزبانی از تیم پرسپولیس به خاطر ایرادات استادیوم آزادی فقط در حد یک شایعه است. 
افشین داوری، یکی از مدیران وزارت ورزش و جوانان که مأموریت یافته رفع ایرادات استادیوم آزادی را دنبال کند در این خصوص گفت: «طبیعتاً همه تلاش‌ها بر این خواهد بود که در مهلت تعیین شده همه ایرادات را رفع کنیم یا آن را به حداقل برسانیم. به هر صورت اگر بخشی از کار تا مهلت تعیین شده باقی بماند این‌طور نخواهد بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا امتیاز میزبانی بازی برگشت در لیگ قهرمانان آسیا را از تیم پرسپولیس بگیرد، اما محتمل است به این خاطر ما جریمه شویم.»
کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۹ ایراد را به استادیوم آزادی تهران وارد کرده و از فدراسیون فوتبال خواسته این ایرادات را تا زمان بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا برطرف نماید. این ایرادات شامل همه بخش‌های استادیوم آزادی می‌شود، اما به نظر می‌رسد ایراد اصلی نبود گیت‌های ورودی برای کنترل تماشاگران است. البته سال هاست که گفته می‌شود دستگاه کنترل تماشاگران خریداری شده است. به زعم نیکوخصال، مدیر مجموعه ورزشی آزادی ۱۵ میلیارد تومان برای بازسازی استادیوم آزادی نیاز است که ۱۲ میلیارد تومان آن برای تعیین گیت‌های ورودی برای تماشاگران هزینه خواهد شد. 
واقعیت این است که باشگاه پرسپولیس و همچنین فدراسیون فوتبال توانی برای هزینه در این مسیر ندارند. هم باشگاه و هم فدراسیون فوتبال در تأمین هزینه‌های خود مانده‌اند و در این بین تنها وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک اصلی استادیوم آزادی می‌تواند برای بهبود این استادیوم هزینه کند. 
البته رفع این ایرادات فقط به سود باشگاه پرسپولیس نیست. باشگاه استقلال هم بازی‌های خود در لیگ قهرمانان آسیا را در این استادیوم برگزار می‌کند و از سویی استادیوم آزادی میزبان بازی‌های تیم ملی نیز هست. به همین خاطر کنفدراسیون فوتبال آسیا تأکید ویژه‌ای به رفع نواقص استادیوم آزادی تهران دارد. استادیومی که با رفع این مشکلات می‌تواند تا یک دهه دیگر به فوتبال ایران خدمات‌رسانی داشته باشد. 
این بدین معنی است که باید در آینده‌ای نزدیک برای ساخت استادیوم جدید در تهران و یا بازسازی کامل استادیوم آزادی برنامه‌ریزی کنیم چراکه در غیر این‌صورت حتی میزبانی بازی‌های تیم ملی نیز به چالش کشیده می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rp88b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش گلر جوان پرسپولیس به حاشیه سازی های اخیر!