تاریخ انتشار: 1397/07/19 12:05
کد خبر: 126727

حسینی و استقلال؛ معادله پیچیده شد!

رحمتی و حسینی چند سال است که در استقلال کنار یکدیگر حضور دارند و سرانجام از فصل گذشته دروازه‌بان جوان‌تر توانست خودش را در قامت یک رقیب جدی برای ملی‌پوش سابق مطرح کند.
حسینی و استقلال؛ معادله پیچیده شد!

این رقابت بدون ‌حاشیه نبود و با اعتراضات گاه و بی‌گاه این دو رقیب همراه شد، ولی باشگاه هرگز نتوانست راه حل مناسبی پیدا کند و نارضایتی پس از گذشت یک سال همچنان ادامه دارد.

اعتراض حسینی که از اول فصل به نیمکت دوخته شده، غیرمستقیم و از فضای مجازی عمومی شد، ولی فتحی با گفتن اینکه «هیچ بازیکنی از باشگاه بزرگتر نیست» سعی کرد به این ماجرا پایان دهد.

این جمله کلیشه‌ای، کلی‌تر از آن است که بتوان از آن برای راه حل هر اختلافی استفاده کرد و داستان هر بازیکن جزییات و پیچیدگی‌های خودش را دارد. سیاه و سفید دیدن پدیده‌ها که معمولا در فوتبال ایران رواج دارد، همیشه پاسخگو نیست. در این ماجرا هم نمی‌توان تنها حسینی را مقصر دانست و به رفتار و تصمیمات طرفین دیگر داستان یعنی رحمتی، باشگاه و شفر بی‌توجه ماند.

اعتراض حسینی به تصمیم کادر فنی در فضای عمومی و کشاندن اختلافات درون تیم به فضای مجازی و رسانه‌ها حرکت تاییدشده‌ای نیست، ولی نمی‌توان به پیش‌درآمد این اتفاق توجه نکرد.

حسینی که در مقطعی از فصل گذشته دروازه‌بان ثابت شد، ولی دوباره به نیمکت برگشت، تابستان امسال خواهان جدایی از استقلال بود. او باور داشت که در استقلال شانس بازی کمتری دارد و می‌خواست به تیمی برود که دروازه‌بان اصلی باشد. باشگاه در حالی با صدور رضایتنامه مخالفت کرد که او از شروع فصل حتی یک دقیقه هم بازی نکرده و این نشان می‌دهد که بدبینی حسینی بی‌دلیل نبوده.

معمولا باشگاه‌هایی که دو دروازه‌بان همطراز دارند، ساز و کاری برای تقسیم دقایق بازی در نظر می‌گیرند. کورتوا - ناواس در رئال، چک - لنو در آرسنال و بوفون - آرئولا در پاری‌سن‌ژرمن چند نمونه از این سیاست است که در فصل جاری اعمال می‌شود. باشگاه‌هایی که نمی‌خواهند با چنین دردسری روبه‌رو شوند، ترجیح می‌دهند سراغ دروازه‌بان دوم کم‌ادعایی بروند. مثلا چلسی کابایرو 37 ساله را انتخاب کرده که دوران اوجش را پشت سر گذاشته و ادعای بازی ندارد، ولی باتجربه و مطمئن است.

نگه داشتن بازیکن بر خلاف میلش دیگر در فوتبال متداول نیست و باشگاه‌ها ترجیح می‌دهند به جای حفظ بازیکن ناراضی که ممکن است کیفیتش هم افت کند، با انتقالش به سود برسند. برای دروازه‌بان‌ها که نسبت به بقیه پست‌ها فرصت بازی کمتری وجود دارد، ماجرا حساس‌تر است و نارضایتی شدیدتر.

حسینی حالا به نیمکت دوخته شده و در پایان فصل به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند جدا ‌شود. تصمیمات اخیر درباره این دروازه‌بان ملی‌پوش نه منافع مالی باشگاه را تامین کرده و نه در بحث فنی برای تیم موثر بوده.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48b6ea

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 گلری که در استقلال آن همه جنجال به‌پا کرد، در پرسپولیس آرام می‌گیرد؟