تاریخ انتشار: 1397/07/21 14:30
هواداران پرسپولیس قدرت اصلی سرخپوشان در بازی با السد
کد خبر: 126478

قدرت پرسپولیس از نگاه خبرنگار ترکیه ای/ برانکو فرمانده تیم است

روزنامه‌نگار ترکیه‌ای بر این باور است که تماشاگران پرشور و آتشین پرسپولیس قدرت اصلی این تیم در بازی برگشت با السد قطر خواهند بود.
قدرت پرسپولیس از نگاه خبرنگار ترکیه ای/ برانکو فرمانده تیم است

 بوراک ذیهنی، خبرنگار روزنامه «دامگا» ترکیه که شناخت خوبی از فوتبال ایران در رده باشگاهی و ملی دارد، در یادداشتی ویژه برای خبرگزاری «تسنیم» نگاهی به تقابل پرسپولیس و السد قطر در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا انداخته است. پرسپولیس در حالی اول آبان در بازی برگشت پذیرای السد است که بازی رفت را با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان برده است.

متن یادداشت ذیهنی را عیناً در زیر می‌خوانید:

«هر چقدر تیم‌های فوتبال ایران در رده‌های مختلف ملی موفق بوده‌اند، برخی باشگاه‌های ایرانی مدتی کوتاهی است که روی ریل موفقیت قرار گرفته‌اند. آخرین قهرمانی یک تیم باشگاهی در آسیا به سال 1993 بازمی‌گردد، جایی که پاس تهران در دیدار فینال الشباب عربستان را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و جام قهرمانی را به موزه افتخاراتش اضافه کرد. از آن زمان 25 سال می‌گذرد و این بار یک تیم ایرانی خیلی به رسیدن به فینال نزدیک شده است. پرسپولیس در یکی از حیاتی‌ترین بازی‌های خود - تقابل با السد - به میدان خواهد رفت تا شاید به حسرت یک‌ربع قرنِ تیم‌های ایرانی برای رسیدن به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا پایان دهد. رقیب آنها در این راه السد قطر است، تیمی که پیش از این دو بار فاتح این رقابت‌ها شده و به دنبال این است تا یکبار دیگر این جام را بالای سر ببرد، اما بازی رفت را با نتیجه یک بر صفر به حریف ایرانی خود واگذار کرد، تیمی که به دنبال تاریخ‌سازی مقابل ده‌ها هزار تماشاگرش است.

همانند ترکیه، 75 تا 80 درصد جمعیت ایران شیفته فوتبال هستند و در جریان بازی‌های حساس نیز نزدیک به 80 هزار نفر تماشاگر ورزشگاه را پُر می‌کنند. هواداران آتشین پرسپولیس که نظرها را به خود جلب می‌کنند، قدرت اصلی این تیم خواهند بود. با توجه به برتری پرسپولیس در قطر، نماینده ایران اکنون شانس خیلی بالایی برای صعود به فینال دارد. در کنار اینها پرسپولیس که فصل گذشته در بازی‌های خانگی‌اش در لیگ قهرمانان تنها در دو بازی تن به شکست داده بود، این فصل در خانه‌اش شکست‌ناپذیر بوده است. بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که کار خیلی سختی برای السد خواهد بود.

تیمی پرسپولیس

 

پرسپولیس چطور به این مرحله رسید؟

قدرت اصلی پرسپولیس در بازی‌های خانگی‌اش بوده است. آنها این فصل هر پنج بازی خانگی خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند. پرسپولیس که در مرحله گروهی متحمل دو شکست شد، در نهایت با کسب 13 امتیاز به عنوان تیم اول گروهش راهی مرحله حذفی شد. پرسپولیس در یکی از بازی‌های مرحله گروهی موفق شد حریف مرحله نیمه‌نهایی خود یعنی السد را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و اکنون در مرحله نیمه‌نهایی با هم رقابت می‌کنند. سرخپوشان در حالی موفق شدند الوصل امارات و نسف قارشی ازبکستان را شکست دهند که در خانه خود دروازه‌اشان را بسته نگه داشته‌اند. نماینده ایران برای در مسیری که برای رسیدن به فینال در پیش گرفتند، تیم‌های الجزیره امارات و الدحیل قطر را نیز از گردونه رقابت‌ها حذف کردند.

بیرانوند؛ قدرت اصلی پرسپولیس

علیرضا بیرانوند یکی از تأثیرگذارترین بازیکن پرسپولیس برای رسیدن این تیم تا این مرحله از مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست. این دروازه‌بان مستعد که نامش را در جام جهانی 2018 روسیه، جهانی کرد، این فصل در 6 بازی لیگ قهرمانان آسیا دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. بیرانوند تمام توان خود را گذاشته تا یک عنوان قهرمانی آسیا به افتخاراتش اضافه کند و اگر پرسپولیس به عنوان قهرمانی برسد، یکی از ارکان اصلی این تیم در کسب این عنوان خواهد بود. زندگی شخصی‌اش و کارهایی که به خاطر فوتبال برای رسیدن به پرسپولیس و تیم ملی فوتبال انجام داده، بیرانوند را تبدیل به فوتبالیستی خاص کرده است.

برتری ایوانکوویچ نسبت به همتایش در السد

برانکو ایوانکوویچ که سابقه حضور در 139 بازی پرسپولیس را در کارنامه‌اش دارد، تاکنون 2 عنوان قهرمانی متوالی در لیگ برتر ایران را برای این تیم به ارمغان آورده است و سابقه قهرمان کردن تیم زیر 23 سال ایران در بازی‌های آسیایی 2002 را نیز در کارنامه‌اش دارد. در مقابل همتای وی در السد یعنی ژسوالدو فریرا موفق شده این تیم را به قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی قطر برساند. در کنار زمین برانکو فرمانده پرسپولیس است.

اگر روز، روز علیپور باشد...

علی علیپور در بازی رفت دو تیم السد و پرسپولیس یک ضربه پنالتی از حریف گرفت و خودش هم آن را تبدیل به گل کرد تا تیمش بازی رفت را با برتری به سود خود به پایان ببرد. او یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان پرسپولیس در بازی پیش‌رو خواهد بود. علی علیپور برای رفتن به اروپا برای ادامه دوران حرفه‌ای‌اش، باید بازی برگشت با السد را به عنوان ویترین عملکردش در نظر بگیرد. اگر روز، روز علیپور باشد باز می‌تواند تیمش را به جلو سوق دهد. این بال هجومی که همه جای زمین دوندگی دارد و تمام کننده خوبی هم هست، مهاجم خطرناکی برای رقبا به شمار می‌رود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bqbjd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازی حساس حریف آسیایی پرسپولیس با الدحیل لغو شد