تاریخ انتشار: 1397/08/10 08:37
کد خبر: 123778

به بهانه تقابل جذاب استقلال – سایپا/متخصصان حذفی!

به بهانه تقابل جذاب استقلال – سایپا/متخصصان حذفی!

دیدار دو تیم استقلال و سایپا از مرحله یک هشتم ‌جام حذفی امروز ازساعت ۱۶:۳۰ در حالی به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار می شود که اولین حاشیه برگزاری این دیدار بر سر محل برگزاری آن بود که در نهایت با اصرار استقلالی ها مقرر شد در مسابقه ای که میزبانش آبی ها هستند، میزبان نیز ورزشگاه آزادی باشد.

 

داستان صعود تا یک هشتم

این دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار می شود و این در حالی است که استقلال با حذف یک تیم لیگ برتری به این مرحله رسیده است و از سوی دیگر سایپا یک تیم لیگ دویی را از گردونه رقابت ها کنار زده است.

بر همین اساس و از دیدارهای یک شانزدهم نهایی استقلال موفق شد در خانه نفت مسجدسلیمان این تیم را از پیش روی برداشته و از سوی دیگر شاگردان علی دایی در خانه سردار بوکان دسته دومی را دو بر یک شکست داد تا تیم های برنده این دو دیدار در مرحله بعدی (یک هشتم نهایی) طبق قرعه با یکدیگر رو در رو شوند.

 

انتقام دایی یا دبل شفر؟

نکته جالب برگزاری این دیدار به تقابل دو تیم در لیگ برتر مربوط می شود. دو تیم دو هفته پیش در یک دیدار حساس و پرحرف و حدیث در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند و در حالی که استقلال با یک گل از حریفش عقب بود، در نهایت با یک کامبک دراماتیک با گل دقایق پایانی وریا غفوری، سایپا را شکست داد تا دیدار عصر امروز در اولین گام برای سایپایی ها جنبه انتقامی داشته باشد.

پرواضح هست که این دیدار باید برنده داشته باشد. پس اگر دایی و تیمش برنده باشند که انتقام محقق شده و اگر هم شفر و تیمش برنده باشند، یک دبل برد رویایی برای استقلال و هوادارانش به دست می آید.

 

وضعیت خاکستری دو تیم

سایپا و استقلال در جدول با 15 و 14 امتیاز پشت سر هم و در رده های ششم و هفتم قرار دارند. استقلال این فرصت را داشت تا با برتری مقابل سپاهان به جمع تیم های بالانشین برسد اما شکست در این دیدار 6 امتیازی دوباره آبی پوشان را وارد بحران کرد تا باز هم روزهای خوش استقلال در لیگ فرا نرسد!

از سوی دیگر نیز دیدار سایپا و استقلال پر بود از اتفاقات عجیب و غریب در داخل و خارج میدان؛ از یک داوری جنجالی تا شادی گل های عجیب با الفاظ به اضافه 18 سال و تا دعواها و بزن بزن های بیرون از زمین. حاشیه های این دیدار هنوز هم ادامه دارد و نکته عجیب اینکه هنوز کمیته انضباطی رای خود را درباره این دیدار اعلام نکرده و چه بسا عواقب این مسابقه برای هر دو تیم بسیار شدیدتر از آن چیزی باشد که در ذهن متبادر می شود. بنابراین دایی نیز در یک هفته پراسترس با حاشیه های به جا مانده از دیدار تیمش با پرسپولیس، نارنجی پوشان را مهیای مقابله با استقلال کرده است تا وضعیت سایپا هم در آستانه دیدار حساس حذفی خیلی مساعد نباشد.

 

متخصصان حذفی

علی دایی در دوران مربیگری خود دوبار همراه با پرسپولیس موفق شده بود عنوان قهرمانی جام حذفی را کسب کند تا نشان دهد مهارت زیادی در این مسابقات و بازی های حذفی دارد.

دایی در آخرین فصل حضور در نفت نیز با وجود تمام مشکلات تیمش را در این جام بازی به بازی بالا آورد و از دیدارهای سختی مثل دیدار با استقلال تهران و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان با پیروزی خارج شد تا در نهایت رقیب تراکتورسازی در فینال مسابقات باشد و با برتری مقابل این تیم در تعداد قهرمانی هت تریک کند.

از سویی نیز وینفرد شفر در اولین فصل حضورش در استقلال این تیم را قهرمان حذفی کرد تا او هم خودش را در قالب یک متخصص در جام حذفی معرفی کند. چه بسا حالا که تقریبا یک بار دیگر لیگ برتر برای استقلال تمام شده باشد، این تیم دوباره تمام توجهش را معطوف به جام حذفی کرده و یک بار دیگر بخواهد عنوان قهرمانی رقابت ها را از آن خود کند.

گفتنی است استقلال برای این دیدار وریا غفوری را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

 

دشوار یا راحت برای امیر؛ مساله این است!

در ادامه این رقابت ها و از مرحله یک چهارم نهایی سپاهان اصفهان پرافتخارترین تیم فوتبال ایران در رقابت های لیگ برتر فردا جمعه به مصاف مس کرمان خواهد رفت. دیدار با یک تیم لیگ یکی بر روی کاغذ برای سپاهان که یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر امسال محسوب می شود، دیداری راحت به شمار می رود، اما مس کرمان، تیم دوم جدول رده بندی لیگ دسته اول نشان داده در خانه به راحتی به حریفانش باج نداده و چه بسا حتی نتیجه ای عجیب و دور از انتظار در پایان این رقابت روی همان کاغذ برای این دیدار رقم بخورد.

 

ادامه شگفتی سازی تیم لیگ دویی!

همچنین در اولین دیدار یک چهارم نهایی تیم لیگ دویی داماش گیلان موفق شد به شگفتی سازی هایش در فوتبال ایران ادامه داده و با شکست ماشین سازی در خانه این تیم در ضربات پنالتی به عنوان اولین تیم راهی نیمه نهایی جام حذفی شود.

این دیدار در پایان 120 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما داماشی ها در ضربات پنالتی موفق شدند حریف خود را 3 بر 2 و مجموع 4 بر 3 شکست داده و به مرحله بعدی صعود کنند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bpdg9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ بازیکنان جوان می توانند آینده استقلال باشند/ اصرار شفر برای استفاده از گرو مشخص است
عالمی: باقری به مراتب بهتر از بازیکنان خارجی بوده است