تاریخ انتشار: 1397/08/17 20:19
کد خبر: 122639

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای مصاف با کاشیما

قرمزهای تهران روز شنبه در شرایطی میزبان کاشیما آنتلرز هستند که بیش از هر زمان دیگری کمبود بازیکن را حس می کنند.
ترکیب احتمالی پرسپولیس برای مصاف با کاشیما

تیم کاشیما آنتلرز ژاپن چند روز پیش موفق شد در چارچوب جی لیگ ژاپن بدون استفاده از نفرات اصلی اش مقابل کاشیوا ریسول به پیروزی برسد. در ترکیب تیم کاشیما اثری از بازیکنان حاضر در فینال نبود، اما همان تیم ذخیره نیز در قامت مهره های اصلی ظاهر شدند و توانستند سه امتیاز حساس پیش از بازی با پرسپولیس را به ارمغان بیاورند. این در حالی است که نماینده ایران باتوجه به مصدومیت حسین ماهینی و امید عالیشاه و محرومیت سیامک نعمتی، وضعیت خوبی را از لحاظ نفری تجربه نمی کند و حتی در صورت حضور این سه بازیکن نیز شرایط قرمزها از لحاظ بازیکن با کاشیما آنتلرز قابل قیاس نبود.

اما به هر حال پرسپولیس با این بضاعت باید برابر تیم سوم جی لیگ قرار بگیرد و در فاصله دو روز تا شروع مسابقه، کادرفنی پرسپولیس هم می داند به جای غر زدن از وضعیت بایستی راهکاری برای تقابل با آنتلرزی ها در نظر بگیرند.

یکی از نقاط ابهام برای کادرفنی پرسپولیس شرایط امید عالیشاه است. او از مدت ها قبل با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و حتی به همین دلیل قرار بود در بازی با السد قطر نیز به میدان نرود اما او در نیمه نهایی و فینال بازی کرد و نمایش دلچسبی را هم نشان نداد ولی اتفاق بدتر، پس از بازی با کاشیما به وقوع پیوست. او در تمرین تیم مصدوم شد و امروز برای دومین روز در تمرین گروهی شرکت نکرد تا شرایطش برای حضور در زمین سخت و سخت تر شود.

در چنین حالتی بعید است برانکو روی وینگر سرعتی اش ریسک کند و احتمالا پروفسور او را برای نیمه دوم نگه خواهد داشت. اگر بیرانوند، حسینی، خلیل زاده، انصاری، مصلح، نوراللهی، علیپور، کامیابی نیا، منشا، رسن و همتی را 11 بازیکن اصلی تیم پرسپولیس در این بازی بدانیم؛ برانکو تنها دو انتخاب برای نحوه آرایش ترکیب تیمش خواهد داشت.

فرضیه اول که محتمل تر است، شجاع خلیل زاده را در پست دفاع راست و آدام همتی را در پست هافبک راست قرار می دهد. خلیل زاده از بازی با الدحیل کم و بیش در این پست بازی کرده و پس از دربی پایتخت نیز در آنجا حضور داشته و نشان داده که می تواند در کارهای دفاعی مستحکم ظاهر شود. همتی نیز در بازی رفت مقابل السد عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه کرد و علی رغم تجربه بسیار پایین، پرتلاش، دونده و جنگنده ظاهر شد.

فرضیه دوم که ترکیب پرسپولیس را هجومی تر جلوه می دهد، آدام همتی را در راست، انصاری را در چپ و زوج خلیل زاده - حسینی را در پست دفاع میانی قرار می دهد. این بار برانکو باید انتخاب کند که پست هافبک چپ را در اختیار بازیکنی نظیر شایان مصلح قرار بدهد یا از احسان علوان زاده استفاده کند؛ این دو بازیکن این فصل در چنین پستی حضور داشته اند و پروفسور حداقل می داند که مصلح و علوان زاده آگاهی نسبی نسبت به وظایف خود دارند.

در هر دو حالت، نحوه چینش بازیکنان سیستم 442 لوزی قرار داده شده و بعید است برانکو از سیستمی غیر از این بهره ببرد. همچنین محسن ربیع خواه، حمیدرضا طاهرخانی، امید عالیشاه، احسان علوان زاده و چند بازیکن جوان دیگر مهره هایی هستند که برانکو می تواند از آن ها به عنوان یار تعویضی استفاده کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2obk6o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کبودی و ورم پای شدید امید عالیشاه (عکس)