تاریخ انتشار: 1397/08/18 15:34
از لجبازی تا شلختگی
کد خبر: 122563

اشتباهات شفر در فصل جاری

شفر در این فصل اشتباهات بسیاری داشته است که به بخشی از آنها می پردازیم.
اشتباهات شفر در فصل جاری

زهره فلاح زاده؛ شفرِ این فصل شباهتی به شفر فصل گذشته ندارد. او به یک مربی شلخته، عصبی، بهانه جو و لجباز تبدیل شده است.مربی ای که این روزها هم غر زیاد می زند و هم باخت هایش را عجیب توجیه می کند.

اما شفر اشتباهاتش چه می تواند باشد که تیمش همان تیم سابق نمی شود؟

 

"اصرار به بازی دادن خارجی های بی کیفیت"

‌نیومایر و گرو بازیکنانی نبوده و نیستند که بتوانند جای خالی جپاروف و تیام را پر کنند و این را خود شفر هم به خوبی می داند. او حتی بهتر از من و ما می داند این دو بازیکنان با کیفیتی نیستند. اما این را هم می داند اگر این بازیکنان را روی نیمکت بگذارد، منتقدان به او فشار می آورند!

 

پس مجبور است از آن ها استفاده کند!

شفر باید بپذیرد راهی که می رود غلط است و بعد از ۱۵ بازی مدام در گوش هوادارانش نخواند مامه تیام این فصل بازیکن خوبی نیست و گرو و نیومایر نیاز به هماهنگی دارند!

 

"تیم پر مهره با کارنامه ای ضعیف"

استقلال این فصل بیشتر از هر تیمی در فصل نقل و انتقالات بازیکن خریداری کرد. بازیکنانی که رایگان به خدمت آبی ها درنیامدند و برای آن ها هزینه شد! اما شفر با وجود مهره های پر تعداد خود نتوانست موفق ظاهر شود. سؤالی که اینجا پیش می آید این است که پرسپولیس با پنجره بسته و یا سپاهان و سایپا بیشتر از استقلال بازیکن خریداری کرده اند که آن ها موفق هستند و استقلال نه؟!

چطور تراکتوری که شرایطی مشابه استقلال داشت( از دست دادن بازیکنان تأثیرگذار و خریدهای بی شمار) حالا موفق تر از شفری است که فصل گذشته هم در استقلال بوده است؟

 

"بازی دادن به حسینی در بازی با سایپا"

حسینی بعد از اعتراضش به نیمکت نشینی و تهدید به ترک تیم، در بازی بعدی فیکس شد. نگران این موضع بودیم که از این پس شفر چگونه می تواند تیم را مدیریت کند و با بازیکنان معترض برخورد کند؟!

این نگرانی ما هم بی راه نبود و بازیکنان شفر بابت حتی جریمه نقدی ای که به حق از آن ها کم شد بود هم اعتراض کردند. اعتراضی که منجر به درگیری با سرپرست باشگاه شد و بازیکنان خاطی از باشگاه کنار گذاشته شدند!

 

"لج بازی شفر برای نیامدن دستیار به تیم"

موافق این نیستیم که شفر تیم را ترک کند اما موافق این صحبت شفر هم نیستیم که تیم بیمار این روزهای او نیاز به دستیار ندارد!

شفر باید بپذیرد که از دست دادن سه جام در کمتر از ۴ ماه برای تیم بزرگی همچون استقلال اصلاً نشانه خوبی نیست و پیش از آنکه اتفاق ناگوارتری بیافتد باید برای تقویت تیم کاری کند.

 

"صحبت های تکراری شفر در مورد ستاره های فصل گذشته"

تیام، جپاروف، حسینی و ابراهیمی ستاره های فصل گذشته استقلال به هر شکلی از تیم جدا شدند و رفتند. این که شفر پس از ۱۵ بازی همچنان از رفتنی ها بگوید و دلیل نتیجه نگرفتنش را به آن ها ربط دهد غلط است. البته همین توجیه شفر نمایانگر انتخاب غلط بازیکنان این فصل است. درواقع خود او اعتراف می کند که در خریدهای خود باهوش عمل نکرده است.

اینکه شفر پس از هربار نتیجه نکرفتن بگوید بازیکنان خوب ما رفته اند، مثل این می ماند لوپتگی دلیل ناکامی در رئال را به نبود کریس رونالدو و... ربط دهد! البته لوپتگی حتی پس از اخراج از رئال هم حرفی از نبودن کریس نزد و سرش را پایین انداخت و رفت!

به هرحال شفری که این فصل روی نیمکت مدام به داوری اعتراض می کند و نمی تواند بعد ۳ ماه به ترکیب ایده آلش برسد، مشخص است در کارش ایراداتی وارد است و باید به دنبال جبران اشتباهاتش باشد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2obkpg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فتحی شفر را متقاعد به اضافه کردن دستیار جدید می کند؟