تاریخ انتشار: 1397/09/12 23:32
کد خبر: 119151

حسینی چراغ سبز ذوب‌آهن را جدی می‌گیرد؟

دروازه‌بان ملی پوش استقلال اکنون نزدیک به هزار دقیقه است که نیمکت نشینی را تجربه می‌کند و با تداوم موفقیت و درخشش مهدی رحمتی بعید است همچنان فرصتی نصیب او شود.
حسینی چراغ سبز ذوب‌آهن را جدی می‌گیرد؟

همه نگاه‌ها در نقل و انتقالات نیم‌فصل به سرنوشت الحاجی گرو و مارکوس نویمایر است؛ خارجی‌هایی که عملکرد بسیار ضعیفی در استقلال داشته‌اند اما نباید فراموش کرد که مهم‌ترین اتفاقات جایی رخ خواهد داد که همه از آن غافلند. سیدحسین حسینی که قول بازی‌های بیشتری را در لیگ هجدهم گرفته بود حالا بیش از هزار دقیقه از ترکیب استقلال دور مانده و هیچ بعید نیست که او این‌بار به پیشنهاد رسیده از اصفهان پاسخ مثبت دهد و حتی برای نیم‌فصل هم که شده خودش را از نیمکت‌نشینی‌های پی‌درپی در استقلال خلاص کند

آیا سیدحسین حسینی چراغ سبز ذوب‌آهن را جدی می‌گیرد و نیم‌فصل از استقلال جدا می‌شود؟ شاید اگر این‌بار از دروازه‌بان استقلال درباره جدایی بپرسید جملات دیگری را به زبان بیاورد.

درست بر خلاف ابتدای لیگ هجدهم که قرص و محکم وقتی درباره جدایی‌اش از استقلال و پیوستن به سپاهان سوال می‌شد می‌گفت: «می‌خواهم بمانم.» سیدحسین آن روزها از مسوولان نقل و انتقالات سابق استقلال قول گرفته بود در فصل هجدهم شماره یک تیمش باشد و پیوسته در ترکیب اصلی قرار بگیرد. قول‌هایی هم به او داده شده بود و حتی شفر نیز در جریان ریز قول و قرارهای شفاهی حسینی با سران سابق باشگاه استقلال قرار داشت و سرمربی آبی‌ها نیز تلویحا به این موضوع که در فصل هجدهم بیشتر از حسینی استفاده می‌کند، مهر تایید زده بود، اما مصدومیتی که گریبان دروازه‌بان استقلال را گرفت سبب شد او خیلی زود از آرزویش دور بماند و هفته‌ها نیمکت‌نشینی را تجربه کند.

 حسینی شاید می‌دانست اگر لیگ را با نیمکت‌نشینی شروع کند آنگاه با وجود مهدی رحمتی سیری‌ناپذیر دیگر بازگشتش به قفس توری استقلال سخت و دشوار خواهد شد، اما آقای کلین‌شیت فکر مصدومیت ناخواسته را نکرده بود که چطور بر آمالش مهر باطل خواهد زد. از نگاه بیرونی هم این تصور وجود داشت که رحمتی در فصل هجدهم نیمکت‌نشین حسینی خواهد شد و همه شواهد برجا مانده از کنش‌ها و واکنش‌های فصل هفدهم نیز دلالت بر حضور سیدحسین حسینی در ترکیب اصلی داشت، اما مصدومیت و البته آمادگی مهدی رحمتی در همان روزهای آغازین لیگ همه معادلات و پیش‌بینی‌ها را بر هم زد.

تنش‌هایی که بعد از هفته‌ها دروازه‌بانی مهدی رحمتی از سوی حسین حسینی به‌پا شد نیز نشان می‌داد او هرگز نیمکت‌نشینی را برنمی‌تابد. اول‌بار حسینی در جریان بازی با پارس جم حاضر به تمرین کنار مهدی رحمتی نشد و دفعه بعد در شهرآورد بزرگ پایتخت همین کار را تکرار کرد تا ناراحتی عمیق خود را از شرایط موجود به همگان اعلام کند. حسینی بی‌هیچ دلیل موجهی نیمکت‌نشینی را برنمی‌تابید و حتی با شفر بر سر بازگشت به ترکیب اصلی نیز مجادلاتی داشت تا شاید به آنچه می‌خواهد برسد و رحمتی را نیمکت‌نشین خود ببیند. رفتار شفر در مواجهه با سیدحسین اما بسیار تند و خصمانه بود. سرمربی استقلال بی‌آنکه توجهی به آتیه این دروازه‌بان داشته باشد، حسینی را بعد از نخستین اعتراض دوباره به نیمکت ذخیره‌ها چسباند تا اینکه سرانجام در بازی لیگ مقابل سایپا دروازه‌های اقبال به‌روی او باز شد و حسینی پس از هفته‌های متمادی نیمکت‌نشینی رنگ دروازه را دید!

آن بازی با پیروزی استقلال همراه شد و سیدحسین حسینی با سوپرواکنش خود در واپسین ثانیه‌ها استقلال را به‌نوعی نجات داد تا شفر بهانه‌ای برای بازگرداندنش به نیمکت نداشته باشد. همین‌گونه هم شد. سرمربی آلمانی استقلال که تنبیه را برای حسینی کافی می‌دید در بازی فوق‌حساس تیمش مقابل سپاهان دوباره نام سیدحسین حسینی را به‌عنوان شماره یک تیمش نوشت.

حسینی به قفس توری استقلال رفت اما در نهایت مغلوب ضربه سر استنلی کی‌روش شد و بازنده آن میدان را ترک کرد. سرمربی استقلال اما به‌جهت آنکه متهم به تقابل با حسینی نشود در بازی یک‌هشتم نهایی جام حذفی مقابل سایپا باز هم حسینی را برگزید. آن بازی حساسیت‌های خاصی داشت و دو تیم در شرایطی که به تساوی 2 بر 2 رضایت داده بودند به رقابت پراسترس پنالتی‌ها رفتند که در نهایت باز هم استقلال بازنده میدان را ترک کرد. پس از آن باخت که استقلال یک جام را از دست داد، شفر دیگر به‌ سیدحسین حسینی میدان نداد تا شمار بازی‌های این دروازه‌بان در 12 بازی که استقلال در لیگ پشت سر گذاشته از عدد 2 تجاوز نکند و یک بازی هم در جام حذفی مقابل نامش ثبت شود.

استقلال تا انتهای نیم فصل اول لیگ دو بازی دیگر پیش رو دارد و در مجموع بازی‌هایش در لیگ و جام حذفی 15 بازی را سپری کرده که سهم حسینی 3 بازی و به عبارتی دیگر 270 دقیقه بوده است. در واقع شفر از 1350 دقیقه بازی‌هایی که استقلال در لیگ گذرانده، بیش از هزار دقیقه حسینی را نیمکت‌نشین کرده و بعید است با آمادگی مهدی رحمتی سهم بازی کردن‌های سیدحسین تا پایان لیگ در استقلال قابل توجه باشد. حسینی با رقیبی مواجه است که کوله‌باری از تجربه را با خود دارد و با اینکه آمادگی روزهای اوج را ندارد اما همین سطح از آمادگی نیز برای تداومش در چارچوب دروازه استقلال کفایت کرده است. این رقیب خستگی‌ناپذیر پیش می‌رود و از سویی کاملا مشهود است که شفر گرایش بیشتری به رحمتی دارد و در شرایط برابر، این دروازه‌بان را به سیدحسین ترجیح می‌دهد و چندان تمایل ندارد که حسینی را در هر بازی در قفس توری تیمش قرار دهد.

نگاه شفر به رحمتی یک نگاه کاملا اعتمادگونه است اما در مواجهه با سیدحسین هرگز چنین نیست و همواره با تردید به این دروازه‌بان می‌‌نگرد؛ دروازه‌بانی بااستعداد و پرانگیزه که حالا با نزدیک شدن به نقل و انتقالات نیم‌فصل مشتریانی خواهد داشت و از همین حالا زمزمه پیام‌های ذوب‌آهن به گوش می‌رسد؛ تیمی که علیرضا منصوریان را روی نیمکت خود دارد و شاید چندان بی‌میل نباشد پس از سال‌ها تکیه به رشید مظاهری، در چارچوب دروازه‌اش تحولی ایجاد کند. شاید این‌بار سیدحسین که ابتدای فصل می‌توانست به سپاهان ملحق شود، پیشنهاد ذوب‌آهن را جدی بگیرد؛ حتی جدی‌تر از ابتدای فصل.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48rvpn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 شرایط حسینی در راه دریافت بلیت سفر به جام ملت ها کمی سخت تر شد!