تاریخ انتشار: 1397/09/13 15:26
کد خبر: 119074

راه پیروزی دوباره منصوریان مقابل برانکو؛ طرحی نو و تاکتیکی متفاوت

پرسپولیس و ذوب آهن تا ساعاتی دیگر به مصاف هم می روند و رویارویی برانکو و علیرضا منصوریان اتفاق ویژه این بازی است.
راه پیروزی دوباره منصوریان مقابل برانکو؛ طرحی نو و تاکتیکی متفاوت

 برای بردن پرسپولیس قلق ندارم. این را علیرضا منصوریانی گفته که تا به حال به برانکو نباخته و حتی دو بار دو باخت به برانکو و پرسپولیس تحمیل کرده است. تنها مربی مطرحی که در ایران به برانکو نباخته است امروز بار دیگر به مصاف پرسپولیس می رود و همین موضوع جذابیت بازی امروز را افزایش داده است.

منصوریان دو بار با تیم های نفت و استقلال، پرسپولیس برانکو را غافلگیرانه شکست داده است. دو باختی که او به برانکو و پرسپولیس تحمیل کرد تقریبا با یک شیوه و تاکتیک مشابه از سوی تیم های منصوریان حاصل شد. فوتبال واکنشی تیم های او در مقابل فوتبال مالکانه تیم های برانکو، دو برد شیرین برای او به همراه آورد. دو بردی که او محبوبیت او را در نزد هواداران استقلال چند برابر کرد. هر چند عاقبت منصوریان و استقلال و رابطه او با هواداران این باشگاه به خوبی تمام نشد، اما او اکنون تنها مربی ایستاده در مقابل برانکویی است که طی چند سال حضورش در ایران، لیگ را در نوردیده و زخمش را به همه مربیان زده اما در مقابل منصوریان او یک بازنده بوده است. همین موضوع حساسیت جدال امروز این دو مربی را افزایش داده تا بلاخره آخرین سنگر مربیان ایرانی را نیز فتح کند.

دیروز وقتی از منصوریان در مورد رمز موفقیتش در مقابل برانکو سوال شد او اعلام کرد که قلق خاصی برای بردن تیم برانکو ندارد اما مرور تاکتیکی دو بازی نفت و پرسپولیس در لیگ پانزدهم و پرسپولیس و استقلال در لیگ شانزدهم نشان می دهد که منصوریان با یک فوتبال دفاعی و دل بستن به ضدحملات موفق به بردن پرسپولیس شده است. تاکتیکی که چه بسا امروز هم از سوی منصوریان برای بردن پرسپولیس در پیش گرفته شود. اما آیا شرایط بازی امروز مشابه دو بازی قبلی خواهد بود؟ نه ذوب آهن قدرت و توان دو تیم سابق منصوریان را در برهه کنونی لیگ دارد و نه پرسپولیس برانکو آن تیم هجومی دو فصل قبل است. نه ذوب آهن آن ساختار دفاعی لازم برای ایستادگی در مقابل حریفی هجومی را دارد و نه پرسپولیس قادر به ارائه بازی های مالکانه و زیبای قبلی خود است. برانکویی که چند بار در بازی های مهم توسط بازی زیرکانه حریفان خود غافلگیر شده و بازی را در ضدحملات واگذار کرد، از فصل پیش با افزودن تعداد نفرات دفاعی بیشتر در ترکیب تیم خود و کاستن از تعداد نفرات هجومی، به تعادلی بین حمله و دفاع دست یافته است. به همین دلیل از فصل پیش بردن پرسپولیس تنها با یک تاکتیک مشخص استفاده از ضدحملات سخت شده و حریفان برای بردن پرسپولیس نیاز دارند تا حداقل در دقایقی از بازی به بازی ترکیبی و چرخاندن توپ در زمین و استفاده بیشتر از عرض زمین به جای استفاده بیشتر از توپ های سریع طولی رو آورند. کاری که منصوریان در آن دو پیروزی مهمش در مقابل برانکو انجام داد، استفاده از توپ های بلند و طولی و پاس های سرعتی و رساندن سریع توپ به یک سوم دفاعی پرسپولیس بود. منطقه ای که معمولا با تعداد نفرات کم از سوی قرمزها پوشش داده می شد اما از فصل پیش تراکم پرسپولیسی ها حتی در مواقع ضدحملات حریفان در آنجا بیشتر شده است. بنابراین منصوریان برای بردن برانکو در بازی امروز نیاز به طرحی نو و تاکتیکی متفاوت از تقابل هایش با برانکو دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27kv86

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زهیوی: منصوریان دو فصل پیاپی مرا می‌خواست؛ اما قسمت نشد به استقلال بروم