تاریخ انتشار: 1397/09/13 17:05
کد خبر: 119065

نگاهی به تقابل‌های علیرضا منصوریان با پرسپولیس در نقش سرمربی

نبردهای پرسپولیس و ذوب‌آهن در چند فصل گذشته همواره حساسیت‌های بسیار زیادی داشته اما آنچه به حساسیت مسابقه امروز اضافه می‌کند، حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت تیم مهمان است.
نگاهی به تقابل‌های علیرضا منصوریان با پرسپولیس در نقش سرمربی

نخستین و آخرین شکست علیمنصور در برابر قرمزها، 9سال پیش رخ داد. پس از آن مسابقه، این مربی هرگز طعم شکست در مقابل پرسپولیس را نچشیده است. او در 2 مسابقه روی نیمکت ذوبی‌ها تنها یک امتیاز به‌دست آورده و به خوبی می‌داند که برای خارج کردن این باشگاه از بحران، زمان زیادی در اختیار نخواهد داشت. تنش میان این مربی و پرسپولیسی‌ها در دوران حضور او در نفت تهران آغاز شد و پس از ملحق‌شدن او به نیمکت استقلال، به اوج خودش رسید. منصوریان در باشگاه محبوب‌اش نتایج ایده‌آلی به‌دست نیاورد اما در هیچ‌کدام از دو شهرآورد فصل در برابر تیم قهرمان زانو نزد. جدال امروز برای این مربی، یک نبرد حساس و حیثیتی خواهد بود؛ چرا که او به خوبی می‌داند که در ورزشگاه آزادی به‌شدت زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت. تا پیش از هدایت استقلال، همه از علیمنصور به‌عنوان یکی از مستعدترین مربیان ایرانی نام می‌بردند اما این پروژه برای او به یک شکست بزرگ ختم شد. پس از یک سال بدون تیم ماندن، منصوریان دوباره با انگیزه‌های زیادی برگشته تا خودش را ثابت کند و آن دوره تلخ را به فراموشی بسپارد. شکست دادن پرسپولیس، بهترین اتفاق ممکن برای اوج گرفتن ذوبی‌ها با سرمربی جدید خواهد بود.
اولین برخورد علیرضا منصوریان با پرسپولیس به‌عنوان مربی، اوایل لیگ برتر نهم اتفاق افتاد. منصوریان کم‌تجربه هدایت پاس همدان را برعهده داشت و پرسپولیس با زلاتکو کرانچار،  مقابل این تیم قرار گرفت. این نبرد در همدان تا دقایق پایانی به سود پاس در جریان بود اما پرسپولیس توانست مسیر مسابقه را تغییر بدهد و همه 3امتیاز این جدال را به‌دست بیاورد. ضربه ایستگاهی محمد پروین، نقطه کلیدی این دوئل برای قرمزها به شمار می‌رفت. پس از نخستین شکست در نخستین مسابقه با قرمزها، چندین سال طول کشید تا علیمنصور دوباره روی نیمکت یک باشگاه به پرسپولیس برخورد کند. دومین مسابقه منصوریان با قرمزها در نخستین هفته از لیگ چهاردهم رقم خورد. جایی که تیم علی دایی با ضربه ایستگاهی دیدنی پیام صادقیان از حریف پیش افتاد اما غلامرضا رضایی، در نهایت کار را به تساوی کشاند. در مسابقه برگشت همان فصل، حمید درخشان روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود و این بار هم بازی با گل‌های غلامرضا رضایی و محمد عباس‌زاده تا دقیقه 93با تساوی پیش می‌رفت تا اینکه امیر ارسلان مطهری، تیر خلاص را به حریف زد و نخستین برد منصوریان مربی در برابر سرخپوشان بالاخره اتفاق افتاد. در لیگ برتر پانزدهم، رویارویی با علیمنصور یک خاطره تلخ دیگر روی دست پرسپولیسی‌ها گذاشت. این بار سرخ‌ها در ورزشگاه تختی با گل میلاد کمندانی از حریف پیش بودند اما مهدی طارمی یک ضربه پنالتی را از دست داد و تنها دقایقی بعد، نفت، گل مساوی را وارد دروازه قرمزها کرد. گل دانشگر، 2امتیاز حساس را در کورس رقابت از تیم برانکو گرفت. نفت شاید بزرگ‌ترین ضربه را به‌رؤیای قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر پانزدهم زد. چرا که در دیدار برگشت درحالی‌که پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی به پیروزی نیاز داشت، این تیم را با درخشش وحید امیری شکست داد و نقش مهمی در قهرمانی استقلال خوزستان ایفا کرد. وحید امیری مدتی بعد به پرسپولیس پیوست و به یکی از پسران برانکو تبدیل شد. منصوریان نیز به استقلال رفت و خیلی زود در شهرآورد پایتخت دوباره به قرمزها رسید. این بازی کم‌اتفاق با تساوی بدون گل تمام شد اما در دیدار برگشت،استقلال که با گل سروش رفیعی عقب افتاده بود،ناگهان یک توفان واقعی ایجاد کرد و تا قبل از پایان نیمه اول، 3بار توپ را از روی خط دروازه بیرانوند عبور داد. حتی گل دیرهنگام سیدجلال حسینی نیز، نتوانست اوضاع را به سود پرسپولیس تغییر بدهد. علیمنصور در استقلال نتایج خوبی نگرفت اما این تیم را بدون شکست در داربی‌ها ترک کرد.
3پیروزی، 3مساوی و یک شکست، آمار جالب توجه علیرضا منصوریان در مقابل پرسپولیس است. او به جدال حساس امروز در آزادی، به شکل سکوی پرتاب نگاه می‌کند. اگر علیمنصور و تیمش از فشار این مسابقه جان سالم به در ببرند، تا چند هفته با خیال راحت مشغول ترمیم ضعف‌ها خواهند شد. نتایج درخشان در برابر قرمزها، بخش مهمی از اعتبار مربیگری منصوریان محسوب می‌شود و او به خوبی می‌داند که نباید این اعتبار را به‌سادگی از دست بدهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qqlja

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 11 بازیکن ذوب آهن برای بازی با پرسپولیس اعلام شد