تاریخ انتشار: 1397/09/13 23:02
کد خبر: 119004

نقطه مشترک رحمتی و بیرانوند در آزادی!

دروازه بان های استقلال و پرسپولیس تا پایان هفته سیزدهم لیگ برتر موفق شده اند یک آمار فوق العاده و منحصر به فرد از خود به جای بگذارند.
نقطه مشترک رحمتی و بیرانوند در آزادی!

 لیگ برتر دروازه بان های با کیفیت زیادی دارد اما اغراق نیست اگر بگوییم دروازه بان های استقلال و پرسپولیس بهترین دروازه بان های حال حاضر فوتبال ایران هستند و شاید اگر کارلوس کی روش سال ها قبل روی نام مهدی رحمتی قلم قرمز نمی کشید اکنون رقابت تنگاتنگی بین او با علیرضا بیرانوند برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی شکل می گرفت.

*از مهدی رحمتی شروع کنیم، دروازه بانی که بعد از پشت سر گذاشتن دو فصل سخت و رقابت سنگین با سیدحسین حسینی که حتی در مقاطعی از فصل به نیمکت نشینی کاپیتان آبی ها منجر شده بود، در لیگ هجدهم بار دیگر گلر شماره یک استقلال شده است و حسینی این بار باید منتظر لغزش هم تیمی نامدار خود باشد.

مهدی رحمتی در این فصل 4 گل از 6 گل تیمش را در مجموع 11 بازی که در درون دوازه استقلال قرار گرفته است دریافت کرده است که هر 4 گل بیرون از ورزشگاه آزادی بوده است، او دو گل از ذوب آهن، یک گل از پارس جنوبی جم و یک گل از نفت مسجد سلیمان دریافت کرده است.

کاپیتان استقلال در این فصل در بازی با پیکان، تراکتورسازی، فولاد، پرسپولیس و صنعت نفت در ورشگاه آزادی در درون دروازه استقلال قرار گرفته است که در هر 5 بازی هم موفق شده دروازه تیمش را بسته نگه دارد. استقلال در این فصل در ورزشگاه آزادی تنها یک گل دریافت کرده است که آن گل در بازی با سپاهان بوده است، بازی که سیدحسین حسینی در درون دروازه استقلال قرار گرفته بود.

*اما علیرضا بیرانوند دروازه بانی است که در تیم ملی شماره یک بدون جانشین است و آمار فوق العاده او در این فصل در ترکیب پرسپولیس هم دقیقا همین موضوع را نشان می دهد. بیرانوند در این فصل در 9 بازی در درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته است و 2 گل از 4 گل تیمش را دریافت کرده است و بوژیدار رادوشویچ هم که در 4 بازی از دروازه پرسپولیس حراست کرده است، 2 گل بعدی را دریافت کرده است.

بیرانوند در این فصل در ورزشگاه آزادی برابر نفت مسجد سلیمان، سپیدرود، استقلال، ذوب آهن و تراکتورسازی به میدان رفته است که در هر 5 بازی موفق شده دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد و دو گلی که دریافت کرده است، برابر سایپا در ورزشگاه تختی تهران و صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادن بوده است.

نکته جالب در مورد پرسپولیس این است که این تیم دو گل از 4 گلش را در ورزشگاه آزادی دریافت کرده است که برابر پیکان و نساجی بوده و در هر دو بازی رادوشویچ در درون دروازه قرمزها قرار گرفته است.

*البته با وجود اینکه مهدی رحمتی و علیرضا بیرانوند در اوج آمادگی اند در راه ثبت این آمار فوق العاده خط دفاعی قدرتمند استقلال و پرسپولیس هم به آنها کمک ویژه ای کرده است، جایی که در ترکیب آبی ها روزبه چشمی، محمد دانشگر، پژمان منتظری و آرمین سهرابیان با قرار گرفتن در پست دفاع وسط ناجی رحمتی شده اند و سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده و محمد انصاری مدافعان وسطی بوده اند که به کمک گلر لرستانی تیمشان آماده اند و ناجی دروازه سرخپوشان شده اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39ovvx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کری دروازه بانان استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه