تاریخ انتشار: 1397/09/17 15:35
آنالیز؛ گل های شبیه بهم استقلال
کد خبر: 118584

در تیم شفر همه گل می زنند (عکس)

استقلال در مصاف با سپیدرود بیشتر توپ را به کناره ها برد و هر 5 گل این تیم روی ارسال از کناره ها به ثمر رسید.
 در تیم شفر همه گل می زنند (عکس)

در فوتبال روز دنیا بیشتر گل ها روی ارسال از کناره ها به ثمر می رسد. البته همه توپ ها سانتر نمی شود بلکه پاس ها اکثرا پاس به عقب یا همان کات بک هستند. ضریب موفقیت در بازی مستقیم  کم است به این خاطر که مدافعان بیشتر تیم ها بلند قامت هستند. از سویی با توجه به اینکه بیشتر تیم ها با سیستم 1-3-2-4 بازی می کنند حمله از عمق هم سخت است به این خاطر که تیم مدافع علاوه بر دو مدافع میانی دو بازیکن هم در جلوی دو مدافع میانی دارد که این دو بازیکن هافبک های تدافعی هستند.

استقلال به درستی و با توجه به اینکه هافبک های تدافعی سپیدرود کند و پا به سن گذشته بودند بیشتر توپ ها را به کناره ها برد تا توپ را پاس به عقب بدهد و در اجرای این حربه موفق بود و 5 گل زد.

حضور روح الله باقری در نوک خط حمله این تصور را به وجود آورد که استقلال سعی می کند در عمق به او پاس دهد یا از کناره ها برای او ارسال کند اما بازی جابر انصاری و هم چنین طارق همام در کناره ها موجب شد تا استقلال در کناره ها روز پر فروغی را پشت سر بگذارد. به خصوص که میلاد زکی پور در جناح چپ و وریا غفوری در جناح راست خط دفاعی جلو می کشیدند تا زوج حمله در کناره ها را تقویت کنند.

گل اول و دوم استقلال در این بازی روی پاس میلاد زکی پور به ثمر رسید. هر دو هم روی ارسال های زودهنگام. در صحنه اول مدافع سپیدرود در دفع توپ اشتباه کرد و توپ جلوی پای فرشید باقری افتاد و او با یک ضربه دقیق استقلال را به گل رساند. گل دوم هم تقربیا شبیه گل اول بود با این تفاوت که میلاد زکی پور چند قدم جلوتر ارسال کرد و این بار روح الله باقری از روی توپ پرید تا فرشید باقری دوباره با شوت دروازه سپیدرود را نشانه بگیرد.

بارها و بارها شفر در تمرینات تیم استقلال به فرشید باقری متذکر شده به عنوان هافبک تدافعی باید پیشروی کند و روی توپ هایی که از کناره ها ارسال می شود خط حمله تیمش را حمایت کند. هم چنین به او توصیه شده که مامور استفاده از توپ های سوم است که فرشید در این بازی این کار را به خوبی انجام داد.

گل سوم استقلال، این بار طارق همام در نقش پاسور ظاهر می شود. پاس طارق همام بر خلاف پاس های میلاد زکی پور رو به جلو بود . جابر انصاری به موقع به توپ رسید و گل. فرشید باقری در نقش گل ساز. او به دروازه سپیدرود نزدیک شد و پاس به عقب دیرهنگام می دهد که از بخت خوب او توپ بعد از برخورد به پای مدافع سپیدرود تبدیل به گل می شود.

گل پنجم استقلال شبیه گل سوم بود. این بار وریا در نقش سازنده ظاهر شد و آذری گل زد. در این بازی همه پاس های گل از کناره ها ارسال شد که دو ارسال رو به عقب بود و دو ارسال رو به جلو و البته ضربه فرشید باقری که توسط مدافع سپیدرود تبدیل به گل شد پاس به عقب بود.

استقلال در بازی با صنعت نفت به خوبی متوجه شد پتانسیل خوبی در ارسال از کناره ها و هم چنین گلزنی از این ارسال ها دارد. نمونه اش گلی که طارق همام به ثمر رساند. این سبک از بازی دفاع را برای حریف سخت می کند. یک بار طارق همام گل می زند و یک بار طارق همام در نقش پاسور ظاهر می شود. این سبک از بازی – بازی استقلال را برای حریف غیر قابل پیش بینی می کند. به این فوتبال می گویند بازی شناور. البته استقلال برای تکرار بردها نباید همه توپ ها را به کنار ببرد. برای گلزنی پاس توی عمق، سانتر از کناره ها و حتی در دقایقی از بازی بازی مستقیم هم نیاز است.

در عکس های زیر توپ های آخری که منجر به گل برای استقلال می شود را مرور می کنیم و متوجه می شویم هر 5 گل روی توپ هایی به ثمر می رسد که از کناره ها روی دروازه حریف ارسال می شود. در تیم اینروزهای شفر همه گل می زنند و دیگر استقلال تیم ضعیف در امر گلزنی نیست و به این واسطه کسی از مهاجمان نوک انتقاد نمی کند که چرا گل نمی زنند.

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l8nv7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلالی ها آماری جالب توجه بر جای گذاشتند!