تاریخ انتشار: 1397/09/17 18:02
کد خبر: 118568

خط دفاعی استقلال دژ نفوذناپذیر آبی پوشان

سرمربی استقلال مدت زمان زیادی است که از ترکیبی جدید در خط دفاعی خود استفاده می کند.
خط دفاعی استقلال دژ نفوذناپذیر آبی پوشان

استقلال در خط دفاعی به ثباتی رسیده که میانگین شوت های داخل چهارچوب تیم های حریف آبی پوشان در هفته های اخیر به زحمت به عدد دو می رسد و استقلالی ها تقریبا بی اشتباه در خط دفاعی، اجازه خلق موقعیت به حریفان را نمی دهند.

زوج جدید خط دفاعی استقلال در ابتدای فصل بسیار تحت فشار بودند و سرمربی استقلال بارها دست به تغییرات در ترکیب دفاعی خود زد اما اکنون به ثباتی دست پیدا کرده که دانشگر و چشمی تبدیل به گزینه های غیر قابل تغییر او شدند.

مهم تر از کلین شیت های متوالی اما سبک بازی این دو بازیکن و هماهنگی آنها با تغییر تاکتیک استقلال است که دانشگر و چشمی را فیکس و غیر قابل جانشین کرده است. استقلال در دیدارهای اخیر بر خلاف سال های گذشته با یک هافبک دفاعی به میدان می رود و طبیعتا انتظار این است که در کنار خط حمله قدرتمند، آبی ها در دفاع آسیب پذیر شوند اما شرایط اینگونه نیست و دلیل این موضوع، سبک بازی چشمی و دانشگر است.

این دو بازیکن به اصطلاح رایج در فوتبال علاقه زیادی به "بالا بازی کردن" دارند و هر دو بازیکن چه در هنگام حملات و چه در زمان دفاع به خوبی فاصله خود را با خط حمله این تیم حفظ می کنند تا عمق دفاع آبی ها دست نیافتنی شود و البته عنصری مانند علی کریمی با درخشش خود برابر این دو مدافع، به این موضوع کمک شایانی کرده است.

استقلالی ها با حضور چهار بازیکن در دو سمت نیز به سختی اجازه نفوذ به حریفان می دهند و در تقابل بر سر توپ های بلند هم سر زدن بالاتر از دانشگر، چشمی، کریمی و حتی فرشید باقری موضوعی بسیار سخت برای مهاجمان خواهد بود تا به این ترتیب قلعه جدیدی که شفر برابر دروازه استقلال بنا کرده، نفوذ ناپذیر باشد.

برای ساخت چنین قلعه مستحکمی، استقلال نیاز به مدافعانی دارد که به بالا بازی کردن عادت داشته باشند و در این میان منتظری نسبت به دو مدافع دیگر، شانس کمتری برای حضور در ترکیب دارد تا دانشگر جوان و چشمی ملی پوش گزینه های اصلی سرمربی استقلال باشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wxavx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توضیح باشگاه استقلال در مورد جذب قوچان نژاد و جباروف