تاریخ انتشار: 1397/11/20 10:59
کد خبر: 110721

ترافیک در خط حمله استقلال می‌تواند هم یک فرصت و هم یک تهدید باشد!

عضو کمیته فنی استقلال می‌گوید هنوز نباید درباره قهرمانی در لیگ برتر صحبت کرد و تمرکز این تیم باید روی کسب امتیازات باشد.
ترافیک در خط حمله استقلال می‌تواند هم یک فرصت و هم یک تهدید باشد!

استقلال در آغاز نیم فصل دوم، نمایش درخشانی داشت و توانست با چهار گل پیکان را شکست دهد. مجید رضایی، پیشکسوت و عضو کمیته فنی استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار درباره نمایش این تیم مقابل پیکان اظهار کرد: استقلال قبل از تعطیلات روند خوبی را طی کرد. همیشه وقتی تعطیلات طولانی مدت فرا می‌رسد، نگرانی برای تیم‌هایی که روند صعودی داشتند، بیشتر می‌شود ولی خوشبختانه نتیجه بازی دیروز، روند قبلی را برای استقلال برگرداند. خیلی مهم است وقتی یک لیگ بعد از تعطیلات شروع می‌شود، تیم‌ها استارت خوبی داشته باشند.

او افزود: استارت خوب تیم‌ها می‌تواند به لحاظ روانی و موارد دیگر برای تیم‌ها مسیر را هموار کند. خوشبختانه این شرایط برای استقلال اتفاق افتاد. طبیعی بود که بعد از این مدت طولانی، در نیمه اول پاس‌ها اشتباه باشد. پیکان هم با وجود مربی خوبی که دارد، دور از انتظار ظاهر شد به همین دلیل استقلال در روز بد پیکان، راحت گل زد. این یک نکته مثبت برای استقلال است. راحت گل زدن به استقلال کمک می‌کند که روزهای خوبی داشته باشد. ناهماهنگی نسبی استقلالی‌ها با حضور شجاعیان و نورافکن و از آن طرف بازی پژمان منتظری در دفاع راست و تبریزی اتفاق افتاد که باعث شد هارمونی قبلی استقلال در زمین شکل نگیرد و ترکیب جدیدی در بازی با پیکان به میدان رفت. امیدواریم که استقلال تا لیگ قهرمانان ترکیب اصلی خودش را پیدا کند و با استفاده از فوتبال روز و کار هماهنگ در آن‌جا موفق باشد.

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال درباره عملکرد بازیکنان جدید این تیم که مقابل پیکان به میدان رفتند، بیان کرد: نمایش دیروز آن‌ها بد نبود ولی زمان کوتاهی در میدان حضور داشتند. فشار روانی روی بازیکنانی که از بیرون وارد استقلال و پرسپولیس می‌شوند بیشتر از سایر تیم‌هاست چون هواداران زیادی هم در ورزشگاه و هم فضای مجازی عملکرد آن‌ها را زیر نظر می‌گیرند.

رضایی ادامه داد: منشا و ایسما حضور کوتاه و خوبی داشتند. گلی که ایسما به ثمر رساند شرایط را به لحاظ روانی و آزادی ذهن هم برای خودش و هم برای هواداران هموار کرد. به نظرم زود است که درباره عملکرد بازیکنانی که جذب شدند قضاوت کنیم. ما بازی‌های دشوارتری پیش رو داریم و در بازی‌هایی که آن‌ها به صورت کامل بازی می‌کنند، می‌توان راجع به آن‌ها صحبت کرد.

او درباره ترافیکی که در خط حمله استقلال با جذب بازیکنان جدید وجود دارد، توضیح داد: فلسفه مربی‌گری هر فردی متفاوت است. یکسری از مربیان بر این باور هستند که یک ترکیب ثابت و ایده‌آل داشته باشند و در کنار آن‌ها ۵-۶ بازیکن دیگر داشته باشند که در صورت مصدومیت و محرومیت از آن‌ها استفاده کنند. فلسفه بعضی از مربیان اما به دنبال این هستند که با کمترین تغییرات، فصل را به پایان برسانند. ترافیک در خط حمله استقلال می‌تواند هم یک فرصت و هم یک تهدید برای استقلال باشد. الان یک ترافیک در خط حمله استقلال ایجاد شده و آقای شفر باید در کنار رفاقتی که بازیکنان با هم دارند، بین آن‌ها رقابت ایجاد کند. باید دید فلسفه شفر در به کارگیری بازیکنانی که از قبل بودند و آنها که تازه جذب شدند به چه شکل است. شاید او نگاه ویژه‌ای به لیگ قهرمانان آسیا دارد. این مساله بستگی به مدیریت شفر دارد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که این تیم برای موفقیت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا چقدر شانس دارد، اظهار کرد: من بازی سپیدرود رشت را در رشت از نزدیک نگاه کردم. آن‌جا مطلبی گفتم که استقلال فراتر از لیگ ایران بازی می‌کند اما برخی افراد با طنز با آن برخورد کردند. استقلال فوتبال بسیار خوبی در عضدی رشت به نمایش گذاشت و الان هم با اضافه شدن این بازیکنان، همه چیز به چگونه مدیریت کردن تیم و بازیکنان بستگی دارد.

رضایی گفت: با شناختی که از مدیریت آقای شفر و مجموعه مدیریتی استقلال داریم، امیدوارم بتوانند استقلال را در دو جام موفق کنند و استقلال هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد. به نظرم نمی‌توان فعلاً از قهرمانی در لیگ برتر حرف زد چون مدعیان زیادی حضور دارند ولی باید از فرصت‌ها استفاده و با برنامه عمل کرد. هر تیمی که بتواند این کار را بکند، قهرمان لیگ می‌شود که امیدوارم این موضوع برای استقلال رخ دهد. در لیگ قهرمانان آسیا هم کار مشکل است. با جذب این بازیکنان باید دید فلسفه آقای شفر در لیگ قهرمانان چگونه است و چه نمایشی خواهند داشت و پس از آن نظر داد.

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال در ادامه درباره آخرین وضعیت این کمیته توضیح داد: آقای فتحی چند ماه پیش به ما حکمی به عنوان کمیته فنی استقلال دادند. ما طبق آن حکم عضو کمیته فنی هستیم ولی عملاً در این تعطیلات دو، سه ماهه جلسه‌ای نداشتیم و در ارتباط جذب بازیکن نظری از ما خواسته نشد.

رضایی در پاسخ به این سوال که جلسه بعدی کمیته فنی استقلال چه زمانی است، گفت: هنوز چیزی اعلام نشده ولی پس از مشخص شدن تاریخ، آقای مظلومی اعلام خواهد کرد.

او در پایان بیان کرد: آرزو دارم باشگاه استقلال که همه در آن زحمت می‌کشند موفق باشند و از هواداران می‌خواهم با آمدن به ورزشگاه از استقلال حمایت کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xg7lp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتقال بزرگ بین رقبای سرخابی ها