تاریخ انتشار: 1397/11/23 15:05
کد خبر: 110330

رفعتی: شاهد قضاوت های خوبی از داوران در هفته هفدهم لیگ برتر بودیم

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون می گوید اگر بخواهیم سیستم ویدئو چک را در همه ورزشگاههای لیگ برتری داشته باشیم باید هیئت های فوتبال و باشگاهها همکاری لازم را در این زمینه با فدراسیون فوتبال انجام دهند.
رفعتی: شاهد قضاوت های خوبی از داوران در هفته هفدهم لیگ برتر بودیم

و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی در این باره گفت: سعی کردیم در نیم فصل دوم لیگ برتر از داوران پشت دروازه استفاده کنیم تا هجمه علیه داوران را کمتر کنیم. همچنین در تشخیص اشتباهات در زمین مسابقه به داوران کمک کنند که خوشبختانه این رویه موثر بوده است. حتی ناظران داوران اعلام کردند بازیها با آرامش بیشتری دنبال می شود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به گزارش ناظران در دو دیدار (فولاد خوزستان - پرسپولیس و نساجی مازندران - تراکتورسازی) نکاتی وجود داشت که در روزهای آینده با گروه آنالیز فیلم بازی‌ها را بازبینی می‌کنیم و اگر موردی وجود داشت آن را اعلام می‌کنیم. ولی در کل شاهد قضاوت های خوبی از داوران در هفته هفدهم لیگ برتر بودیم.

رفعتی درباره اجرایی شدن سیستم VAR در ورزشگاهها گفت: آنچه مسلم است زیر ساخت های این سیستم باید در همه ورزشگاههای ما وجود داشته باشد و با توجه به فضای ورزشگاهها امکان جا نمایی دوربین ها شاید باعث بروز مشکلاتی در اجرا شود. در حال حاضر همان طور که می دانید بجز آزادی بقیه ورزشگاهها باید از نظر سخت افزاری بروز شوند. برهمین اساس اگر بخواهیم سیستم ویدئو چک را در همه ورزشگاههای لیگ برتری داشته باشیم منوط به آن است که هیئت های فوتبال و باشگاهها همکاری لازم را در این زمینه با فدراسیون فوتبال انجام دهند تا همه تیم ها از این مزایا به طور یکسان استفاده کنند.

رئیس دپارتمان داوری در پایان خاطر نشان کرد: کلاس مدرسان MA FIFA  به مدرسی محمدصالح سوبخیدین را از 29 بهمن ماه به مدت 5 روز در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار خواهیم کرد.  این دوره‌ها در راستای توسعه هدفمند و فراگیر دانش داوری صورت می‌گیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bnlje

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سیستم ویدئو چک ایرانی با حضور فغانی تست شد