تاریخ انتشار: 1397/11/25 11:45
کد خبر: 110100

کار سخت استقلال در تبریز

تقابل دو تیم استقلال و تراکتور‌‌سازی همیشه جذاب، پرگل و البته پرحاشیه بوده است.
کار سخت استقلال در تبریز

زهره فلاح زاده؛ بهترین برد آبی‌های پایتخت مقابل قرمزهای دیار تبریز با حساب ۴ بر هیچ با سرمربیگری مرحوم منصور پورحیدری به دست آمد. نوازی، دین‌محمدی، یدالله اکبری و فرهاد مجیدی گلزنان آن دیدار بودند.

بهترین برد تراکتورسازی هم در مصاف با استقلال به لیگ چهاردهم بازمی‌گردد که این تیم موفق شد با نتیجه ۴ بر یک استقلال را در استادیوم آزادی در هم بکوبد؛ دیداری که سامان نریمان‌جهان ستاره بی‌چون و چرای این بازی لقب گرفت و توانست با هت‌تریک در این دیدار سری در سرها دربیاورد و نامی برای خود دست و پا کند. دیگر گل‌‌های این دیدار را ادینهو برای تراکتورسازی و امید ابراهیمی برای استقلال به ثمر رساندند.

2 تیم ۲۱ بار رودرروی همدیگر قرار گرفته اند که تراکتوری‌ها سهم بیشتری در بردها داشته اند.

این تیم ۸ برد مقابل استقلال داشته و ۷ بازی هم به تساوی انجامیده است. از این تقابل ۶ برد هم نصیب آبی‌های تهرانی شده است.

نکته جالب آنکه تیم تراکتورسازی پس از حضور در دوره اول لیگ برتر به دسته پایین‌تر سقوط کرد و در دور نهم به لیگ بازگشته است.

اما اگر بخواهیم به آمار تقابل این دو تیم در 2 فصلی که سرمربی آبی‌ها، یعنی وینفرد شفر روی نیمکت آنها نشسته نگاهی بیندازیم، شفر مقابل تراکتوری‌ها باختی نداشته و حتی تیمش در این تقابل گلی هم دریافت نکرده است. فصل گذشته در تبریز اولین تقابل تیم شفر با تراکتورسازی‌ای بود که هدایت آن را یحیی گل‌محمدی برعهده داشت. این دیدار با نتیجه تساوی صفر- صفر به پایان رسید.

اما دیدار بعدی و در واقع آخرین دیدار 2 تیم بازمی‌گردد به هفته سوم همین لیگ که شاگردان وینفرد شفر با 3 گل شاگردان گران‌قیمت جان توشاک را شکست دادند و این مربی را کم‌کم به در خروجی تیم‌شان نزدیک کردند. گل‌‌های این دیدار را احمد عبدالله زاده(گل به خودی)، مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی به ثمر رساندند.

جالب آنکه طی 2 فصل گذشته، تراکتوری‌ها 6 مربی روی نیمکت خود نشانده‌اند (یحیی گل‌محمدی، مجید حسینی، ارطغرل ساغلام، جان توشاک، محمد تقوی و ژرژ لیکنز) و با این تغییرات زیاد در مدت کم، نمی‌توان عملکرد مدیران تیم را مثبت ارزیابی کرد.

2 تیم در حالی روز جمعه- ۲۶ بهمن‌ماه- به مصاف یکدیگر می‌روند که در دیدار هفته قبل لیگ، آبی‌پو‌شان با ۴ گل پیکان را در خانه‌اش در هم کوبیدند و قرمزپوشان به تساوی یک- یک مقابل نساجی مازندران رضایت دادند.

تیم استقلال با یک بازی کمتر در صورت برد مقابل تراکتورسازی می‌تواند جای این تیم را در رده چهارم بگیرد و خود را به صدرجدول نزدیک‌تر کند.

حال باید دید در سومین مصاف وینفرد شفر با تراکتوری که سرمربیان زیادی روی نیمکت تیم خود نشانده ‌است، چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

باید منتظر ماند و دید استقلالی که در ۷ دیدار قبلی خود گلی از خط دروازه‌اش عبور نکرده، می‌تواند در دیدار مقابل تراکتورسازی به هشتمین کلین‌شیت خود دست پیدا کند یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/457n5x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قهرمانی تاجی های پیکان نشین با رانندگی شاه فرهاد!