تاریخ انتشار: 1397/11/25 13:06
کد خبر: 110093

استقلال و پرسپولیس تا دربی جان سالم به در می‌برند؟

تیم‌های استقلال و پرسپولیس حدود یک‌ماه و نیم سخت و دشوار را پیش روی خواهند داشت، به‌طوری که آبی‌ها تا شب عید هشت بازی و سرخ‌ها نیز به همین تعداد بازی را تا شب عید برگزار خواهند کرد.
استقلال و پرسپولیس تا دربی جان سالم به در می‌برند؟

در این میان و طبق برنامه اعلامی از سوی سازمان لیگ دو تیم باید دربی 89 را در تاریخ 10 فروردین‌ماه 98 برگزار کنند و همین موضوع می‌تواند زنگ خطر را برای این دیدار حساس به صدا دربیاورد.  دربی از دیرباز حساس‌ترین دیدار فوتبال ایران بوده و همین حساسیت به دفعات بر میزان زیبایی و جذابیت مسابقه تاثیر منفی گذاشته تا جایی که در تاریخ رویارویی‌های دو تیم کمتر بازی هیجان‌انگیزی به ثبت رسیده و بیشتر یک دیدار سرد و بی‌روح را به تماشا نشسته‌ایم.  در این میان هرگاه دو تیم بدون هیچ بهانه‌ای و با استراحتی کافی و حتی بدون مصدوم و محروم نیز به مصاف هم رفته‌اند، همین موضوع هم هیچ‌گاه تضمینی برای زیبا برگزارشدن دربی نبوده است؛ حال این‌بار که دو تیم باید در برهه زمانی کوتاهی هرکدام در هشت دیدار سخت داخلی و آسیایی به مصاف هم بروند و قبل از این دیدار نیز باید یاران ملی‌پوش خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند، دیگر نمی‌توان توقعی از دربی 89 و هیجانات و جذابیت‌های این دیدار همیشه حساس داشت.

استقلال و صخره‌های سهمگین

شاگردان شفر در نخستین دیدار پیش رو فردا باید به مصاف تراکتورسازی تبریز بروند. بعد از این دیدار آبی‌پوشان در دو دیدار خانگی که یکی از آنها عقب افتاده از هفته هفدهم خواهد بود، به مصاف دو تیم نه‌چندان پرقدرت فصل جاری لیگ برتر یعنی پارس‌جنوبی و ذوب‌آهن خواهند رفت. این دو دیدار در تاریخ اول و پنج اسفندماه در آزادی برگزار می‌شود.

استقلال پیش از آن، دیدار آسیایی خود را در اهواز مقابل فولاد در تاریخ 9 اسفند برگزار کرده و سپس برای دیدار با الدحیل قطر و العین امارات آماده خواهد شد. شاگردان شفر 14 اسفند در قطر با الدحیل و در 21 اسفند در تهران با العین امارات دیدار خواهد کرد. دیدارهای به مراتب دشوار که عیار شاگردان شفر را در آسیا مشخص کرده و چه‌بسا تکلیف این تیم را هم برای صعود یا عدم صعود خیلی زود مشخص کند.

استقلال بین دو دیدار آسیایی خود باید در 17 اسفندماه در تهران به مصاف مسجدسلیمان رفته و در آخرین هفته برگزار شده در سال 97 (هفته بیست‌ودوم) در تهران با نساجی دیدار خواهد کرد تا با این هشت دیدار که پنج تای آن خانگی خواهد بود به کار خود در سال جاری و تا قبل از دربی 89 پایان دهد.

پرسپولیس و جام‌حذفی

پرسپولیس هم به تعداد استقلال در سال جدید بازی می‌کند، با این تفاوت که یک دیدار کمتر از این تیم در لیگ خواهد داشت و به جای آن در جام‌حذفی در تهران به مصاف پدیده خواهد رفت. پرسپولیسی‌ها نیز در اولین دیدار خود از هشت دیدار باقی‌مانده عصر امروز در تهران با استقلال خوزستان دیدار می‌کنند و سپس دوشنبه آینده در جام‌حذفی در آزادی میزبان پدیده خواهند بود. سرخ‌ها در ادامه لیگ برتر و از هفته نوزدهم شنبه چهار اسفند در مسجدسلیمان با نفت دیدار می‌کنند و در ادامه و در هفته بیستم باید پنجشنبه 9 اسفندماه در تهران به مصاف دیگر نفت لیگ برتر یعنی نفت آبادان بروند. شاگردان برانکو سپس به دو دیدار آسیایی خود می‌رسند که اولین آن 14 اسفند در تهران با برنده پلی‌آف خواهد بود و بیست‌ویکم همین ماه با السد قطر در دوحه برگزار خواهد شد. شاگردان برانکو بین دو دیدار آسیایی خود جمعه 17 اسفند با نساجی در مازندران دیدار خواهند کرد و سپس آخرین دیدار خود را در سال جاری در رشت با سپیدرود برگزار خواهند کرد. به این ترتیب این تیم نیز در هشت دیدار باقی‌مانده خود در چهار دیدار خانگی و در چهار دیدار خارج از خانه به مصاف حریفانش خواهد رفت.

تا دربی جان سالم به در می‌برند؟

با اتمام برنامه‌های آسیایی و داخلی ملی‌پوشان دو تیم برای برگزاری تمرینات و اردوی تیم ملی در فیفادی فروردین‌ماه به تیم ملی می‌رسند و همین موضوع کار این تعداد را به مراتب برای برگزاری دربی 89 سخت‌تر از هر زمان دیگر خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید دو تیم با چه وضعیتی به دربی خواهند رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xxjel

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماشین سازی در تهران با پرسپولیس دیدار میکند