تاریخ انتشار: 1397/12/21 14:23
کد خبر: 106909

روشن: اصلا بازی های استقلال را نگاه نمی‌کنم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: کی‌روش در هشت سال حضورش در ایران فوتبال داخلی ما را نابود کرد.
روشن: اصلا بازی های استقلال را نگاه نمی‌کنم

حسن روشن درباره حضورش در تجلیل از پیشکسوتان ورزش گفت: نشست پیشکسوتان ورزشی کشور گفت: ارزنده‌ترین کاری که در طول تاریخ ورزش ایران صورت گرفت، امروز توسط سلطانی‌فر و صالحی امیری انجام شد و خیلی از کسانی که شاید ۳۰، ۴۰ سال یکدیگر را ندیده بودند، دیدند، از طرفی موزه المپیک تشکیل شود که کار خوبی است. وزیر تمام فدراسیون‌ها را ملزم به تشکیل کمیته پیشکسوتان کرده است که امیدواریم به مرحله عمل برسد. 

وی درباره عملکرد باشگاه‌های ما در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، گفت:‌ فوتبال داخلی ما در زمان کی‌روش از بین رفت، همه چیز را فدای تیم ملی کردیم تا به جام جهانی برویم، هیچ مربی خارجی پیش از این اینطور عمل نکرده بود، زمانی که اوفارل به ایران آمد، تغییر نسل داد و بزرگانی مانند حبیبی، مهاجرانی، یاوری و صالح‌نیا را به عنوان کمک در کنار خود استفاده کرد و وقتی رفت تازه نتایج خوبی گرفتیم. 

پیشکسوت تیم فوتبال تصریح کرد: کی‌روش در هشت سالی که بود دو بار به جام جهانی رفتیم که قبلا هم رفته بودیم که پیشرفتی برای ما نبود. باید بیشتر روی ساختار فوتبال‌مان کار کنیم تا نمایندگان خوبی در آسیا باشیم، فوتبال ما فعلا بیمار است. 

روشن درباره انتخاب جانشین کی‌روش در تیم ملی فوتبال گفت: فکر می‌ کردم کی‌روش مانند رایکوف است که می‌خواهد هم فوتبال ما را بسازد هم نتیجه بگیرد، درست مانند کاری که اوفارل انجام داد، در حال حاضر آوردن مربی خارجی درست و جایز نیست، چون مربیان خوب خارجی درگیر لیگ‌های خود هستند و باید اجازه دهیم تمام شود تا از بین مربیان خوب، یک گزینه مناسب را انتخاب کنیم.  

وی درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در هفته‌های اخیر گفت:‌هیچ خبری از استقلال ندارم و بازی‌هایش را نگاه نمی‌کنم؛ چون اگر نگاه کنم باید صحبت کنم که دوستان ناراحت می‌شوند. نمی‌دانم مدیرعامل و هیأت مدیره زمانی که می‌آیند خوب هستند اما چرا تغییر می‌کنند و بد می‌شوند، آیا به خاطر نشستن پشت آن میز است که آدم‌های خوب بد می‌شوند؟ متأسفانه دلال‌ها روی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حاکم هستند که شاید یکی از دلایلش هم این باشد. 

پیشکسوت تیم فوتبال  در خصوص بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در امارات دارم در خصوص این کشور صحبت می  کنم، تمام  باشگاه‌های امارات دولتی هستند اما از دوستانشان که سرمایه‌دار هستند به عنوان بخش خصوصی استفاده می‌کنند.  حدود ۹۹ درصد باشگاه‌های عربی دولتی هستند، اما اداره باشگاه‌ها برعهده مدیران شرکت‌هاست و دلالی وجود ندارد و پاک کار می‌کنند. 

روشن افزود: وزارت صنایع ۱۰، ۱۵ تیم دارد که باید به طور عادلانه به تیم‌هایش رسیدگی کند، نه به برخی تیم‌ها مانند سپاهان و ذوب‌آهن بیشتر برسد و به بقیه کمتر، اما افرادی که می‌آیند پولها را هدر می‌دهند، غیر از چند باشگاه خصوصی، هیچ پولی را خرج آکادمی و پرورش جوانها و استعدادها نمی‌کنند.  آکادمی باشگاه مانند حساب پس‌انداز است و تیم فعلی مانند حساب حجاری که باید از آن خرج کرد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gw57x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تارتار:  امیدوارم یک روز به جایی برسیم که همه تیم‌ها به یک چشم دیده شوند