تاریخ انتشار: 1397/12/24 11:29
فولاد - سپاهان؛
کد خبر: 106617

مچ اندازی مربیان اسبق تیم ملی؛ دوئل دو برادر از جنس فولاد در اهواز

با توجه به اینکه افشین قطبی پس از شروعی طوفانی در فولاد و کسب نتایج خیره کننده، چند هفته ای است که علیرغم شایستگی روی نوار ناکامی و باخت قرار گرفته، جمعه این هفته و در یک بازی خانگی انگیزه های فراوانی جهت تقابل با تیم قدرتمند سپاهان و شاگردان ژنرال دارد.
مچ اندازی مربیان اسبق تیم ملی؛ دوئل دو برادر از جنس فولاد در اهواز

وی برای نیل به هدف، می بایست ابتدا گل نخوردن را در دستور کار داشته باشد. این تحت هیچ عنوان به معنای بازی محافظه کارانه یا صرفا تدافعی نیست. بلکه منظور یک بازی هوشمندانه در خطوط سه گانه خصوصا خط دفاعی است که بتواند با بستن روزنه ها و فضا های کلیدی، مانع جنب و جوش و ایجاد موقعیت در خط حمله سپاهان شود. پس از آن می بایست با یک بازی تدریجی و با حوصله به فکر زدن گل نخست خصوصا در 45 دقیقه ابتدایی باشد.

به نظر می رسد قطبی از سیستم پایه 4-2-3-1 استفاده کند تا ضمن توجه کافی به اصول دفاعی، بتواند در فاز تهاجمی نیز با سرعت انتقال بالا در پی حمایت و تشویق های بی امان تماشاگران خودی به فکر گلزنی باشد. بدون شک انگیزه فولاد جهت پیروزی در این مسابقه بیش از تمامی بازی های فصل جاری بوده و حضور در ورزشگاه مجهز شهدای فولاد خوزستان می تواند انگیزه و تلاش فولادمردان را دوچندان کند.

از سوی دیگر قلعه نویی می خواهد اثبات نماید که اهل باج دادن نبوده و با آگاهی کامل از نیاز مبرم فولاد به بازی تهاجمی و گلزنی، از تاکتیک های پرسینگ، دفاع منطقه ای و ضدحمله خصوصا در نیمه نخست استفاده نموده تا در صورت به ثمر رساندن گل زودهنگام توسط شاگردانش، بتواند از این طریق آن را حفظ یا اینکه در صورت عدم گلزنی دو تیم خصوصا فولادی های جلو کشیده، بتواند زهر خود را بر پیکره این تیم وارد نموده و کارشان را در مقابل دیدگان اهوازی ها یکسره نماید.

پس به احتمال فراوان با سیستم پایه 4-1-4-1 وارد این کارزار سخت و نفسگیر خواهد شد. آنچه مسلم است، در این مسابقه تیمی که با اعتماد به نفس و تمرکز کافی خصوصا در خط دفاعی بازی کرده و گلی از روی اشتباهات فردی دریافت نکند، شانس اصلی جهت کسب پیروزی را دارا خواهد بود. در این دوئل تماما صنعتی، تسلط بر میانه میدان سنگ بنای موفقیت هر کدام از دو تیم خواهد بود. اما آنچه محتمل به نظر می رسد، این است که خلاقیت فردی بازیکنان خط حمله دو تیم در دقایق انتهایی دو نیمه آبستن حوادثی گوناگون و تاثیرگذار در نتیجه این بازی حساس خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qwjdp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعلام ترکیب فولاد برای جدال با پرسپولیس