تاریخ انتشار: 1398/01/27 14:13
کد خبر: 103231

از فولاد تا استقلال خوزستان؛ وقتی همه شانس سقوط دارند

در فاصله 5 هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر ، شاید بیشتر حواس ها به رقابت 5 تیم برای قهرمانی باشد اما شرایط جدول به گونه ای است که رقابت برای ماندن در لیگ برتر نیز بسیار داغ و پرهیجان خواهد بود.
از فولاد تا استقلال خوزستان؛ وقتی همه شانس سقوط دارند

شرایط جدول رده بندی لیگ برتر به گونه ای است که در حال حاضر 5 تیم شانس قهرمانی دارند و از طرفی اختلاف امتیاز ها طوری رقم خورده که از تیم های ششم تا شانزدهم احتمال سقوط به لیگ یک را دارند.

 

15 امتیاز و 5 هفته

 

15 امتیاز تا پایان لیگ برای هر تیم باقی مانده است و این امتیازها می تواند سرنوشت تیم های سقوط کننده را نیز تغییر بدهد. در حال حاضر استقلال خوزستان با 10 امتیاز در قعر جدول رده بندی است اما همین تیم اگر بتواند پانزده امتیاز در بازی های باقیمانده را بگیرد این شانس را دارد که با وجود کسر شش امتیاز از این تیم در لیگ برتر بماند.

 

اما رقابت در بین دو تیم رده های پانزدهم و چهاردهم به شدت برای فرار از سقوط جدی است. سپیدورد در حال حاضر هجده امتیازی و نفت مسجد سلیمان نوزده امتیازی است و همین موضوع بازی های هفته آینده دو تیم را بیش از پیش حساسیت می بخشد.

 

برنامه سه تیم قعرنشین

 

بازی دو تیم نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان در هفته بیست و ششم لیگ برتر ، یکی از حساس ترین مسابقات در بازی های باقیمانده لیگ برتر است. نفت مسجد سلیمان که سرمربی اش را تغییر داده در صورت شکست خوردن در این دربی خوزستانی آن وقت شرایطش برای بقا دشوارتر خواهد شد هرچند در این روز سپیدرود در جم باید با پارس جنوبی بازی کند.

 

اما نفت مسجد سلیمان در هفته بیست و هفتم هم یک بازی بسیار سخت دیگر دارد و این بار باید با تیم صنعت نفت آبادان در آبادان بازی کند که با 24 امتیاز یک پله بالاتر از این تیم در رده سیزدهم قرار گرفته است. نفت مسجد سلیمان اگر استقلال خوزستان را ببرد آن وقت در صورت پیروزی اش برابر صنعت نفت می تواند خودش را از جمع شانس های اصلی سقوط جدا کند.

 

سپیدرود اما بعد از بازی برابر پارس جنوبی در شهر رشت میزبان فولاد خوزستان است. فولاد در این مسابقه می تواند با کسب برد و امتیاز کمک زیادی به دو تیم قعرنشین انتهای جدولی بکند. استقلال خوزستان هم بعد از دربی برابر نفت مسجد سلیمان در اهواز میزبان نساجی مازندران تیم یازدهم جدول رده بندی است. دو برد استقلال خوزستان این تیم را به امتیاز شانزده رسانده و می تواند به بقا و خلق شگفتی امیدوار کند.

 

در هفته بیست و هشتم شاید تا حدودی تکلیف تیم های سقوط کننده لیگ برتر در این فصل مشخص شود چرا که نفت مسجد سلیمان و سپیدرود در این هفته به مصاف هم می روند. برنده این بازی که در مسجد سلیمان برگزار می شود می تواند تا حدودی تکلیف تیمی که می ماند و آنکه می رود را مشخص کند. استقلال خوزستان دراین روز اما یک بازی خیلی سخت در تهران برابر استقلال تهران یکی از مدعیان قهرمانی و شانس کسب سهمیه آسیا دارد. اما در هفته بیست و نهم این سه تیم با تیم هایی بازی دارند که اگر آن ها تا قبل از این هفته خوب نتیجه نگرفته باشند آن وقت هر کدام از این مسابقات می تواند یک فینال باشد. سپیدرود در رشت با نساجی بازی می کند و استقلال خوزستان در اهواز میزبان سایپا است. نفت مسجد سلیمان اما در این هفته میهمان پیکان است.

 

با این وجود سه تیم انتهای جدول سخت ترین بازی هایشان را باید در هفته سی ام برگزار کنند چرا که سپیدرود در تهران میهمان استقلال تهران است، استقلال خوزستان در اصفهان میهمان سپاهان است و نفت مسجد سلیمان از ذوب آهن میزبانی خواهد کرد. اگر تکلیف دو تیم سقوط کننده تا آخرین هفته مشخص نشده باشد ، استقلال خوزستان، سپیدورد و نفت مسجدسلیمان برای ماندن باید سه امتیاز را از حریفانی بسیار دشوار بگیرند.

 

ماشین سازی و سخت ترین قرعه ممکن

 

تیم ماشین سازی ، دومین تیم شهر تبریز در 5 هفته باقیمانده مسابقات باید به ترتیب با استقلال تهران در آزادی، با سایپا در تبریز، با سپاهان در اصفهان، با پرسپولیس در تهران و بالاخره با پدیده در تبریز بازی می کند. به غیر از سایپا ماشین سازی باید با 4 تیمی بازی کند که مدعی قهرمانی هستند. ماشین سازی در حال حاضر با 27 امتیاز در رده دهم قرار دارد. این تیم در این 4 بازی باقیمانده اش علاوه بر اینکه می تواند با متوقف کردن مدعیان راه تراکتورسازی را برای قهرمانی هموار کند اما اگر همین تیم در این بازی ها نتایج خوبی نگیرد روی کاغذ شانس سقوط هم خواهد داشت. با توجه به 15 امتیاز باقیمانده ، تیم هایی که از رده ششم به پایین قرار دارند در صورتی که نتیجه لازم را نگیرند ممکن است روز آخر برای فرار از رفتن به لیگ دسته پایین بجنگند.

 

در حال حاضر تیم فولاد خوزستان با 33 امتیاز در رده ششم قرار دارد اما فاصله امتیازی این تیم با سپیدورد دقیقا 15 امتیاز است. این نشان می دهد در صورتی که فولاد در 5 بازی باقیمانده اش امتیازی نگیرد و سپیدرود همه بازی هایش را ببرد آن وقت تیم ششم جدول رده بندی می تواند تبدیل به گزینه سقوط شده و تیم پانزدهم شانس ماندن پیدا کند. تیم های سایپا(31)، ذوب آهن(29)، پارس جنوبی (28)، ماشین سازی (27)، نساجی مازندران(26)، پیکان(25)، صنعت نفت آبادان(24)، نفت مسجد سلیمان(19) ، سپیدرود (18) و استقلال خوزستان (10) امتیازی به ترتیب در رده های هفتم تا شانزدهم قرار دارند و این فاصله امتیازی نشان می دهد که در پایان 5 بازی آخر لیگ برتر چهره های تیم های سقوط کننده می تواند متفاوت از شانس های امروز باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dwd6w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی استقلال خوزستان - فولاد؛ جدال سرخابی های اهواز /آبی پوشان چاره  ای جز پیروزی ندارند