تاریخ انتشار: 1398/02/26 07:57
کد خبر: 99926

پیش بازی سپاهان - استقلال خوزستان؛ اندکی امید به قهرمانی؛ دیداری حیثیتی برای آبی پوشان جنوبی

دو تیم سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان در حالی از هفته سی ام این رقابت ها به مصاف هم می روند که شاگردان امیر قلعه نویی در آخرین دیدار خود در لیگ هجدهم محکوم به برد هستند.
پیش بازی سپاهان - استقلال خوزستان؛ اندکی امید به قهرمانی؛ دیداری حیثیتی برای آبی پوشان جنوبی

شاگردان امیر قلعه نویی در کنار پرسپولیس، تنها تیم هایی هستند که بخت قهرمانی دارند و جدال سرنوشت ساز این دو تیم ریشه دار فوتبال ایران برای کسب عنوان نخست لیگ هجدهم به هفته پایانی این مسابقات کشیده شده است. سپاهان با کسب 55 امتیاز از 29 بازی و تفاضل گل 24+، سه امتیاز با صدرنشین لیگ برتر فاصله دارد و در بازی برابر تیمِ سقوط کرده استقلال خوزستان محکوم به پیروزی است.

زردپوشان در 5 بازی اخیر خود، دو برد، دو مساوی و یک شکست به دست آورده اند. بازیکنان سپاهان در هفته سی ام این مسابقات، باید ابتدا آبی پوشان خوزستانی را شکست دهند و سپس چشم انتظار شهر جم و بازی پارس جنوبی و پرسپولیس باشند. دیداری که اگر پرسپولیس در آن شکست بخورد و سپاهان نیز این بازی را به سود خود به پایان برساند، آن گاه این زردپوشان دیار زاینده رود هستند که موفق به کسب ششمین قهرمانی خود در رقابت های لیگ برتر می شوند. هر نتیجه ای به غیر از برد برابر استقلال خوزستان، حکم به قهرمانی پرسپولیس در فصل 98-97 فوتبال ایران خواهد داد.

در آن سوی میدان، استقلال خوزستان قرار دارد که اولین تیم لیگ  هجدهم بود که به دسته پایین تر سقوط کرد. تیم استقلال خوزستان در 29 بازی گذشته خود در لیگ برتر صاحب 12 امتیاز (با کسر 6 امتیاز) شده و به همین دلیل نیز چند هفته زودتر تکلیف خود را برای باقی ماندن در لیگ برتر مشخص کرد. آبی پوشان خوزستان که در چند فصل پیش تر توانسته بودند با ویسی، عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورند حال در این فصل سرنوشتی جز سقوط به لیگ دسته اول ندارند.

شاگردانِ محمد علوی در دیدار برابر سپاهان چیزی برای از دست دادن نخواهند داشت و به گفته سرمربی جوان این تیم، تنها برای اعاده حیثیت بازی کرده و با تمام توان مقابل شاگردان امیر قلعه نویی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان قرار خواهند گرفت. بازیکنان استقلال خوزستان به نوعی می توانند سرنوشت قهرمانی را در لیگ هجدهم رقم بزنند. آن ها اگر بتوانند سپاهانِ با انگیزه را در اصفهان متوقف سازند، آن گاه هر نتیجه ای در شهر جم رقم بخورد، این سرخپوشان پایتخت، خواهند بود که برای سومین فصل پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر را تصاحب خواهند نمود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/279zwv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علوی: پرسپولیس هم حریفمان بود برای برد می رفتیم
شیطنت ها باعث پیش آمدن سوءتفاهم شد؛