تاریخ انتشار: 1398/03/01 16:43
کد خبر: 99161

اختصاصی/ اندر حکایت نکونام و فولاد خوزستان در لیگ نوزدهم

جواد نکونام با عقد قراردادی به فولاد خوزستان پیوست تا در لیگ نوزدهم شاهد حضور این مربی جوان بر روی نیمکت قرمزپوشان خوزستان بنشیند.
اختصاصی/ اندر حکایت نکونام و فولاد خوزستان در لیگ نوزدهم

امین یزدانی، دراینکه نکونام بازیکن بزرگی بوده شکی نیست. زحمات زیادی برای فوتبال ملی ما متحمل شده و هم چنین سابقه بازی درلالیگا با اوساسونا را درکارنامه دارد هم حرفی نیست، اما همانگونه که همه می دانند عالم‌ بازیگری با جهان مربیگری تفاوت بسیاری دارد.

دقیقا همانگونه که هر ورزشکاری برای رسیدن به بالاترین سطح فنی باید رده ها و مراحل مختلفی را پشت سر گذراند، مربیگری نیز یک پروسه طولانی و  زمانبر است تا بتواند به یک مربی موفق و با دوام  تبدیل شود.

نکونام با حرف وحدیث زیاد نساجی را ازلیگ یک به لیگ برتر آورد ولی نتوانست با نساجی ادامه دهد،زیرا پس از برکناری جلالی از باشگاه پیکان، برای هدایت این تیم صنعتی که نسبت به نساجی همه جوره ازامکانات بیشتری برخوردارمی باشد، دندان تیز کرده بود.به همین علت ازنساجی استعفا داد تا هدایت پیکان‌ را برعهده بگیرد، اما ازبالا توصیه شد و پیکان‌ را به فرکی دادند و تیرنکونام‌به سنگ خورد.

چند روزی بود که درفضای مجازی خبر از جذب او به تراکتور به گوش می رسید،اما ناگهان او سر از اهواز درآورد و با فولاد با رمشت العینی(یک چشم بهم زدن) تمام کرد.

باید دید اهداف و برنامه های مدیران فولاد برای فصل آینده و همچنین قرای دراز مدت چیست؟

آیا برنامه ریزی آنها برای فصل آتی ،کسب سهمیه است؟یا قهرمانی درلیگ برتر است که کاری است بسیار سخت ودشوار وتاحدودی غیرممکن.

فولاد خوزستان باشگاهی ریشه دار و قدیمی است و چنین‌ باشگاه هایی نیاز به مربیان باتجربه و آشنا به فرهنگ خوزستان و زوایای فوتبال اهواز و... دارد.زیرا خوزستانی ها فوتبال را بلدند و آن را خوب می فهمند.

باید دید اساسا ملاک چنین انتخابی چه بود و آیا کمیته ی فنی در این انتخاب دخالت مستقیمی داشته است یا مدیرعامل و هیات مدیره با تصمیماتی که ازتهران گرفته شده قرارداد دوساله بسته اند.

نکونام برای باشگاهی چون فولاد کوچک است،او در ابتدای راه ومسیر سخت ودشوار و پرفشار مربیگری آن هم درجهنم اهواز است.

حتما عزیزان به صحبت های شب گذشته ژاوی درمورد حرفه سخت و مشکل مربیگری توجه کرده اند.او با کوله باری از تجربه دربالاترین سطح فوتبال جهان،هنوز خود را آماده چنین پست و‌وظیفه ای نمی بیند،او معتقد است ابتدا باید از پایین شروع کرد تا بتوان کم‌کم پله های ترقی را یکی یکی درنوردید.نکونام‌ یک نیم فصل درلیگ یک مربی نساجی بود و  فکرکنم‌ کمتر از نیم فصل نساجی را درلیگ برتر هدایت کرد،پس هنوز فراز ونشیب و بالا وپایین عالم مربیگری را درک نکرده و حالا حالاها باید درکنار مربیان بزرگ بیاموزد.زیرا فوتبال اقیانوس عمیقی است که چنانچه نتوانی شناگر خوبی باشی،قطعا در ژرفای آن غرق خواهی شد.

اما هم اکنون او بعنوان سرمربی روی نیمکت فولاد خواهد نشست و باید با واقعیت کنار آمد،حداقل باید دو مربی خوزستانی یا از خانواده و مجموعه فولاد بعنوان کمک او را همراهی کنند و صد البته نقشی فرمالیته نداشته باشند و از طرفی آنها نیز زیر آب سرمربی را نزنند.متاسفانه این فرهنگ غلط در فوتبال ما جا افتاده است‌ که مربیانی که ازطرف باشگاه و یا فدراسیون به سرمربی معرفی میشوند ،بیشتر عدم موفقیت سرمربی جدید را خواهان هستند. اگر این تعامل دو طرفه باشد، هم بسود تیم ،هواداران و هم بنفع خود مربیان خواهد بود.

امیدوارم‌ مدیران باشگاه های فوتبال خوزستان درکلیه رده ها در انتخاب ها دقیق تر عمل کنند.گرچه آنها هستند که باید درآینده  پاسخگوی خیل مشتاقان فوتبال خوزستان باشند.

باید منتظر شروع لیگ ۱۹ ماند تا عملکرد نکونام را درباشگاه مدرنی چون فولاد که دارای بهترین زیرساخت های فوتبال کشور است ، مورد بررسی و ارزیابی دقیقی قرار داد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mpomb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جواد نکونام در راه فولاد؟

فقط و فقط به خاطر آقا جواد به این تیم آمدم اما...
عبدالله‌زاده: آنقدر خوب بودم که مدعیان من را بخواهند