تاریخ انتشار: 1398/05/15 00:26
کد خبر: 91985

دنیزلی: هیچ تیمی در هفته دهم قهرمان نمی‌شود، مهم هفته آخر است/

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی می‌گوید که تکلیف لیگ برتر در هفته آخر مشخص می‌شود و هیچ تیمی در هفته دهم به این عنوان نمی‌رسد.
 دنیزلی: هیچ تیمی در هفته دهم قهرمان نمی‌شود، مهم هفته آخر است/

مصطفی دنیزلی، سرمربی نام آشنای ترکیه‌ای که محبوبیت خاصی بین فوتبالدوستان ایرانی دارد، در فصل نوزدهم لیگ برتر هدایت تیم تراکتورسازی تبریز را بر عهده خواهد داشت. خبرنگار تسنیم درباره شرایط تراکتورسازی گفت‌و‌گویی با دنیزلی انجام داده که در زیر می‌خوانید.

شما بعد از چند فصل، دوباره به ایران برگشتید و سرمربیگری تراکتورسازی را بر عهده گرفتید، چه اتفاقی افتاد که حاضر شدید هدایت یک تیم ایرانی را قبول کنید و اینکه آیا در چند سالی که در ایران حضور نداشتید فوتبال ما را دنبال می‌کردید؟

کم و بیش در این سال‌ها اخباری از فوتبال ایران به گوشم می‌رسید، ولی باتوجه به عدم حضورم در لیگ ایران به عنوان سرمربی، طبیعی است که به طور کامل در جریان امور نباشم. زمانی که تراکتورسازی به من پیشنهاد داد، امکانات و شرایط این تیم را بررسی کردم، امکانات بسیار خوب و حرفه‌ای، ساختار مدیریتی خوب، پُر هوادار بودن و همچنین وجود عطش قهرمانی باعث شد تراکتور را انتخاب کنم.

تراکتورسازی یک اردوی خوب در ترکیه داشت، الان در چه شرایطی قرار دارید و آیا از مراحل آماده‌سازی راضی هستید؟

بر اساس برنامه ریزی که به ما اعلام شده بود، اردوی دو هفته‌ای در ترکیه برگزار کردیم و دو بازی دوستانه بسیار خوب هم در این اردو داشتیم. به طور کامل از شرایط راضی بودم، اما مشخص نشدن زمان دقیق آغاز مسابقات لیگ ما را با مشکل مواجه کرد. با این وجود تمرینات را به طور مرتب، جدی و شاداب در تبریز پیگیری می‌کنیم.

اشگان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی سه کاپیتان تیم ملی ایران در تراکتورسازی بازی می‌کنند، حضور این بازیکنان چه تأثیری روی تیم‌تان دارد؟

بازیکنانی با سابقه بازی در اروپا مطمئناً دارای کیفیت خوبی هستند. البته تمام بازیکنان تیم من کیفیت بسیار خوبی دارند. سعی کردم تیمی یکدست بسازم و برای هر پست دو بازیکن همسطح داشته باشم.

 هواداران تراکتورسازی در این فصل با حضور شما انتظار قهرمانی دارند. این قول را به آنها می‌دهید؟

مالک، مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و هواداران تراکتورسازی عزم و پتانسیل لازم را برای قهرمانی دارند و قول می‌دهم تمامی اعضای باشگاه برای موفقیت تیم نهایت تلاش‌شان را خواهند کرد. فوتبال بازی صبر است، تیمی قهرمان می‌شود که 30 هفته بهترین باشد. هیچ تیمی در هفته پنجم یا دهم قهرمان نمی‌شود. مهم پایان هفته آخر است.

 مشخص نبودن تاریخ آغاز لیگ، برنامه‌ریزی شما را هم بر هم زده و از این اتفاق دلخور هستید.

بله، نامشخص بودن تاریخ شروع لیگ من‌ را با مشکل مواجه کرده است. معمولاً یک هفته قبل از آغاز مسابقات اردوی تیم‌ها باید تمام شود و سپس آماده مسابقات شوند. بیش از 10 روز است که از اردو بازگشته‌ایم، ولی با این حال زمان آغاز مسابقات به صورت رسمی اعلام نشده و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، تمرین کردن و حفظ آمادگی است.

به عنوان سوال پایانی، مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی شده است. حضور این مربی را در ایران چطور می‌بینید و به نظرتان ویلموتس موفق خواهد شد یا خیر؟

بارها گفته‌ام دوست ندارم در خصوص موضوعات خارج از تیم خودم صحبت کنم. کارنامه هر شخص، بهترین معیار برای سنجش کیفیت اوست. فوتبال ایران پیشرفت کرده و لژیونرهای ایرانی در تیم‌های خوب اروپا فوتبال بازی می‌کنند. امیدوارم ایران با هدایت این مربی (ویلموتس) موفق شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mxvlb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهاجم برزیلی مورد تایید دنیزلی قرار نگرفت