تاریخ انتشار: 1398/05/15 13:46
کد خبر: 91947

به جا مانده از بازی رفت ذوب آهن ایران و الاتحاد عربستان

بازی رفت الاتحاد عربستان و ذوب آهن ایران با برتری 2 بر 1 نماینده عربستانی به پایان رسیده است.
به جا مانده از بازی رفت ذوب آهن ایران و الاتحاد عربستان

در بازی رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دو تیم ذوب آهن ایران و الاتحاد عربستان در ورزشگاه زعبیل  شهر دوبی کشور امارات به مصاف هم رفتند.ذوب آهن این بازی را که در زمین حریف بشمار می رود  با نتیجه ۲-۱ به حریف عربستانی اش واگذار کرد تا همه چیز در بازی برگشت درشهر دوحه مشخص شود.

تیم‌ الاتحاد عربستان نیز دربازی رفت دقیقا شرایط ذوب آهن را داشت،زیرا لیگ عربستان همانند لیگ ایران هنوز شروع نشده است و هر دوتیم از شرایط بازی دور بودند و وضعیت یکسانی داشتند. از سویی عربستانی ها باید بازی برگشت را درکشور قطر که روابط بسیار تیره ای با عربستان سعودی دارد، مقابل سبزقبایان ذوب آهن اصفهان ازکشور ایران‌ بازی کنند.ذوب آهن اصفهان برای صعود تنها به یک  گل نیاز  دارد،درحالی که نباید گلی را دریافت کند.اما خط دفاع و دفاع تیمی ذوب آهن شب بسیار بد‌ و ناامید کننده ای را مقابل تیم عربستانی سپری کرد،هردو گل الاتحاد ازطریق هوا بثمر رسید،فاکتوری کلیدی که تیم ذوب آهن در مرحله گروهی ازطریق آن دروازه حریفانش را روی پاشنه می چرخاند. این مساله دربازی امشب خیلی نگران کننده بنظر آمد.استقرار بازیکنان دفاعی ذوب آهن مشکل داشت،زیرا آنها براحتی فضاهای کلیدی بویژه درمحوطه جریمه خودی را به حریف داده بودند.امیدوارم تا بازی برگشت منصوریان بتواند خط دفاعی و بطور کلی دفاعی تیمی ذوب آهن را ترمیم کند و پی به نقاط ضعف و قوت حریف برده باشد ؛گرچه هر بازی شرایط ویژه و خاصی خودش را نسبت به بازی پیشین دارد.اما درفوتبال، تیمی که کمتر اشتباه کند و از فرصت ها و اشتباهات حریف بهتر استفاده کند،برنده بازی خواهد بود.

اگر بازیکنان و‌کادر فنی تیم ذوب آهن در بازی برگشت تمرکز بیشتر و استرس کمتری مقابل نماینده عربستان داشته باشند و از بازی رفت تجربه لازم را گرفته باشند، با توجه به انگیزه بالای آنها و صرف کردن فعل خواستن که همیشه در تیم های ایرانی به چشم می خورد، صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا برای تنها نماینده کشورمان دور از دسترس نخواهد بود.

هرچند بازیکنان با کیفیت خارجی تیم های باشگاهی حاشیه جنوبی خلیج فارس در چنین لولی از بازی ها، نقطه قوت آنها بشمار می  رود.اما ازاین نکته نباید گذشت که ایرانی ها نشان دادند که مردان روزهای سخت و دشوار هستند.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zpaab

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قاسم حدادی فر:  این بازی مصاف انگیزه ها، تلاش ها و از خودگذشتگی هاست