تاریخ انتشار: 1398/06/03 12:06
آزادی یک دست آبی پوش خواهد شد؟
کد خبر: 90331

انگیزه هایی که می تواند استراماچونی را امیدوار کند

استقلال برای بازگشت به جاده موفقیت بیشتر از همیشه محتاج حمایت هوادارانش است.
انگیزه هایی که می تواند استراماچونی را امیدوار کند

در فصلی که آبی های پایتخت بر خلاف فصول گذشته در تابستان دست به خریدهای بزرگ و نامدار نزده و به نظر بر اساس نیازهای سرمربی ایتالیایی خود خرید کرده اند، مهم ترین ستاره استقلال باید حمایت هواداران این تیم باشد.

زمانی که تیم استراماچونی در دیداری دوستانه موفق شد با نتیجه ای پرگل ماشین سازی را مغلوب کند، کمتر کسی تصور می کرد نتیجه اولین بازی رسمی وی روی نیمکت استقلال توام با شکست باشد، اما این اتفاق غیرمنتظره در تبریز رخ داد.

اشتباهات استراتژیک آبی پوشان و البته میل بیش از حد به کسب پیروزی باعث شد در دقایق پایانی شرایط بازی به شکلی بود که اگر کسی از نتیجه خبر نداشت، تصور می کرد استقلال با دو گل از حریف خود عقب است.

این بی احتیاطی البته جذاب باعث شد اولین بازی رسمی سرمربی خوش تیپ استقلال با شکست همراه باشد، گل لحظات پایانی ماشین سازی تقریبا بر خلاف جریان بازی به ثمر رسید و اگر آبی پوشان تبریز را حداقل با یک امتیاز ترک می کردند، دیگر شاید آندره آ استراماچونی به این حد عصبانی نمی شد. به هر حال استقلال در اولین بازی مغلوب شده و همین ابتدا فاصله ای سه امتیازی با رقبایی چون پرسپولیس و سپاهان پیدا کرد، اما مهم ترین آزمون این تیم، اولین بازی خانگی روز پنج شنبه برابر فولاد خواهد بود.

چهره عصبانی آندره آ استراماچونی بعد از شکست مقابل ماشین سازی نشان می داد شرایط چندان بر وفق مراد وی نیست. به نظر می رسد وی تنها بعد از دو ماه فعالیت در ایران از مشکلات به ستوه آمده و اتفاقات با تصورات وی تفاوت قابل توجهی داشته است.

اگرچه شاید بهتر بود سرمربی عصبانی استقلال خشم خود را در مقابل مخاطب اصلی جملاتش نشان داده و این حجم عصبانیت را بر سر خبرنگاران حاضر در کنفرانس (که قطعا هیچ قصوری که بوجود آمدن دلایل عصبانیت استرا نداشتند) خالی نکند، اما به هر حال رخ دادن این اتفاقات در هفته اول موید آن است که حال استقلال تحت هدایت استرا چندان مساعد نیست.

اما فوتبال یک ویژگی منحصر به فرد و مهم دارد؛ در روزهای کسب پیروزی، بدترین جنبه های یک پدیده نیز توجه کسی را جلب نمی کند و شعف حاصل از کسب سه امتیاز، معمولا حداقل تا مدتی مشکلات را کاهش داده و از بین می برد.

پس استقلال برای گذر از این پیچ دشوار نیاز به کسب پیروزی برابر فولاد در دومین بازی خود دارد. اگرچه قرمزپوشان جنوب در اولین بازی خود برابر نفت شکست غیرمنتظره ای را پذیرا شدند، اما تجربه نشان می دهد تیم های جواد نکونام برابر دو تیم محبوب پایتخت معمولا نمایش خوبی دارند و کار استقلال برای پیروزی برابر فولاد هرگز آسان نیست.

بر کسی پوشیده نیست که هواداران استقلال از اتفاقات سالهای اخیر خسته شده اند و شاید انتظار حمایت همه جانبه از آنها کمی زیاد از حد باشد. تغییرات متوالی، آمدن و جدایی بازیکنان بزرگ و تاثیرگذار و تغییرات در کادر فنی، نتایج چند فصل اخیر آبی پوشان را بیش از حد تصور پر فراز و نشیب کرده است.

اما سرمربی ایتالیایی و جدید الورود بی شک به تنهایی قادر به گذر از سد همه این مشکلات نیست و یک استادیوم آبی رنگ در عصر پنج شنبه می تواند وی را ترغیب به ماندن و همانطور که بعد از دیدار مقابل ماشین سازی گفت، علاقمند به مبارزه کند.

بررسی جریان اتفاقاتی که در نهایت باعث این حجم عصبانیت از کارلوس کی روش، برانکو، وینفرد شفر و اخیرا آندره آ استراماچونی شده، بسته به یک سیستم ناکارآمد بوده که طی این سالهت بارها امتحان خود را پس داده و اتفاقا مردود هم شده است.

استراماچونی

اما فراموش نکنیم تماشای چهره خندان و پر روحیه مرد اخموی روی نیمکت استقلال تنها در مسیر ارتباط مستقیم و احساسی با هوادار روشن دل و خردسال آبی پوشان ممکن شد و تماشای یک استادیوم پر از تماشاگر و حامی استقلال، آندره آ استراماچونی را ترغیب به ماندن و مبارزه کردن بیشتر خواهد کرد.

استقلال در مسیر این فصل لیگ برتر بازیکنان زیادی را از دست داده و بدنه این تیم با خریدهای جدید دچار تغییرات فراوانی شده است. لازمه این حجم از تغییرات، حمایت و صبر بی مضایقه گروهی از هواداران استقلال است که شاید در این سالها به دلایل فراوان از جمله هزینه بلیت، دشواری مسیر و فضای حاکم بر استادیوم تصمیم به خانه نشینی گرفته اند.

استقلال برای برخواستن نیاز به حمایت تک تک هوادارانش دارد و انگیزه تماشای لبخند آندره آ استراماچونی سرمربی عصبانی استقلال در یک پنج شنبه دل انگیز تابستانی در تهران، می تواند یک بار دیگر استادیوم آزادی را آبی پوش کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d7rqq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تعجب، غافلگیری؛ استراماچونی در اولین بازی کیش و مات شد
13 دقیقه وقت تلف شده از سوی ماشین سازی