تاریخ انتشار: 1398/07/18 17:10
کد خبر: 84835

نیکبخت: به خدا استراماچونی را دیوانه کرده‌اند

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس به خبرورزشی گفت: بعضی مدیران برای کاسبی به فوتبال آمده‌اند.

 علیرضا نیکبخت کلاً دل پری دارد. او از مدیران استقلال شاکی است. این‌طور وقت‌ها هم که شاکی باشد حرف‌هایش را می‌زند و اصلاً مراعات کسی را نمی‌کند. او در گفت‌وگو با خبرورزشی حرف‌هایش را به زبان می‌آورد ولی در عین حال می‌گوید هواداران استقلال دندان روی جگر بگذارند.

علیرضا این روز‌ها دور از فوتبال خوش می‌گذرد؟
بد نیست. فعلاً که کار خاصی انجام نمی‌دهم ولی امور مدرسه فوتبالم هست. بیشتر پیگیر آن هستم.

وقتی در اوج فوتبالت بودی فکر می‌کردی یک روز به اینجا برسی که اصلاً در فوتبال نباشی؟
ذات فوتبال ایران همین است. نه ایران که کل جهان. برای بازیکنانی در سبک و سیاق رفتاری و کاری من حاشیه درست می‌کنند. از نیکبخت گنده‌تر را در این فوتبال چه‌کار کردند؟ در فوتبال ایران دوست ندارند یکی مثل بکن‌باوئر شود. مگر بزرگتر و گنده‌تر از علی دایی داریم؟ نداریم که. دیدید با او در بازی معروف عربستان چه کار کردند؟ در دقیقه ۸۰ چطور نابودش کردند. ما دیگر بزرگتر از او یا فرهاد مجیدی و منصوریان... داریم؟ متأسفانه در فوتبال ایران نباید دلخوش باشی که فلان کار را به شما بدهند. اینجا باید مدل خودشان زندگی کنی تا به تو کار بدهند. فرهاد مجیدی حرف قشنگی زد. گفت می‌خواستند هر کسی را به تو تحمیل کنند. فوتبال ایران همین‌طور است. به شما می‌گویند فلانی باید باشد اگر نگذاشتید زیر آب‌تان را می‌زنند.

یعنی شما مدل مدیران نیستید؟
بله، ما باید مدل‌شان باشیم ولی ما نیستیم. خود من هم زمانی که فوتبال بازی می‌کردم، مدل‌شان نبودم. این‌ها آدم‌های پاچه‌خار می‌خواهند. ما در زندگی‌مان این‌طور نبودیم و نیستیم. دنبال آدم‌های بله قربانگو هستند. ما نیستیم. به همین دلیل معلوم است به ما کاری نمی‌رسد.

به عقب برگردی جور دیگر رفتار می‌کنی؟
به عقب برگردم هیچ تغییری در خودم ایجاد نمی‌کنم.

نظر شما درباره فرهاد مجیدی و برکناری‌اش از تیم امید چیست؟
من دیدم که درباره فرهاد گفته‌اند او همیشه وسط راه ول می‌کند و می‌رود. یا فرهاد مربیگری بلد نیست. کل داستان این بود که فرهاد نمی‌خواست بازیکن تحمیلی بگیرد. مگر زور است؟ حال نمی‌کند بازیکن مورد نظر دیگران را بازی دهد. دوست دارد تیمش را خودش ببندد و لیست را بدهد. اگر کار را به او سپرده‌ایم بگذاریم کارش را کند. نه اینکه مربی اش کنیم و بخواهیم در کارش دخالت داشته باشیم.

نظرتان درباره دعوای استیلی و فرهاد چیست؟
خیلی در جریان اختلاف و دعوای آن‌ها نیستم. من یک سؤال از شما می‌پرسم. چرا بعضی از مربیان ایرانی را از این تیم به آن تیم می‌برند؟ کجای دنیا یک مربی ناکام مدام پست می‌گیرد؟ ما جوان‌ها اصلاً چرا کلاس مربیگری می‌رویم؟ چرا الکی پول می‌دهیم و جیب فدراسیون را پر می‌کنیم؟ کی می‌خواهند از مربیان جوان استفاده کنند؟ یک سؤال دیگر هم دارم. الان کادر مربیگری تیم امید پرسپولیسی است؟

بله.
من دیگر حرفی ندارم!

این رأی سوپرجام هم چقدر داستان شد. در نهایت استقلال شکست خورد.
فتحی فقط می‌خواست زمان بخرد. احتمالاً فکر می‌کرد تا رأی بیاید او از کار برکنار شده ولی دید مدیر مانده! شما به من بگویید چقدر هزینه رسیدگی به پرونده و همین‌طور هزینه رفت‌وآمد به سوئیس و ابوظبی شد؟ مجانی که نبوده. آقایان پسرخاله در سوئیس نداشتند که در خارج خانه آن‌ها بروند. صد در‌صد می‌رفتند در هتل‌های لوکس می‌ماندند. آقایان مردم را چی فرض کرده‌اند؟ واقعاً بد است. فکر می‌کنند مردم نمی‌دانند و نمی‌فهمند؟ بابا شما دهن باز کنی مردم می‌فهمند می‌خواهی چه بگویی و چه کار کنی. زشت است به خدا. چرا اینقدر مردم و هواداران را اذیت می‌کنید؟ چرا الکی با حرف‌هایتان هوادار را امیدوار کردید و آخرش این شد؟

دل پری داری...
چند وقت است می‌خواهند برای استقلال یک مهاجم بخرند؟ اینقدر سخت است؟ به خدا استراماچونی را هم در استقلال دیوانه کرده‌اند. بابا طرف را از ایتالیا می‌آوری و این شرایط را می‌بیند و معلوم است نمی‌تواند کار کند.

البته استقلال کلاً در زمینه جذب بازیکن خارجی خوب نیست و بعضی‌ها می‌گویند همان بهتر که بازیکنی نخرد.
دیگر باید درباره جذب بازیکنان خارجی از باشگاه سؤال کنید. من نمی‌دانم کلاً در استقلال چه خبر است. هیچ چیز سر جایش نیست. کسی را به این باشگاه آورده‌اند که اصلاً سابقه استقلالی بودن ندارد. نمی‌خواهم اسم ببرم. این همه مدیر باسابقه داریم چرا آن‌ها نباید در این باشگاه باشند؟

فکر می‌کنید استقلال در این فصل به کجا برسد؟
به نظر من آینده استقلال خوب است و تیم می‌تواند موفق باشد. ۱۶ بازیکن از استقلال رفته‌اند. ۱۶ بازیکن کم است؟ خیلی از بازیکنان رفتند. طرفداران باید دندان روی جگر بگذارند و ان‌شا‌ءا... وضع درست می‌شود.

حرف خاصی مانده؟
متأسفانه در این فوتبال بعضی از مدیران فکر می‌کنند برای کاسبی آمده‌اند. بابا نقش هوادار چیست؟ گناه هوادار چیست؟ آقایان را سوپرمارکتی سر کوچه‌شان هم نمی‌شناخت ولی الان کلی معروف شده‌اند. ماشاا... ادعا هم دارند. حالا چرا ما‌ها باید باشیم؟ اگر باشیم که بعضی‌ها نمی‌توانند کار خودشان را کنند.

چهره در فوتبال‌مان زیاد داشتیم ولی الان در لایه‌های مدیریت فوتبال و کلاً در پست‌های مهم ورزشی این چهره‌ها دیده نمی‌شوند، چرا؟
چون ما به کسی باج نمی‌دهیم. نه در زمان بازیگری باج دادیم و نه حالا که بازنشسته شده‌ایم. به هر قیمت هم نمی‌خواهیم باشیم. به خاطر همین است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kgqga

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبری خوش برای هواداران؛ مدافع استقلال به تمرینات بازگشت