تاریخ انتشار: 1398/08/10 14:57
کد خبر: 82331

اسکوچیچ:آرزو می‌کنم روزی تیم بزرگی در ایران داشته باشم

سرمربی نفت آبادان، گفت: وقتی شما سال‌های طولانی به المپیک نمی‌روید یک جای کار می‌لنگد اما امیدوارم با سختکوشی این بار تیم ایران به المپیک برود.
اسکوچیچ:آرزو می‌کنم روزی تیم بزرگی در ایران داشته باشم

دراگان اسکووچیچ در برنامه ورزش و مردم در پاسخ به این سوال که آیا زبان فارسی را یاد گرفته اظهار داشت:من خجالت می‌کشم که بگویم هنوز یاد نگرفته‌ام، سال گذشته درگیر تحصیل در دانشگاه و مدرک مدیریتی بودم. 

وی در پاسخ به این سوال که چون شما حرفه‌ای هستید حتما به یادگیری زبان فارسی توجه می‌کنید،‌ عنوان کرد: بله این را می‌دانم؛ البته می‌توانم بعضی کلمات را بگویم. دانستن زبان فارسی می‌تواند به من کمک کند البت مترجمان خوبی دارم و شاید به خاطر این است که هنوز فارسی یاد نگرفتم. با این حال فکر می‌کنم شخصیت من پیچیده نیست و به راحتی می‌توان حرف‌ها را تشخیص داد. 

اسکوچیچ درمورد اینکه مربیان کروات در فوتبال ایران می‌توانند مدت‌های زیادی کار کنند، تصریح کرد: شاید ما شباهت‌هایی با مردم ایران داریم فرهنگ‌ها متفاوت است ولی وقتی ایوویچ، بلاژویچ و برانکو را می‌بینیم به نظر می‌رسد تطبیق‌پذیری ما با فرهنگ ایرانی زیاد است. انگار سنت شده است من حس خوبی دارم و تطبیق‌پذیری‌ام با فرهنگ ایران بیشتر شده است. 

سرمربی تیم نفت آبادان در مورد اینکه به نظر می رسد رسانه‌های ایرانی به او علاقمند هستند،تاکید کرد: صحبت در این مورد سخت است اما خوشحالم که این را می‌شنوم من  تلاش می‌کنم به همه احترام بگذارم. آدم خاصی نیستم و یک آدم معمولی هستم. سعی نمی‌کنم نشان بدهم از بقیه بزرگتر و مهمتر هستم این کار بعضی اوقات سخت است چون شما در فوتبال هستید. 

وی درمورد اینکه از شمال تا جنوب ایران در فوتبال کار کرده است و اگر بخواهد مقایسه کند کدام قسمت ایران را در فوتبال بهتر می‌بیند، خاطر نشان کرد: سوال سختی است من فکر می‌کنم جنوب ایران بیشتر به فوتبال علاقمند هستند اما در شمال ایران درک تاکتیکی بیشتر است؛ شاید به این خاطر کار راحت‌تر باشد اما در جنوب ایران تکنیک بازیکنان استثنایی است. 

اسکوچیچ در ادامه در مورد اینکه بازیکنان ملی‌پوش جنوبی در سال‌های اخیر کمتر شده‌اند، گفت: شاید به خاطر پذیرش تاکتیکی بازیکنان شمالی باشد و چون مربیان خارجی به تیم ملی می‌آیند و انتظارات تاکتیکی ویژه‌ای دارند در جنوب ایران شاید این خلا وجود داشته باشد اما تکنیک آنها استثنایی است. من هم بعضی اوقات برای توضیح تاکتیک دچار مشکل می‌شوم اما از دیدن  تکنیک آنها لذت می‌برم. در جنوب ایران واقعا فوتبال را بلد هستند و امیدوارم در آینده بیشتر به تیم ملی دعوت شوند. 

وی درمورد نتایجی که با تیم صنعت نفت تاکنون گرفته اظهار داشت: ما کار را دیر شروع کردیم و من هم دیر به تیم  اضافه شدم؛ گزینه‌های زیادی نداشتیم ،‌بازیکن خارجی نداشتیم و مشکلات مالی هم وجود دارند، من می‌خواهم از بازیکنانم تشکر کنم که حرفه‌ای کار و تلاش کردند و امیدوارم بزودی مشکلات حل شود. 

اسکوچیچ درمورد اینکه صنعت نفت تساوی‌های زیادی کسب کرده و آیا سرمربی این تیم محتاط شده، تاکید کرد: نه فکر نمی‌کنم محافظه‌کار شده باشم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد در بازی با تراکتور ما مدام حمله کردیم، در بازی دیروز بدشانسی داشتیم سه بازیکنمان را از دست دادیم،‌در نیمه دوم با بچه‌ها صحبت کردم،‌قبلا مشکلاتی روی نیمکت داشتیم شما نگاه کنید ما یک دفاع روی نیمکت نداریم،‌دیروز هم اینطور بود بازی در قائمشهر آسان نیست و ما محتاط نبودیم،‌ما در سازماندهی حمله خیلی تلاش می‌کنیم. 

سرمربی نفت آبادان درخصوص اینکه گفته می‌شود تیم‌های او همیشه در نیم فصل دوم دچار مشکل می‌شود، گفت: نه اینطور نیست شما ملوان را ببینید در نیم فصل دوم استثنایی بودیم. در فولاد هم  همینطور بود، در فولاد 8 بازیکن به سربازی رفتند و فصل سختی برای من بود.  من فکر می‌کنم به خاطر اینکه مدیریت درست روی تمرینات دارم مصدومی ندارم اما چون نیمکت درستی نداریم شاید در آینده به مشکل بخوریم. 

وی درمورد مشکلات مالی نفت آبادان خاطر نشان کرد: شاید همه باشگاه‌ها مشکل مالی داشته باشند اما ما خیلی مشکل مالی داریم. بازیکنان من حتی یک تومان هم دریافت نکردند و این برای فوتبال ایران و خوزستان خوب نیست. من فکر می‌کنم  افرادی باید به این تیم کمک کنند. در  ایران خصوصی‌شدن خیلی سخت است. باید وزارتخانه‌ها کمک کنند باشگاه‌ های دیگر از وزارتخانه‌ها کمک می‌گیرند اما بازیکنان من تا به حال یک ریال نگرفته‌اند و به سختی تلاش می‌کنند. 

اسکوچیچ درمورد حضور بازیکنان خارجی که کیفیت زیادی ندارند در لیگ ایران گفت: شاید به خاطر اینکه پولی که به بازیکنان خارجی پرداخت می‌شود بالا نیست. باید بازیکنان خوبی به ایران بیایند که جوانان ایرانی حرفه‌ای بودن و تاکتیک‌پذیری را از آنها یاد بگیرند. این خیلی مهم است اگر بازیکن خوب خارجی وارد شود می‌تواند به فوتبال ایران خیلی کمک کند. 

اسکوچیچ در ادامه درمورد اینکه بازیکنانی که به ایران می‌آیند کیفیت بالایی ندارند اما پول زیادی می‌گیرند اظهار داشت: این حرف شما منطقی نیست و اگر اینطور است خوب نیست. من ترجیح می‌دهم بازیکنان خوبی خارجی به ایران بیایند این طبیعی است که بازیکنان مسن‌تر به ایران بیایند چون آنها تا زمانی که سن کمتری دارند و کیفیت بهتری دارند ترجیح می‌دهند در اروپا و لیگ‌های معتبر باشند. 

وی درمورد اینکه اگر روزی از ایران برود و بخواهد سه بازیکن از کشور خارج کند آن سه بازیکن کدام‌ها هستند گفت: سخت است که جواب این سوال را بدهم. من سه بازیکن از تیم خودم می‌برم. من درمورد بازیکنان دیگر صحبت نمی‌کنم و فقط درمورد بازیکنان خودم صحبت می‌کنم چون می‌خواهم قیمت آنها را بالا ببرم. بدوم شک سه دفاع تیم خودم را خواهم برد. 

وی درمورد اینکه آیا برای تیم امید پیشنهاد داشته است، تصریح کرد: دو بار با هم صحبت کردیم. یکبار زمانی بود که در فولاد بودم و نمی‌توانستم بروم چون احساس نمی‌کردم برنامه جدی داشته باشند. من انتظار کمک و برنامه‌ بهتری داشتم. بار دوم با من صحبت کردند و من برنامه فرستادم اما کرانچار را انتخاب کردند. 

اسکوچیچ درمورد اینکه آیا جدیتی برای تیم امید وجود نداشت گفت: در مرتبه اول به نظرم جدی بودند اما من چشم‌انداز لازم را در این تیم نمی‌دیدیم. در بار دوم هم برنامه دادند اما کرانچار را انتخاب کردند و به تصمیمشان هم احترام می‌گذارم. 

سرمربی نفت آبادان در پاسخ به این سوال که آیا از تیم‌های پرطرفدار لیگ برتر پیشنهاد داشته است گفت: دفعات زیادی بوده است. ذوب ‌آهن، استقلال چند بار و سال گذشته تراکتور . من به مالک تراکتور خیلی احترام می‌گذارم. هر دفعه یک دلیل وجود داشت آنها یک ایده داشتند و بعد نظرشان عوض می‌شد. شاید هم مربیان مسن و باتجربه می‌خواستند البته من خیلی هم جوان نیستم. چندین بار از سپاهان، تراکتور، استقلال و ذوب ‌آهن پیشنهاد داشتم اما هیچوقت اتفاق نیفتاد.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید دست‌های پشت پرده‌ای در این میان وجود داشته تاکید کرد: نه من این فکر را نمی‌کنم نوع تفکر من متفاوت است. بعضی اوقات چیزهایی در فوتبال می‌بینم اما سعی می‌کنم تمرکزم روی فوتبال باشد و از کارم لذت می‌‌برم. چیزهایی که بیرون زمین فوتبال است را به عهده دیگران می‌گذارم. چه کار می‌توانم بکنم؟ من واقعا تلاش می‌کنم این تفکر  و مثبت بودن را به بازیکنانم انتقال بدهم هیچ وقت نمی‌ترسم. مربیان باید همیشه ریسک‌پذیر و مثبت باشند. 

وی در خصوص وضعیت و شرایط تیم ملی ایران گفت: بارها گفته‌ام که کی‌روش و ویلموتس مربیان بزرگی هستند و این خیلی مهم است که آنها لیگ ایران را ببینند و روی فوتبال داخلی تمرکز داشته باشند و فقط روی لژیونرها تمرکز نداشته باشند. این افراد می‌توانند خیلی به فوتبال ایران کمک کنند چون تجربه مهمی از کارکردن در تیم‌های ملی در خارج از  ایران دارند. 

سرمربی نفت آبادان درمورد تعامل تیم ملی با لیگ برتر ایران خاطر نشان کرد: من به عنوان یک مربی می‌توانم صبحت کنم. الان بازیکنی در تیم ملی ندارم اما فکر می‌کنم مربیان تیم ملی با مربیانی که در تیم ملی بازیکن دارند در ارتباط هستند خیلی مهم است که آنها نحوه کار ما را بدانند و ما هم بدانیم در تیم ملی چه می‌کنند. به این ترتیب می‌توانیم به پیشرفت خوبی برسیم. 

وی درمورد اینکه در لیگ امسال چه تیم‌هایی مدعی هستند، گفت: سخت است که جواب این سوال را بدهم؛ اگر بگویم سپاهان یا استقلال، خوب نیست... 

اسکوچیچ در واکنش به این که او مانند دیپلمات‌ها پاسخ می‌دهد با خنده گفت: من رسانه‌ خوانده‌ام شاید به همین خاطر باشد. من مربی نفت آبادان هستم و قشنگ نیست درمورد تیم‌های دیگر صحبت کنم. 

وی در مورد اینکه آیا می‌تواند چهار تیم مدعی را در فصل جدید نام ببرد، گفت: واقعا کار سختی از من می‌خواهید سپاهان، تراکتور و اگر نفت را نگویم من را می‌کشند! پرسپولیس و استقلال هم هستند به نظر من استقلال بالا می‌آید نمی‌دانم! فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. 

سرمربی نفت آبادان درمورد شرایط استقلال گفت: جواب این سوال را بعد از 3-2 روز می‌توانم بگویم چون بازی بعدی ما با استقلال است از امروز این تیم را بررسی می‌کنم و بعد از 3-2 روز پاسخ کامل شما را خواهم داد. 

وی درمورد اینکه آیا صحبت پایانی دارد گفت: خیر شما همه چیز را پرسیدید! و من لذت بردم و زمان خوبی بود. 

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که هدف شما با نفت آبادان در فصل جدید چیست، گفت: هدف من این است که هر روز تیم بهتری بسازم، شرایط سختی داریم اما هفته به هفته برنامه‌ریزی می‌کنم الان که بازی با نساجی تمام شده به استقلال فکر می‌کنم و بعد از آن به سپاهان این زندگی من است. 

سرمربی نفت آبادان در پاسخ به این سوال که بعد از نفت علاقه دارد به کدام تیم ایرانی برود، گفت: دوباره؟! ولی واقعا بگویم که من خیلی بلندپرواز هستم. از بازی مقابل استقلال و سپاهان لذت خواهم برد و آروز می‌کنم روزی تیم بزرگی در ایران داشته باشم. 

وی در پاسخ به این سوال که تیم امید ایران چه مشکلی دارد، تاکید کرد: یک چیزی اینجا مشکل دارد، وقتی شما سال‌های طولانی به المپیک نرفتید یک جای کار می‌لنگد ولی با سختکوشی امیدوارم تیم امید ایران به المپیک برود. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d6ggd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فتاحی:می‌توانستیم جام را دو ساعت قبل از بازی به پرسپولیس بدهیم