تاریخ انتشار: 1398/08/13 11:53
کد خبر: 82007

هافبک استقلال دیگر با خودش قهر نیست

هافبک ملی‌پوش استقلال در دیدار مقابل تراکتور توانست با یک پاس گل دقیق و یک گل دیدنی یکی از بهترین بازی‌هایش را در طول این فصل به نمایش بگذارد و درعین حال نقش زیادی را در بهترین پیروزی این فصل استقلال تا به اینجا ایفا کند.
هافبک استقلال دیگر با خودش قهر نیست

استقلال در شرایطی در شهر تبریز به میدان می‌رفت که با توجه به شکست تلخ هفته اول مقابل ماشین‌سازی خاطره خوبی از این شهر در این فصل نداشت، اما از طرفی می‌دانست که شکست دوباره در تبریز ضمن اینکه می‌تواند تمام پیروزی‌های این تیم را در طی این هفته‌های اخیر زیر سؤال ببرد، باعث خواهد شد تا آن‌ها حضور در رده‌های بالای جدول را فعلاً فراموش کنند و درواقع عدم نتیجه‌گیری در این بازی می‌توانست سرآغاز تازه‌ای باشد برای مطرح‌شدن بسیاری از اعتراضات و انتقادات ریزودرشت، خصوصاً به کادر مدیریتی، همانطورکه در هفته‌های قبل نیز حتی باوجود کسب نتایج مطلوب به‌صورت خودجوش از سوی هواداران این تیم شاهد آن بودیم.

استقلال دریکی از شب‌های به‌یادماندنی ورزشگاه یادگار امام که به همت هواداران پرشور تراکتوری جایی برای سوزن انداختن هم نبود، توانست طلسمی هشت‌ساله را بشکند تا استراماچونی تبدیل به مرد اول هفته نهم لیگ نوزدهم شود.

این در حالی است که درخشش شیخ دیاباته با به ثمررساندن سه گل باعث شد تا تمام نگاه‌ها به‌سوی او جلب شود و کمتر از شوت دیدنی علی کریمی صحبتی به عمل بیاید، آن‌هم درست زمانی که  تراکتوری‌ها با وسعت دادن به دامنه حملاتشان به سمت دروازه استقلال، هر آن درصدد به ثمر رساندن گل تساوی بودند. شوت غیرقابل مهارعلی کریمی از پشت محوطه جریمه، آب سردی بود که  انگیزه‌های شاگردان دنیزلی و طرفداران تراکتور را به پایین‌ترین حد خودش تقلیل داد و بعد از همین گل بود که کم‌کم پر شورها ترجیح دادند ناامیدانه ورزشگاه را ترک کنند.

کریمی در حالی تیر خلاص را شلیک کرد که دقایقی پیش با یک پاس دقیق  روی زمین، پایه‌گذار گل سوم تیمش نیز شده بود و حالا می‌توان گفت او با این نمایشی که در این هفته‌های اخیر از خود نشان داده ، خیال استراماچونی را از داشتن یک هافبک مرکزی قابل‌اتکا راحت کرده است و قطعاً کریمی با ادامه همین روند می‌تواند یکی از ارکان موفقیت احتمالی استقلال در این فصل به شمار بیاید.

در واقع فوتبال روبه‌جلوی استقلال ،با توجه به تفکرات مربی این فصل باعث شده تا او به نسبت فصول قبل، قدری جلوتربیاید تا از خصوصیات شوت‌زنی خودش بتواند استفاده بیشتری را ببرد. امری که در سال‌های گذشته از او بیشتر به خاطر داشتیم و حالا می‌بینیم که کریمی در دو هفته متوالی با بهره بردن از همین حربه موفق به ثمر رساندن دو گل حساس شده است.

اما این نکته را هم باید اضافه کنیم که دردیدارمقابل تراکتور مهاجمان این تیم در چند نوبت، درست از پشت قوس محوطه جریمه بدون هیچ مزاحمتی اقدام به شوت‌زنی کردند که با عکس‌العمل‌های خوب سید حسین حسینی دروازه استقلال بسته نگه‌داشته شد و این انتقاد به او و مسعود ریگی با توجه به بازی خوب هرکدامشان تا حدی وارد است. چه‌بسا اگر هرکدام از آن ضربه‌ها تبدیل به گل می‌شد نتیجه شاید به شکل دیگری رقم می‌خورد. درواقع این دو هافبک مرکزی نباید به همین سادگی‌ها اجازه شوت‌زنی به بازیکنان تراکتور رامی دادند که خود کریمی به این امر بیشتر از هرکسی واقف است.

هافبک ملی‌پوش استقلال روز گذشته در تمرین این تیم واقع در مجموعه ورزشی انقلاب که با حضور سی دقیقه ای اهالی رسانه برگزار شده بود ، با توجه به نمایش خوبش در این هفته‌ها باروحیه تراز همیشه ظاهرشده بود اما گویا او هنوز هم خاطره تلخ از دست دادن پنالتی در دیدار مقابل پرسپولیس را در هفته چهارم فراموش نکرده است و این امر را می‌شود در عکس‌العمل‌های بعد از دو گل اخیرش متوجه شویم. ضمن اینکه او در مصاحبه بعد از دیدار مقابل پارس جنوبی هم گفته بود: «بعد از اتفاقاتی که در چند هفته گذشته افتاد روی دیدن هواداران را نداشتم و شرمنده آنان بودم. آن‌ها به من لطف زیادی داشتند از من حمایت کردند. اما من از آن‌ها خجالت می‌کشیدم و امیدوارم بتوانم با بازی‌های خوبی که انجام می‌دهیم دینم را به آنان ادا کنم.»

به نظرمی رسد حالا او با یک گل زیبا و یک پاس گل دقیق و حساب‌شده در دیدار مقابل تراکتور دیگر بهانه‌ای برای عدم بروز خوشحالی‌اش نداشته باشد چراکه روزهای به‌مراتب سخت‌تری در انتظار استقلال است و هواداران استقلال از او به‌عنوان یک بازیکن ملی‌پوش انتظار دارند تا با فراموش کردن هفته‌های کابوس وار ابتدای این فصل تمام تمرکزش را معطوف به 6 دیدار پیش رو کند که هرکدامشان برای استقلال حکم یک فینال را دارد و قطعاً وجود یک علی کریمی اماده و با روحیه می‌تواند برگ برنده هر تیمی به شمار بیاید.

گفتنی است استقلال تا پایان نیم‌فصل باید به ترتیب مقابل تیم‌های نفت آبادان، نساجی مازندران، سپاهان اصفهان، شهرخودرو، پیکان و شاهین بوشهر به میدان برود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d6gzp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پایان طلسم پیراهن مجیدی با شیخ دیاباته