تاریخ انتشار: 1398/08/17 23:44
کد خبر: 81536

عقب ماندن پرسپولیس کالدرون از تیم برانکو

اگر با خودتان رودربایستی نداشته باشید و در تقابل با ایده‌آل‌گرایی‌تان شک نمی‌کنید حتماً به این نکته اذعان دارید که پرسپولیس در اهواز فوتبال قابل قبولی ارائه نداد.
عقب ماندن پرسپولیس کالدرون از تیم برانکو

تیم کالدرون در فاز حمله چیز زیادی برای گفتن نداشت و مشکلی که در بیشتر مسابقات این فصلش مشهود بوده (کمبود موقعیت گل) و فقدان طراحی برای حملات سازمان‌دهی شده، بیننده تلویزیونی را آزار می‌داد. با این وجود پرسپولیس در اهواز دست پر از زمین بیرون آمد؛ اتفاقی که بارها از تکرار آن در مرکز خوزستان عاجز مانده است. فراموش نکنید تنها باخت پرسپولیس در فصل گذشته مقابل همین فولاد در اهواز (البته با اشتباه بزرگ داور مسابقه رضا کرمانشاهی) رقم خورده و برد در اهواز آنقدر مهم هست که برخی سه امتیاز را به پسروی فنی تیم کالدرون ارجح می‌دانند. با در نظر گرفتن این مهم شاید بد نباشد ببینیم تیمی که 10 بازی ابتدایی‌اش را انجام داده به لحاظ ریاضی چه نسبتی با قهرمان‌های سه فصل گذشته دارد. اگر می‌خواهید خلاصه‌اش را بدانید باید بگوییم این تیم چه از نظر سازماندهی فنی و فوتبالی چه آماری از تیم قهرمان سه فصل گذشته برانکو عقب‌تر است.

عقب ماندن از تیم برانکو در آمار

پرسپولیس با پیروزی دشوار در اهواز و در حالی که یک سوم مسابقات این فصلش به پایان رسید شرایط نسبتاً خوبی در جدول پیدا کرد اما باید دید تیمی که توسط برانکو و شاگردانش در سه فصل گذشته قهرمان شده بود در پایان هفته دهم چه عملکردی داشت و کجای جدول بود. پرسپولیس کالدرون از 10 بازی ابتدای فصل خود 6 برد، یک تساوی و سه باخت به دست آورده که در این تعداد بازی 11 گل زده و 5 گل هم دریافت کرده است.

پرسپولیس برانکو در لیگ شانزدهم از 10 بازی ابتدای فصل خود 6 برد و 4 مساوی داشت و بدون باخت بود. آن تیم در اولین قهرمانی برانکو که مقتدرانه‌ترینش هم بود در این تعداد بازی 12 گل زده و 3 گل خورده داشت. در پایان هفته دهم آن فصل پرسپولیس صدرنشین جدول بود. در لیگ هفدهم که باز هم پرسپولیس قهرمان شد از 10 بازی اول 23 امتیاز گرفت. آن تیم 7 برد، 2 مساوی و یک باخت داشت که 19 گل زده و 2 گل هم خورده بود. در پایان این مقطع هم پرسپولیس صدرنشین بود.

اما فصل قبل پرسپولیس از 10 بازی ابتدایی خود 5 برد و 5 مساوی به دست آورد یعنی 20 امتیاز داشت. سرخ‌ها در آن مقطع 11 گل زده و 4 گل خورده داشتند و در رده چهارم قرار گرفتند. البته این در شرایطی بود که بقیه تیم‌ها به خاطر صعود پرسپولیس به مراحل نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک، دو یا سه بازی بیشتر از تیم برانکو داشتند و این تیم با محدودیت بازیکن و فشردگی مسابقات از این پروسه سخت با سربلندی عبور کرد.

در واقع با نگاهی به آمار پرسپولیس در سه فصل گذشته مشخص می‌شود تیم کالدرون در پایان یک سوم ابتدایی فصل از هر سه فصلی که سرخ‌ها با برانکو قهرمان شدند امتیازهای کمتری جمع کرده است. تیم برانکو به ترتیب در لیگ‌های 18، 17، 16 که قهرمان شد بعد از انجام 10 بازی به ترتیب 20، 23، 22 امتیاز داشت اما تیم کالدرون از همین تعداد بازی 19 امتیاز گرفته است. در عین حال تیم برانکو در این سه فصل و در ده بازی ابتدایی به ترتیب بدون باخت، یک باخت و بدون باخت بود اما تیم کالدرون در 10 هفته ابتدایی سه بار بازنده بوده است.

تیم برانکو در سه فصل گذشته غیر از فصل قبل که 11 گل زد بهتر از خط حمله این فصل پرسپولیس گل زد. در خط دفاع البته شرایط پرسپولیس بد نیست. پرسپولیس این فصل در 10 بازی 5 گل خورده و در لیگ‌های شانزدهم تا هجدهم نیز به ترتیب 4، 6، 3 گل خورده بود.

 کالدرون یک امتیاز کم آورد

با برگزاری بازی فولاد حالا پرسپولیس یک سوم مسابقات این فصلش را برگزار کرده است. از سوی دیگر با پایان دومین مقطع 5 هفته‌ای سرخ‌ها در این فصل می‌توان درباره امتیازهای این تیم و میانگین لازم برای قهرمانی نظر روشن‌تری داد.

پرسپولیس با برد در اهواز به میانگین دو امتیاز از هر مسابقه در 5 بازی دوم رسید. سرخ‌ها در این مقطع یک باخت، سه برد و یک مساوی به دست آوردند و با 10 امتیاز از پنج بازی نمره قبولی گرفتند. با این حال تیم کالدرون در کل مسابقات همچنان یک امتیاز حد نصاب لازم برای ورود به جمع مدعیان قهرمانی عقب‌تر است.

کالدرون و پرسپولیس در 5 هفته ابتدایی 9 امتیاز گرفتند و با اینکه در 5 هفته دوم یک امتیاز بیشتر جمع کردند اما در نهایت یک امتیاز کم آوردند. آنها با 20 امتیاز و میانگین دو امتیاز از هر بازی حتماً شرایط بهتری در جدول و ادامه مسابقات داشتند اما شاید تساوی با ماشین سازی در خانه کار را خراب کرد.

تیم کالدرون در این فصل 11 امتیاز از دست داده است. سه باخت مقابل سه مدعی 9 امتیاز را پراند و مساوی خانگی مقابل ماشین سازی این عدد را به 11 رساند. اشتباهات داوری و تصمیم کمیته انضباطی برای محرومیت شجاع خلیل‌زاده، در امتیاز نگرفتن از بازی شهرخوردو تأثیر مستقیم داشت و پنالتی از دست رفته علیپور باعث شد پرسپولیس در خانه از پس ماشین سازی و خطیبی برنیاید.

در غیر این صورت پرسپولیس حداقل با تساوی در مشهد و پیروزی مقابل تیم خطیبی در حال حاضر می‌توانست حداقل سه امتیاز بیشتر داشته باشد و با عدد 22 هم در جدول جایگاه بهتری برای خودش دست و پا کند هم در نقش یک مدعی جدی برای قهرمانی قد علم کرده باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lovn8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 فتاحی: دوست داریم که فردا نقش جهان از هواداران سپاهان پر شود

فرزاد حمیدی: تساوی نتیجه عادلانه ای بود
در سخت ترین گروه ممکن قرار داریم؛