تاریخ انتشار: 1398/09/01 01:00
کد خبر: 80397

یک دلیل غیرمنتظره برای اهمیت مضاعف بازی پرسپولیس-نفت مسجدسلیمان

پرسپولیس فردا باید در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت مسجد سلیمان برود.
یک دلیل غیرمنتظره برای اهمیت مضاعف بازی پرسپولیس-نفت مسجدسلیمان

 این بازی برای سرخ‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که حداقل روی کاغذ در دسته مسابقات دشوار پرسپولیس قرار نمی‌گیرد و تیم کالدرون اگر سودای قهرمانی دارد، مطلقا نباید امتیازات این قبیل مسابقات خانگی را از دست بدهد. به علاوه زیاد گفته شده و همه هم می‌دانند که نفت مسجد سلیمان امسال تیم خوش‌فرم و یقه بگیری بوده که در 12مسابقه لیگی و حذفی‌اش متحمل هیچ شکستی نشده. یکی از خط تیره‌های جدول لیگ نوزدهم مربوط به تعداد باخت‌های این تیم است و آنها در جام حذفی هم با از پیش رو‌برداشتن گل‌گهر و شهر خودرو، به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده‌اند. دیگر دشواری قرمزها در این بازی هم آن است که پرسپولیس تا به حال در لیگ برتر هرگز موفق به شکست دادن نفت مسجد سلیمان نشده و این موضوع برای قهرمان سه دوره قبلی شکل یک طلسم را پیدا کرده است.
بازی روز جمعه اما از یک جهت دیگر هم حساسیت مضاعف پیدا کرده؛ جایی که سایه امیر قلعه‌نویی به‌عنوان رقیب اصلی این سالیان پرسپولیس بر سر این مسابقه سنگینی می‌کند. در حقیقت طی هفته‌های گذشته جدل لفظی سختی بین قلعه‌نویی و مهدی تارتار (سرمربی نفت مسجد سلیمان) درگرفت که ناخودآگاه پای پرسپولیس را هم به این جنجال باز کرد. پس از اینکه در هفته چهارم شاگردان تارتار با ارائه یک بازی تدافعی توانستند یک امتیاز بیرون از خانه برابر سپاهان بگیرند، امیر قلعه‌نویی به سبک بازی تیم حریف طعنه زد و در مقابل مهدی تارتار هم گفت: «ما مثل بعضی مربیان نیستیم که فقط مهاجم بلندزن بخریم و برایش توپ بریزیم. ما روی کارمان مطالعه می‌کنیم.» پس از آن تارتار آرام گرفت، اما قلعه‌نویی که نشان داده به آسانی از کنار چنین بحث‌هایی نمی‌گذرد، بارها و بارها به سرمربی نفت مسجد سلیمان کنایه زد. تارتار که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد، پارسال برای این تیم آرزوی قهرمانی کرد و همین بهانه‌ای شد تا امیر مکررا بگوید: «قبلا با تیم‌های دیگر جلوی قهرمانی استقلال را گرفته‌ام. مثل بعضی مربیان نیستم که برای تیم‌های دیگر آرزوی قهرمانی کنند و رفت و برگشت به آنها ببازند.» 
به این ترتیب کسب نتیجه مناسب در بازی جمعه برابر پرسپولیس، این بار برای تارتار مهم‌تر و حیثیتی‌تر از هر زمان دیگری شده است. او می‌داند اگر به هر کیفیتی نخستین باخت فصلش را جلوی پرسپولیس تجربه کند، بار دیگر در کانون کنایه‌های مستقیم و غیرمستقیم سرمربی سپاهان قرار می‌گیرد. درست به همین دلیل هم هست که تارتار این بار ادبیات متفاوتی پیدا کرده و طی روزهای گذشته چندین مرتبه از آرزویش برای شکست‌دادن پرسپولیس سخن گفته؛ هرچند خود او می‌داند تحقق این‌رؤیا در آزادی آسان نیست. به این ترتیب جمعه3نفر با هم می‌جنگند؛ کالدرون، تارتار و البته امیر قلعه‌نویی که با یک برنامه‌ریزی دقیق از خیلی وقت پیش سایه‌اش را روی این بازی انداخته است!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36jgzy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو: به چیزی غیر از پرسپولیس فکر نمی‌کنم