تاریخ انتشار: 1398/09/13 01:32
کد خبر: 79279

پنج شنبه؛ یک روز خاص برای رحمتی و استقلال

استقلال و هوادارانش پنجشنبه میزبان شهر خودرو و البته یک چهره آشنا هستند. مهدی رحمتی که سال‌ها دروازه‌بان استقلال بوده این بار قرار است مقابل تیم محبوبش بایستد و مانع گلزنی خط حمله آماده این روزهای تیم استراماچونی شود.
پنج شنبه؛ یک روز خاص برای رحمتی و استقلال

برای رحمتی ایستادن مقابل استقلال حس غریبی خواهد داشت. او در آخرین دوره حضورش در ترکیب آبی‌ها، کاپیتان تیم بود و نقشی فراتر از یک بازیکن داشت. در دوره مدیریت افشارزاده، رحمتی قراردادی سه ساله امضا کرد تا نشان بدهد می‌خواهد فوتبالش را با پیراهن این تیم تمام کند، ولی اتفاقات طوری رقم خورد که او در پایان فصل گذشته چاره‌ای جز ترک تیم نداشت.
بخشی از ناکامی استقلال با شفر به نام بازیکنان قدیمی بخصوص رحمتی نوشته شد و آنها متهم شدند که منافع شخصی را به منافع تیم ترجیح داده‌اند. عملکرد رحمتی هم از نظر برخی هواداران و کارشناسان بی‌نقص نبود و بیش از همه از او بابت خروج نکردن از دروازه انتقاد می‌شد. در روزهای پرتلاطم لیگ هجدهم شفر در مقاطعی حسینی را به رحمتی ترجیح داد و در بین هواداران هم بحث‌هایی درباره اینکه کدام شماره یک شایسته‌تری است در گرفت.
مجموعه این اتفاقات رحمتی را در پایان لیگ هجدهم در موضع ضعف قرار داد و گفته می‌شد حسینی شرط تمدید قرارداد را جدا شدن این دروازه‌بان باتجربه قرار داده. در چنین شرایطی پیشنهاد شهر خودرو که پس از نتایج درخشان فصل گذشته و صعود به پلی‌آف لیگ قهرمانان به دنبال یک دروازه‌بان باتجربه می‌گشت، با موافقت رحمتی روبه‌رو شد و او به مشهد رفت. قطعاً او ترجیح می‌داد در استقلال بماند، ولی کاهش تدریجی محبوبیتش و نیمکت‌نشینی می‌توانست پایان خیلی تلخی در این تیم برایش رقم بزند.
در شروع لیگ نوزدهم که استقلال نتوانست نتایج خوبی بگیرد، گروهی معتقد بودند که جدایی رحمتی اشتباه بوده و حسینی بدون رقیب جدی نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، ولی این دروازه‌بان هم مثل سایر بازیکنان تیم با گذشت چند هفته توانست فرم خوبی پیدا کند تا خیال هواداران راحت شود.
رحمتی پس از جدایی ناخواسته‌اش ترجیح داد روی فوتبال تمرکز کند و تا امروز درباره اتفاقات و حاشیه‌هایی که در استقلال به وجود آمد صحبت نکرده. او در هر یازده بازی شهر خودرو درون دروازه بوده و تنها چهار گل دریافت کرده است. رحمتی در 7 بازی تیمش گلی دریافت نکرده که عملکرد خیلی خوبی محسوب می‌شود. با این حال اوضاع در بازی اخیر مقابل صنعت نفت آبادان خوب پیش نرفت و تیم مشهدی در خانه با یک گل شکست خورد.
گروهی معتقد بودند که رحمتی می‌توانست در این صحنه واکنش بهتری داشته باشد، ولی فنایی، مربی دروازه‌بان‌های شهر خودرو در این باره گفت: «فکر نمی‌کنم در این صحنه‌ دروازه‌بان مقصر محسوب شود. تیم ما چند هفته بود که گلی دریافت نکرده بود و در گلی که خوردیم توپ پس از برخورد به مدافعان کمانه کرد و درون دروازه قرار گرفت.»
فنایی درباره عملکرد این فصل رحمتی اضافه کرد: «ما در این فصل فقط چهار گل خوردیم و به غیر از گل بازی با نفت مسجدسلیمان مهدی در هیچ‌کدام از گل‌ها مقصر نبود. مهدی در شش هفت بازی همیشه جزو نفرات خوب و عالی تیم بوده و بارها با سیوها و عملکرد خوبش توانسته ناجی باشد و تیم را در بازی نگه دارد. من از همه نظر چه فنی چه اخلاقی از او راضی هستم. البته این را هم بگویم که در فوتبال پیش می‌آید که دروازه‌بان اشتباهاتی داشته باشد ولی این موضوع چیزی از ارزش‌های او کم نخواهد کرد.»
البته بازی استقلال شاید با یازده بازی قبلی شهرخودرو قابل مقایسه نباشد. این بازی برای رحمتی حساسیت بیشتری دارد و علاوه بر آن تیم استراماچونی هم در وضعیت خیلی خوبی به سر می‌برد. استقلال با 25 گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد و در 8 بازی اخیرش در این مسابقات توانسته حداقل دو گل بزند.
استقلال که مقابل سپاهان سه امتیاز را در آخرین لحظه از دست داد و نتوانست برای هفتمین بازی متوالی برنده شود، در این بازی انگیزه زیادی دارد تا شهرخودرو را ببرد و حریفش را در جدول پشت سر بگذارد.
انتظار می‌رود رحمتی پنجشنبه در ورزشگاه آزادی روز سختی داشته باشد. سانترهای وریا و میلیچ نقش مهمی در حملات استقلال دارد و این توپ‌های بلند و حضور سرزنی مثل دیاباته می‌تواند کار این دروازه‌بان را خیلی سخت کند.
دوئل راه دور رحمتی و حسینی دیگر نکته جالب این بازی خواهد بود. دروازه‌بان استقلال در این فصل 12 گل دریافت کرده، ولی با توجه به فراز و نشیب این تیم و مشکلاتی که در دفاع داشته و هنوز کاملاً برطرف نشده نمی‌توان او را بابت این آمار خیلی سرزنش کرد.
با همه اینها انتظار می‌رود که رویارویی رحمتی مقابل استقلال در فضای دوستانه‌ای باشد و این امیدواری وجود دارد که رقابت ورزشی بیش از حاشیه‌ها مورد توجه قرار بگیرد. شنیده می‌شود هواداران استقلال تصمیم گرفته‌اند سنت میزبانی را بجا بیاورند و هوای رحمتی را در بازگشت به ورزشگاه آزادی داشته باشند. این بازی فرصتی برای پایان اختلافی است که پس از جدایی پرماجرای او در استقلال به وجود آمد، با این حال رقابت او و حسینی و البته استقلال و شهرخودرو تمام نمی‌شود و انتظار می‌رود تا پایان فصل ادامه داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d6nmw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 دو خبر خوش برای استقلالی‌ها و استراماچونی از تهران و مشهد