تاریخ انتشار: 1398/09/13 15:29
علیپور ؛آقای گلی که باید خون بریزد
کد خبر: 79237

آیا اصرار کالدرون برای جذب مهاجم منطقی است؟

عملکرد بازیکنان پرسپولیس در خط حمله اثرگذاری مستقیمی روی نتایج این تیم دارد و کالدرون دائما روی نیاز تیمش به بالاتر رفتن دقت مهاجمان و خروج آنها از افت تاکید می کند.
 آیا اصرار کالدرون برای جذب مهاجم منطقی است؟

 مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، این فصل از رقابت ها را با تغییر مهمی آغاز کرد؛ علی رغم حفظ اکثر بازیکنان، پرسپولیس سرمربی چند فصل اخیرش را از دست داد و به جای برانکو، گابریل کالدرون روی نیمکت سرخ های پایتخت نشست.

کار سرمربی آرژانتینی در پرسپولیس دشوار به نظر می آمد و به همین شکل هم آغاز شد. سرخپوشان در پایان یازده هفته از لیگ برتر، در رتبه چهارم جدول قرار دارند و برای رسیدن به رتبه فصول قبل خود نیاز به کنار زدن رقبای سرسخت و قدرتمندی دارند.

جدا از روند امتیازگیری خوب تیم های رقیب، پرسپولیس با مشکل بزرگی در خط حمله خود دست و پنجه نرم می کند که تا این مقطع از لیگ هم اگر چنین مسئله ای وجود نداشت، احتمالا رتبه و امتیاز بهتری در اختیار این تیم بود.

سرخ های پایتخت، در یازده هفته لیگ برتر موفق به زدن 11 گل شده اند. اگر 5 گلی را که مربوط به تک بازی مقابل شاهین بوشهر است کنار بگذاریم، این تیم در 10 بازی باقیمانده فقط 6 گل زده که اصلا آماری در حد یک تیم مدعی برای عنوان قهرمانی نیست.

امید اصلی پرسپولیسی ها برای گلزنی، مانند یکی دو فصل اخیر، به علی علیپور است. آقای گل لیگ هفدهم و بهترین گلزن پرسپولیس در دو سال گذشته، امسال افت محسوسی در عملکرد خود داشته و به جز شاهین بوشهر، به هیچ تیم دیگری گل نزده است. علیپور همچنین دو پنالتی را هم مقابل ماشین سازی در دیدارهای لیگ و حذفی از دست داده که هدر رفتن یکی از آنها، به قیمت تعویض یک برد با تساوی تمام شد.

دیگر مهاجمان پرسپولیس هم نتوانستند گرهی از مشکلات گلزنی این تیم باز کنند. در راس این نفرات، براندائو جونیور بود که با انتقاد شدید تمام اهالی فوتبال روبرو شد و سرانجام با فسخ قرارداد، به همکاری با پرسپولیس پایان داد. مهدی عبدی و امیر روستایی هم هنوز مهره های قابل اتکای کالدرون برای تمام بازی ها نیستند. این وضعیت، بار دیگر یادآور می شود که علی علیپور اصلی ترین گزینه پرسپولیس در خط حمله است.

این روزها شرایط علیپور به قدری برای پرسپولیس حیاتی است که گلزنی هایش این تیم را به صدر جدول نزدیک تر می کند و نا آمادگی او می تواند به صورت مستقیم باعث از دست رفتن امتیازات شود. تردیدی نیست که عملکرد علی علیپور در خط حمله در دراز مدت روی ارزیابی ها از روند نتیجه گیری گابریل کالدرون هم تاثیر می گذارد. به همین دلیل است که سرمربی پرسپولیس تا کنون مصاحبه های زیادی درباره آماده نبودن مهاجمانش کرده و نسبت به دقت پایین آنها در امر گلزنی انتقاد کرده است.

علی علیپور

البته درباره انتقادها، اشاره به این نکته لازم است که مهم ترین عامل بازگرداننده روحیه بازیکنان، سرمربی تیم است و خود او می بایست بازیکنانی چون علیپور را دوباره به حد بالای توانایی و شکوفایی برگرداند.

کالدرون اخیرا در صفحه اینستاگرام هم فعال شده و مواردی را با دنبال کنندگان خود که عمدتا هواداران پرسپولیس هستند، به زبان فارسی در میان می گذارد. آخرین مطلبی که در صفحه او منتشر شده، اشاره به آمار بالای شوت زنی در پرسپولیس است. او گفته تیمش در هر بازی به صورت میانگین بیش از 13 شوت به سمت دروازه حریفان می زند و در فوتبال اروپا، از هر 5 شوت، یکی گل می شود. لذا بر پایه آمار، پرسپولیس از نظر تعداد شوت وضعیت مناسبی دارد و باید بیشتر از این به تیم های مقابل خود گل بزند اما دقت پایین در ضربات آخر، سرخپوشان را در این امر ناکام گذاشته است؛ موضوعی که کالدرون قبلا گفته بود کاری برای آن نمی تواند بکند و اثرات حضور وی در پرسپولیس، در تعداد شوت ها مشخص است اما خود سرمربی نمی تواند توپ ها را تبدیل به گل کند.

در مجموع هرچند بعضی مواقع لحن سرمربی پرسپولیس درباره مهاجمان تیمش عجیب بوده، اما تاثیر آمادگی بازیکنان خط حمله در نتیجه گیری او به قدری بالاست که او رتبه پرسپولیس و آینده خود و تیمش را در گرو دقت بازیکن ها در خط حمله می بیند و به همین دلیل تاکید فراوانی بر موضوع گلزنی دارد تا این آمار ضعیف و غیر قابل قبول تیمش بهبود پیدا کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m5byy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مشکل پرسپولیس برای جذب ۲ مهاجم خارجی