تاریخ انتشار: 1398/09/13 18:14
کد خبر: 79218

رجب‌زاده: بازی با پرسپولیس برای ذوب‌آهن حیاتی است

کارشناس فوتبال ایران گفت: با توجه به شرایط خاصی که برای کادرفنی ذوب‌آهن وجود دارد بازی این تیم با پرسپولیس خیلی حساس و حیاتی است.

مهدی رجب‌زاده که سابقه سال‌ها بازی در فوتبال ایران و ذوب‌آهن را در کارنامه فوتبالی خود دارد راجع به بازی فردای ذوب‌آهن و پرسپولیس گفت: ذوب آهن در هفته‌های سپری شده از لیگ شرایط خوبی نداشت تا اینکه مسئولان این باشگاه تصمیم گرفتند برای ادامه کار کادرفنی جلساتی را تشکیل دهند و در آخر شرایطی خاص را برای آنها در نظر گرفتند. بعد از آن ذوب آهن در دو بازی اخیر خود یک برد و یک تساوی کسب کرد و تا اینجای کار به شرایطی که باشگاه تا پایان نیم فصل برای ادامه کار کادرفنی‌اش در نظر گرفته نزدیک شده است.

بازی با پرسپولیس بازی مهم برای ذوب‌آهن و کادرفنی است
وی افزود: کسب 4 امتیاز کمی شرایط ذوب‌آهن را در جدول بهبود بخشید و حالا این تیم باید در یک نبرد سخت به مصاف پرسپولیس برود. دیداری که پیروزی در آن می‌تواند ذوب‌آهن را در مسیر خوبی قرار دهد و قطعا شکست در آن هم اصلا برای ذوبی‌ها اتفاق خوبی نخواهد بود و فشار روانی زیادی را روی این تیم و کادرش بوجود خواهد آورد. پس نتیجه می‌گیریم که این بازی برای تیم میزبان خیلی حساس و حیاتی است و اصلا دوست ندارد بازنده این مسابقه باشد. امیدوارم ذوب آهن با شکست پرسپولیس شرایط بهتری برای ادامه فصل پیدا کند چرا که واقعا جایگاه فعلی این تیم در جدول در شأن تیم و هواداران نیست.

حذف ذوب‌آهن از لیگ قهرمانان خیلی تلخ بود
رجب‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا ذوب‌آهن با علیرضا منصوریان در فصل جاری پیشرفت فنی داشته یا نه؟ عنوان کرد: جایگاه تیم‌ها در جدول مسابقات نشان دهنده بازدهی آنها است. ذوب‌آهن تا همین دو هفته پیش در انتهای جدول قرار داشت و شرایطش از نظر نتیجه‌گیری واقعا بحرانی بود. در این ناکامی دلایل زیادی دخیل بودند که نمی‌خواهم در شرایط فعلی به آنها بپردازم اما قطعا از این تیم و مهره‌های خیلی خوبی که در اختیار دارد انتظار بیشتر از اینها بود.

وی ادامه داد: منصوریان و کادرش نیم فصل گذشته کارشان را شروع کردند و فصل قبل هم توانستند راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان شوند. در فصل جاری بعد از حذف ذوب‌آهن از لیگ قهرمانان که خیلی تلخ هم بود این تیم روند خوبی در پیش نگرفت و الان دو بازی است که شرایط نسبتا خوبی پیدا کرده است. در بازی با فولاد اگرچه برنده شد اما در بازی با نفت مسجد سلیمان به مراتب بهتر بازی کرد. در کل این تیم ابتدا سعی می‌کند در هر بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد و بعد روی ضربات ایستگاهی و خلاقیت‌های فردی به گل برسد. باید به سیستم و تاکتیک هر تیمی احترام گذاشت.

سایه تیم برانکو بر پرسپولیس و برخی بازیکنانش سنگینی می‌کند
وی با اشاره به وضعیت پرسپولیس و نوع بازی این تیم خاطرنشان کرد: پرسپولیس بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره کاملا موفق با برانکو ایوانکوویچ و کسب سه عنوان قهرمانی پی در پی به دست گابریل کالدرون سپرده شد تا بلکه او هم همین مسیر را ادامه دهد. سرمربی آرژانتینی به واسطه عدم شناختی که از تیمش و فوتبال ایران داشت نتوانست در نتیجه گیری موفق عمل کند. شاید این مسئله بیشتر به این خاطر بود که سایه تیم برانکو همچنان بر تیم کالدرون سنگینی می‌کرده و می‌کند. این مسئله در هواداران پرسپولیس  و حتی برخی از بازیکنان هم دیده می‌شود و طرفداران همچنان انتظار دارند تیمشان در کورس قهرمانی باشد و بازی‌های جذابی ارائه دهد. این موضوع کار کالدرون را به مراتب سخت‌تر کرده و باید به او فرصت داد تا برنامه‌هایش را پیش ببرد. برانکو هم در بدو ورودش به پرسپولیس خوب نتیجه نگرفت اما رفته رفته تیمش را به جایگاه بالایی رساند.

پرسپولیس در بدترین شرایط هم حریف قدری است
رجب‌زاده با تاکید بر اینکه پرسپولیس همیشه پرسپولیس است، گفت: به عنوان بازیکن بارها مقابل پرسپولیس و استقلال بازی کرده‌ام و خوب می‌دانم که این دو تیم در بدترین شرایط‌شان هم تیم قدری هستند و برای برد به میدان می‌روند. تیم‌هایی که میلیون‌ها هوادار هستند همیشه محکوم به نتیجه گیری بوده و خواهند بود. قطعا ذوب‌آهن بازی راحتی مقابل پرسپولیس ندارد و توقع از تیم کالدرون نزد هواداران و اهالی فوتبال بالاست. امیدوارم یک بازی جذاب و تماشایی را شاهد باشیم.

شاید کالدرون هم مثل استراماچونی باشد
کارشناس فوتبال کشورمان راجع به صحبت‌های اخیر محمدحسن انصاری‌فرد مبنی بر اینکه او انتظار دارد کالدرون تیمش را در کورس قهرمانی نگه دارد و اینکه این مسئله نشان می‌دهد جایگاه کالدرون همانند منصوریان متزلزل است. یادآور شد: در هر باشگاهی وقتی تیمی نتواند از لحاظ نتیجه‌گیری، مجموعه باشگاهش و هواداران را راضی کند شرایط برای ادامه کار سرمربی‌ سخت خواهد شد. قطعا باشگاه پرسپولیس و هوادارانش از تیمشان انتظار زیادی دارند و کالدرون هم بر این مسئله واقف است. اگرچه من اعتقاد دارم باید به مربیانی که تازه وارد فوتبال ایران می‌شود فرصت داد. شاید تا چند هفته پیش همه فکر می‌کردند استقلال با استراماچونی مدعی نخواهد بود اما الان این تیم بهترین فوتبال را ارائه می‌دهد. شرایطی که پرسپولیس هم شاید با کالدرون پیدا کند و این مربی مثل استراماچونی خوب از آب در بیاید. باید این روزنه امید را در تیم کالدرون ببینیم و روند حرکتی این تیم مثبت باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rokdy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رجب زاده: کاری ندارم چه اتفاقی در بازی استقلال می افتد / در ایران همه چیز شبیه هم است