تاریخ انتشار: 1398/10/26 19:21
کد خبر: 74350

کالدرون: در ایران با پول دادن میانه خوبی ندارند!

نشریه آاس اسپانیا در مصاحبه با په په لوسادا (بدنساز گل گهر) و گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس به مشکلاتی که تحریم‌ها در فوتبال ایران ایجاد کرده اند پرداخت.
کالدرون: در ایران با پول دادن میانه خوبی ندارند!

 شرایط در ایران پس از ترور سردار قاسم سلیمانی به دست آمریکا پر تنش و بحرانی شد. شهادت سردار سلیمانی اختلافات بین ایران و آمریکا را شدت بخشید و باعث مقابله به مثل ایران شد. حملات موشکی به یکی از پایگاه‌های آمریکا در عراق، پاسخ ایران به ترور قاسم سلیمانی بود. اما از ماه‌ها پیش و به دلیل تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران، بسیاری از بانک‌های اروپایی حساب ایرانی‌ها را بسته و انتقال پول به اروپا با مشکلات فروانی مواجه شده است. تحریم‌هایی که تاثیر خود روی فوتبال ایران و مربیان خارجی شاغل در این کشور را نیز گذاشته است.

په په لوسادا بدنساز باشگاه گل گهر سیرجان در مورد اتفاقات اخیر در ایران می‌گوید: «هفت ژانویه قرار بود به ایران برگردم. بلیت گرفتم و قرار بود به تهران پرواز کنیم که اطلاع دادند به دلیل ترور سردار سلیمانی، پرواز‌ها به ایران کنسل شده است. به هتل رفتم و فردای همان روز شنیدم که هواپیمای اوکراینی سرنگون شده است. به باشگاه اطلاع دادم که تا شرایط آرام نشود، به ایران بر نمی‌گردم، ولی یک هفته بعد و با آرام شدن اوضاع برگشتم. شرایط لیگ ایران عادی و طبیعی است. فعلا در تعطیلات زمستانی هستیم و نیم فصل دوم به زودی شروع خواهد شد، اما مشکلات مالی در ایران پابرجاست. به ما گفته اند که در کشور‌هایی مثل امارات، قطر و ترکیه حساب باز کنیم و از این طریق دستمزد ما پرداخت خواهد شد، اما در عمل، تحریم‌های آمریکا باعث شده تا پرداختی‌ها به موقع صورت نگیرد.»
در همین رابطه می‌توان به سرنوشت گابریل کالدرون در ایران نیز اشاره داشت.


دوران حضور کالدرون سرمربی آرژانتینی در پرسپولیس ایران تنها شش ماه به طول انجامید و او به همراه دستیارانش خواکین خیل و اینیگو والنسیا ایران را ترک کردند. پرسپولیس نایب قهرمان سال ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا، رکورد حضور ۱۰۰ هزار نفری را در یک بازی آسیایی را در اختیار دارد و تیمی پرطرفدار محسوب می‌شود.
مشکل اصلی، اما در پرداختی باشگاه به این مربی بود و همین سبب قطع همکاری طرفین شد.

نشریه آاس گزارش خود در مورد کالدرون را اینگونه شروع می‌کند و سپس به نقل از خود وی می‌نویسد: «پرسپولیس از بزرگترین باشگاه‌های ایران و تیمی مردمی است، اما باشگاهی است که با پول پرداخت کردن میانه‌ای ندارد. ما ۳۰ درصد قراردادمان را گرفتیم و نصف همین را نیز ۵ روز پیش پرداخت کردند. ما شش ماه هیچ پولی دریافت نکردیم، ولی به احترام بازیکنان و هواداران که همیشه به ما لطف داشتند، تصمیم گرفتیم تا ماه ژانویه صبر کنیم. نمی‌خواستم در کوران بازی‌ها تیم را ترک کنم و صبر کردیم تا شاید باشگاه مشکلاتش را حل کند.»

کالدرون ادامه می‌دهد: «همیشه می‌گفتند که ما مشکل مالی داریم، ولی آن را حل خواهیم کرد. برای من تصاویر چک‌هایی را فرستادند، ولی هرگز آن‌ها را دریافت نکردم. مشکلات ایران با ایالات متحده؟ من و دستیارانم هیچ مشکلی در ایران نداشتیم و همیشه از خوبی‌های فوق العاده این کشور صحبت کرده ام. ما کاری به مشکلات بین المللی ایران نداشتیم و از این ناحیه آسیبی به ما وارد نشد.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27zaqe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مقایسه کارنامه یحیی گل محمدی و کالدرون در پرسپولیس

کالدرون- پرسپولیس؛  آزمون وفاداری
به زودی همه چیز مشخص می شود؛