تاریخ انتشار: 1398/10/29 21:06
کد خبر: 74005

باشگاه استقلال در حال مذاکره با یک هافبک خارجی است

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین آخرین وضعیت آبی‌پوشان صحبت‌های تازه‌ای را مطرح کرد.
باشگاه استقلال در حال مذاکره با یک هافبک خارجی است

تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر سلب میزبانی از باشگاههای ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان، سبب شده تا اهالی فوتبال اعم از بازیکن ، مربی و مدیر به این اتفاق واکنش نشان دهند و اغلب آنها با مطرح کردن بحث زورگویی و سیاسی کاری سران فوتبال آسیا، خواستار کناره‌گیری تیم های ایرانی از این پیکارها شوند.

علی فتح‌الله‌زاده عضو هیئت مدیره استقلال اما، معتقد است که فوتبال ایران برای جلوگیری از عملیاتی شدن این تصمیم AFC باید وکلای سرشناسی را استخدام کند.

مدیر باشگاه استقلال در گفت‌وگویی با ما شرکت کرده که متن صحبت های وی  را در ادامه می خوانید:

این بحرینی برای تیم ملی نقشه کشیده است!

ریشه تمام اتفاقات اخیر و تصمیم زورگویانه کنفدراسیون فوتبال آسیا، در منطقه غرب است. کشورهای حاشیه خلیج فارس با یک نگرش مشخص و تحت فرماندهی سعودی ها دست به چنین اقداماتی می زنند. با آمدن شیخ سلمان، کلاس فوتبال در آسیا پایین آمد. این بحرینی از حالا برای تیم ملی ایران و مسابقات مقدماتی جام جهانی نقشه کشیده است و می خواهد این ماجرا را مستمسکی قرار دهد برای آن مسابقات و سلب میزبانی از تیم ملی. شما فوتبال آسیا قبل از آمدن این فرد را با امروز مقایسه کنید تا ببینید چقدر سطح کار پائین آمده است. او هنوز درک نکرده جایگاه فوتبال ایران در آسیا کجاست. قبل از آمدن شیخ سلمان چه افرادی در راس کنفدراسیون بودند و حالا چه کسانی هستند. ما در آن روزهایی که اینها زورگویی کردند و میزبانی را از تیم های ایرانی گرفتند، نباید سکوت می کردیم تا جسارت پیدا نکنند و امروز دست به چنین اقدامی نزنند.

فدراسیون وکیل بین المللی استخدام کند

ما در این شرایط بجای حرف های احساسی و محکوم کردن در وادی شعار باید عمل کنیم و کار را حساب شده و عملیاتی پیش ببریم. فدراسیون باید با استخدام وکلای بین المللی و سرشناس خارجی کار را به دادگاه عالی ورزش( CAS) بکشاند و در این مسیر از فیفا هم کمک بگیریم. ما با همین آمریکای جنایتکار هم بویژه قبل از آمدن ترامپ قمار‌باز، در زمینه های ورزشی مراوداتی داشتیم و حتی در همین سالهای اخیر نیز ورزشکارانی از آمریکا به ایران آمدند و مسابقه دادند و ورزشکاران ما هم به آنجا رفتند و کسی در بین آمریکایی ها به خودش اجازه نمی داد بگوید ایران نا امن است، حالا این آقای بن سلمان و دار و دسته اش چگونه به خودشان اجازه می دهند چنین صحبت های واهی و بی پایه و اساسی را مطرح کنند؟ ما نباید بر اصول خود پا بگذاریم و اتفاقا از 4 باشگاه ایرانی هم تشکر می کنم که بخوبی در برابر این زورگویی موضع گیری کردند.

چرا به کشورهای شرقی رای ندهیم؟

اتفاقات اخیر نشان می دهد که در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس، حتی در بین آنهایی که ادعای دوستی با ما دارند هم هستند کشورهایی که در چنین مواقعی علیه فوتبال ما رای می دهند و عجیب است که در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا ما به سمت همین کشورها گرایش داریم و رای خود را به آنها می دهیم، در حالیکه عملا سودی برای ما ندارند. ما باید به سمت فوتبال شرق آسیا برویم و با کشورهای ژاپن و کره و چین و ... ارتباط برقرار کنیم و اگر هم قرار است در انتخاباتی رای بدهیم به آن کشورها باشد.

طی چند روز 11 میلیارد به استقلال تزریق شد

خدا را شکر استقلال به آرامش نسبی رسیده است و بعد از آن همه اتفاق حاشیه ای حالا بازیکنان و مربیان به کار خود در کمال آرامش ادامه می دهند. هواداران عزیز ما دیدند که استقلال داشت به سمتی می رفت که دو بازیکن ارزشمند خود یعنی دیاباته و میلیچ را از دست بدهد اما با درایت مدیران باشگاه و بخصوص جناب خلیل زاده، کارها جلو رفت و یک مربی خیلی خوب خارجی هم به کادر فنی اضافه شد تا به سرمربی ما کمک کند. در همین مدت کوتاه که مشغول به کار شده ایم، اتفاقات مثبتی رخ داده است. طی چند روز گذشته مبلغی در حدود 11 میلیارد تومان به باشگاه تزریق شد و فقط 3 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات دیاباته و میلیچ در نظر گرفته شد.

یک خارجی در راه است

یک بازیکن خارجی برای عقد قرارداد با استقلال به ایران آمد و چون در پایش پلاتین بود باشگاه وی را جذب نکرد و از حالا هم اگر بازیکنی مورد نظر سرمربی محترم تیم باشد باشگاه باب مذاکره با او را می گشاید. در حال حاضر هم باشگاه در حال مذاکره با یک هافبک خارجی است و اگر توافقات نهایی شود به ایران می آید.

چرا مجیدی سرپرست تیم را انتخاب کرد؟

در اینکه انتخاب سرپرست تیم از وظایف مدیرعامل است شکی وجود ندارد اما در این یک مورد خاص با توجه به درخواست آقای مجیدی و برای آنکه هماهنگی و یکدلی بیشتری در کادر باشد، باشگاه با حضور آقای رمضانی موافقت کرد. ایشان (رمضانی) از خانواده ای استقلالی و از خانواده آقای حجازی است و مسلما حضورش به تیم کمک می کند. حالا برخی پیشکسوتان محترم انتقاداتی داشته اند اما به نظر من باید بدور از حواشی اجازه داد تا این کادر در آرامش، استقلال را به سمت موفقیت پیش ببرد.

درباره شکایت استراماچونی اطلاعاتی ندارم

درباره این موضوع که پرونده آقای استراماچونی در چه مرحله ای است و آیا وی شکایت کرده یا نه، اطلاعی ندارم و نمی دانم قرارداد ایشان به چه صورت بوده و باید از آقای فتحی در اینباره سوال بپرسید.

مفید نباشم نمی‌مانم

کار من در تمام سالهایی که در فوتبال حضور داشته ام کار اجرایی بوده است. برخی ایراد می گیرند که اگر در استقلال هیچکاره هستی چرا جدا نمی شوی؟ بنده استقلالی هستم و شک نکنید اگر احساس کنم اینجا هیچکاره هستم جدا می شوم. اگر به این باور برسم که مفید نیستم یک دقیقه هم نمی مانم. البته شما تاثیرات هیئت مدیره در اتفاقات اخیر باشگاه را دیده اید و مسلما وقتی افراد کار بلد در هیئت مدیره باشند می توانند تاثیرات خود را حتی در کوتاه مدت نشان دهند.

احتمالا یک نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شود

تا جایی که بنده می دانم وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر با چند گزینه برای حضور در هیئت مدیره باشگاه در حال مذاکره هستند و بعد از آنکه بررسی های لازم انجام شود، یک نفر از آنها به باشگاه اضافه می شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2avp9g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جلسه فتح‌الله‌زاده و خلیل‌زاده در باشگاه استقلال