تاریخ انتشار: 1398/11/08 09:35
کد خبر: 73048

قاسمپور: ظرفیت و تحمل باخت را نداریم/ باید احکام کمیته انضباطی سنگین و بازدارنده باشد

کارشناس فوتبال گفت: برای مقابله با بی فرهنگی در فوتبال باید احکام سنگین و بازدارنده انضباطی وضع شود اما از اساتید دانشگاه نیز برای کاهش این رفتارها کمک گرفته شود.
قاسمپور: ظرفیت و تحمل باخت را نداریم/ باید احکام کمیته انضباطی سنگین و بازدارنده باشد

ابراهیم قاسمپور در مورد سنگ‌پرانی و فحاشی دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی گفت:‌متأسفانه این اتفاقات تلخ و ناگوار فقط مختص یک تیم و دو تیم یا یک شهر و دو شهر نیست. بارها در شهرها و استان‌های مختلف این حرکات ناشایست رخ می‌دهد از تهران گرفته تا خوزستان و از اصفهان تا تبریز. متأسفانه باید بگویم ظرفیت و تحمل باخت را نداریم و حتی گاهی به خاطر یک اشتباه داور که به سود یا ضرر یک تیم رخ می‌دهد شاهد اتفاق چنین حرکات ناگوار هستیم.

وی افزود: همیشه می‌گویم مردم با فرهنگی هستیم اما در خیابان‌ها اشغال و آب دهان می‌اندازیم، شیشه نوشابه را در خیابان رها می‌کنیم و ... در ورزشگاه هم همین شرایط حاکم است. متأسفانه رفتارهای غیر ورزشی و ضد اخلاقی داریم.

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه احکام تنبیهی بازدارنده نیستند، عنوان کرد: متأسفانه با یک جلسه محرومیت از تماشاگر یا 10 تا 20 میلیون تومان جریمه می‌خواهیم با این رفتارهای ناهنجار مقابله کنیم در حالیکه باید احکام و سنگینی و بازدارنده در فوتبال وضع کنیم. مثلاً بگوییم اگر تیمی تماشاگرانش رفتارهای زشت تو زننده داشتند یک نیم‌فصل در استان دیگر بازی کنند. باید احکام سنگین و بازدارنده باشد تا تماشاگران، مدیران و مسئولان باشگاه‌ها برای پیشگیری از این رفتارها اقدام‌های مؤثری انجام بدهند.

قاسمپور گفت: البته نباید بین باشگاه نیز فرق گذاشت و مثلاً استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور را از سایر باشگاه‌ها جدا کرد. باید همه باشگاه‌ها به یک چشم دیده شوند. در حال حاضر ورزشگاه‌های ما با فنس‌هایی که کشیدند گاهی شبیه باغ‌وحش شده است اما باز هم شاهد اتفاقات ناگوار هستیم.

وی در مورد اینکه چگونه می‌توان از این رفتارها جلوگیری کرد، گفت: هم سؤال و هم جواب کلیشه‌ای و تکراری است مدام می‌گویم باید فرهنگ‌سازی شود خوب چه کسی باید فرهنگسازی کند، رسانه‌ها، صداوسیما، باشگاه‌ها، مسئولان یا تماشاگران. به نظر من باید در این مورد جامعه‌شناسان و روان‌شناسان و اساتید دانشگاه‌ها نظر بدهند. من به عنوان مربی می‌توانم مسائل فنی فوتبال مثل تکنیک و تاکتیک را بیان کنم. اما اساتید دانشگاه‌ها و روان‌شناسان و جامعه‌شناسان بهتر می‌توانند این مسائل را حلاجی کنند تا از این رفتارها کاسته شود نه اینکه از بین برود. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45zje9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ابراز پشیمانی فرشاد احمدزاده پس از اتفاق جنجالی