تاریخ انتشار: 1398/11/22 18:34
کد خبر: 71272

ادعای عجیب یک پیشکسوت در خصوص استقلال و پرسپولیس!

فرزاد آشوبی درباره شانس موفقیت استقلال و پرسپولی سدر لیگ قهرمانان آسیا گفت : فکر نمی‌کنم تیم‌های ما و حتی استقلال و پرسپولیس که اهالی فوتبال کادرفنی جدیدشان را خیلی در بوق و کرنا کرده‌اند بتوانند کار بزرگی در آسیا انجام بدهند. ممکن است ما موفقیت‌های مقطعی در ۲ یا ۳ بازی به دست بیاوریم و حتی از گروه‌مان صعود کنیم، اما باید ۲۸ سال گذشته‌مان را هم نگاه کنیم.
ادعای عجیب یک پیشکسوت در خصوص استقلال و پرسپولیس!

فرزاد آشوبی پیشکسوت سرخابی ها و کارشناس فوتبال طی یادداشتی نوشت:

اگر بخواهم یک جمع‌بندی کلی درخصوص نمایندگان کشورمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشته باشم، تصور من این است که شرایط ما مثل گذشته خواهد بود، یعنی بازی‌هایی را می‌بریم، بازی‌هایی را می‌بازیم، ممکن است از گروه‌مان صعود کنیم و به یک‌چهارم نهایی برسیم یا نرسیم. چیزی که تغییر نخواهد کرد این است که ما فوتبال هدفمند، بابرنامه و مدرنی را نخواهیم دید و درنهایت توفیق خاصی مثل ۲۷، ۲۸ سال گذشته برای فوتبال ما اتفاق نمی‌افتد.

فرزاد آشوبی ادامه داد :

ضعف‌های ساختاری این فوتبال رنجور را اذیت می‌کند که یکی از مهم‌ترین‌هایش بحث آموزشی است که باید از آکادمی‌ها و سنین پایین آغاز شود. این موضوع تنها شامل بازیکنان ما نمی‌شود و باید در بحث مربیگری هم این آموزش صورت بگیرد.

ما برای پرورش بازیکنان پایه مربی تربیت نکرده‌ایم و نمی‌سازیم، ما تنها در ایران مربی داریم. این بدان معناست که مربی در ایران تنها یک نام است و با آن چیزی که استاندارد روز جهانی است هم به لحاظ آموزش و هم کیفیت فرسنگ‌ها فاصله داریم. طبیعتا این فوتبال می‌تواند گاها موفق باشد و نتیجه بگیرد، البته اگر پیروزی در یک بازی یا صعود از مرحله گروهی را موفقیت بدانیم، و گاها هم اتفاقات آن چیزی نیست که فوتبال‌دوستان ما به دنبال آن هستند. اگر موفقیتی شامل حال تیم‌های ایرانی شود، مقطعی خواهد بود و ادامه‌دار نمی‌شود، چراکه نتایج حاصله براساس حوادث به دست می‌آید و منطق در این موفقیت‌ها هیچ جایگاهی ندارد، بالطبع زمانی که ما می‌رویم و مقابل تیم‌هایی قرار می‌گیریم که فلسفه و نگاه‌شان با نگاه جاری در فوتبال ما خیلی متفاوت است، کیفیت و فاصله اصلی بین ما و فوتبال آنها بیشتر نمایان می‌شود، به‌خصوص در حیطه فنی و مربیان‌مان. ما در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانیم بازی‌ای را سخت یا آسان قلمداد کنیم، چراکه تیم‌ها نتایج‌شان در زمین بازی و براساس تمرینات، مهره‌های موجود و تفکرات مربیان‌شان رقم می‌خورد، اما اگر روی کاغذ نام تیم‌های رقیب نمایندگان کشورمان را بنویسیم، قطعا الدحیل و الهلال به دلیل سوابق و کیفیتی که پیش‌تر از این به نمایش گذاشته‌اند و بازیکنان بزرگی که در اختیار دارند، می‌توانند خطر بزرگ‌تری برای تیم‌های پرسپولیس و شهرخودرو باشند اما ما در فوتبال این را نشان داده‌ایم که می‌توانیم مقابل همین تیم‌ها هم نتایج خوبی به دست بیاوریم.

فرزاد آشوبی افزود :

تیم‌های ایرانی از لحاظ بازیکن بسیار توانمند و غنی هستند و همین بازیکنان تا همین‌جا توانسته‌اند ضعف‌های لایه به لایه و گره‌های دیگر را پوشش بدهند و به لحاظ مهره در این بازی‌ها به مشکل بر نمی‌خوریم، اما نمایندگان ما در این بازی‌ها رقابت‌های سختی خواهند داشت و اینکه بخواهیم از قبل تیمی را برنده یا بازنده بدانیم، خیلی منطقی نیست.

در پایان اشاره کرد :

فکر نمی‌کنم تیم‌های ما و حتی استقلال و پرسپولیس که اهالی فوتبال کادرفنی جدیدشان را خیلی در بوق و کرنا کرده‌اند بتوانند کار بزرگی در آسیا انجام بدهند. ممکن است ما موفقیت‌های مقطعی در ۲ یا ۳ بازی به دست بیاوریم و حتی از گروه‌مان صعود کنیم، اما باید ۲۸ سال گذشته‌مان را هم نگاه کنیم. ما در این سال‌ها نتوانسته‌ایم موفق شویم و تنها ۳ بار فینالیست شده‌ایم که این یعنی به‌طور متوسط هر ۱۰ سال یک فینال آسیا، آن هم ۲ دوره از این ۳ دوره مربیان خارجی بالای سر تیم‌های ایرانی بوده‌اند که یک‌مرتبه کرانچار موفق به انجام این کار شد و بار دیگر برانکو، این نشان می‌دهد که مربیان ما چقدر شانس دارند که این ورق را برگردانند و تغییر را ایجاد کنند تا بتوانیم موفقیت‌های جدیدی به دست بیاوریم. احساس من این است که تغییر چندانی رخ نخواهد داد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45z569

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاروان آبی پوشان از اربیل راهی تهران شدند