تاریخ انتشار: 1398/12/08 18:08
کد خبر: 69393

پرونده جنجالی تراکتورسازی حل و فصل شد

در حالیکه تراکتور قهرمانی فصل گذشته را بر پایه اتهام بی اساس به یکی از بازیکنانش از دست داد، فروزان موفق شد حکم تبرئه خود را دریافت کند.
پرونده جنجالی تراکتورسازی حل و فصل شد

خیلی وقت است که از اتفاقات بازی سپیدرود رشت و تراکتور تبریز می‌گذرد. از همان بازی عجیبی که بعد از آن، محسن فروزان متهم به تبانی شد. در آن زمان، خیلی‌ها اعتقاد داشتند فروزان به دلیل اینکه اهل گیلان است مقابل تیم شهرش بد بازی کرد تا آنها به لیگ یک سقوط نکنند اما این تفکرات کاملاً اشتباه بود چون تراکتور در کورس قهرمانی قرار داشت و بدون شک برای فروزان، قهرمانی تراکتور مهم‌تر از افتادن یا نیفتادن سپیدرود رشت بود.

با این وجود، صحبت‌های مالک باشگاه تراکتور، همه چیز را وارد فاز جدیدی کرد که بعد از آن، شکایت از یکدیگر هم باعث شد همه چیز متفاوت پیش برود. دیگر خیلی‌ها به این باور رسیده بودند که محسن فروزان، به عمد گل نخورده که ناگهان بحث شرط‌بندی و حضور همسر او در یکی از سایت‌های شرط‌بندی به وجود آمد تا بدبینی‌ها و شک‌ها بیشتر از همیشه شود. این مسأله باعث شد محسن فروزان و همسرش نسیم نهالی حتی چند روزی هم در بازداشت باشند تا بررسی پرونده با جدیت پیگیری شود.

فروزان بارها اعلام کرد نه اهل شرط‌بندی است و نه تبانی اما خیلی‌ها مخصوصاً مردم تبریز باور نمی‌کردند. با این وجود اگر کمی منطقی به این مسأله فکر می‌شد، مشخص بود که او درست می‌گوید.

برای این مسأله هم دلایل زیادی وجود داشت که بارها به آن اشاره شد. گفته می‌شد محسن فروزان و همسرش به خاطر شرط‌بندی روی بازی سپیدرود و تراکتور، بیش از 10 میلیارد سود کردند اما فروزان در تیمی حضور داشت که مالک آن به راحتی پول خرج می‌کرد و با توجه به رکوردی که آن روزها این دروازه‌بان داشت ثبت می‌کرد، بدون شک می‌توانست برای فصل‌های بعد به این مبلغ برسد. پس چرا باید ریسک می‌کرد و آبروی کاری خود را به خطر می‌انداخت.

از همه مهم‌تر اینکه اگر تراکتور در آن فصل قهرمان می‌شد، بدون شک یک افتخار مهم در کارنامه ورزشی‌شان ثبت می‌شد و همه اعضای تیم پاداش‌های ویژه‌ای می‌گرفتند. با این شرایط، کدام بازیکنی ریسک می‌کرد و افتخار و آبرویش را کنار می‌گذاشت و فقط به فکر پول می‌افتاد؟ پولی که می‌تواند از بازی کردن در لیگ برتر به راحتی به دست بیاورد.

برای محسن فروزان، در کنار همه اینها، بازگشت به تیم استقلال هم یکی از هدف‌های بزرگش بود. پس برای رسیدن به این آرزو باید خوب کار می‌‌کرد و خوب می‌درخشید. با این شرایط، خیلی‌ها متوجه شدند که تبانی و شرط‌بندی محسن فروزان منطقی نبود.

با این حال یکی دو نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی به فروزان تهمت زدند که این بار فروزان ترجیح داد به جای سکوت، از آنها شکایت کند. این شکایت‌ها، روند رسیدگی به پرونده را طولانی کرد اما خیلی زود مشخص شد او بی‌گناه است.

از آنجایی که تراکتور تبریز تیم پرطرفداری است، ظاهراً یکسری مشکلات برای اعلام بی‌گناهی فروزان به وجود آمد که با گذشت زمان، آن هم حل شد. به این ترتیب فروزان با باشگاه پارس جنوبی جم قرارداد امضا کرد و از طریق این باشگاه، پیگیر وضعیتش شد که پس از حدود ۱۱ ماه کش و قوس فراوان و مسائل زیادی که پیرامون شرط‌بندی محسن فروزان و نسیم نهالی مطرح شده بود، دادسرای فرهنگ و رسانه تهران این دروازه‌بان، همسرش و خانواده هر دو طرف را با صدور رأی نهایی تبرئه کرد.

حالا محسن فروزان قرار است در پارس جنوبی جم به فوتبالش ادامه دهد و به دنبال درخشش دوباره باشد. فروزان همچنان امید زیادی به بازگشت به استقلال دارد و برای این کار تلاش زیادی می‌کند. باید دید این دروازه‌بان پرتلاش به هدف خود می‌رسد یا نه.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xl7np

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیانیه باشگاه تراکتورسازی در خصوص حکم تعلیق فروزان